در بحبوحه برخی اخبار مبنی بر از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و ایران، روزنامه نیویورک تایمز در خبری فوری مدعی توافق مهم بین تهران و واشنگتن شده است.

سایت شماره یک:

در بحبوحه برخی اخبار مبنی بر از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و ایران، روزنامه نیویورک تایمز در خبری فوری مدعی توافق مهم بین تهران و واشنگتن شده است.

در همین خبرگزاری ایسنا در خبری کوتاه با تیتر «توافق ۶ میلیارد دلاری ایران و آمریکا؟» به نقل از روزنامه نیویورک نوشت:

* آمریکا و ایران به توافقی دست یافته‌اند که بر اساس آن، چند آمریکایی بازداشتی در ایران در ازای آزادی چندین ایرانی و همچنین آزادسازی حدود ۶ میلیارد دلار از درآمدهای حاصل از فروش نفت ایران آزاد خواهند شد.

انتقال ۴ زندانی دو تابعیتی در ایران از اوین به یک هتل

خبرگزاری دولت (ایرنا) به نقل از شبکه خبری سی ان ان آمریکا خبر داد:

* مشاور حقوقی یکی از زندانیان دو تابعیتی در ایران اعلام کرد که چهار زندانی دو تابعیتی از زندان اوین به حبس خانگی در هتلی منتقل شده اند.

* با توجه به اظهارات یک وکیل، چهار آمریکایی که در  ایران بازداشت شده بودند اکنون از زندان اوین آزاد شده و در حصر خانگی قرار گرفته اند. این یک نشانه امیدوار کننده از آزادی آنها پس از سالها حبس است.

ایران و آمریکا

* کریستین امانپور مجری مشهور شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از  جرد گنسر، مشاور حقوقی سیامک نمازی گفت: «انتقال گروگان‌های آمریکایی از زندان اوین توسط ایران به حبس خانگی تحول مهمی است.  اگرچه من امیدوارم که این اولین قدم برای آزادی نهایی آنها باشد، این در بهترین حالت آغاز پایان است و نه بیشتر.»

* بر اساس این گزارش،  آمریکایی‌ها - سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز، و چهارمین آمریکایی که نامش مشخص نیست، از زندان اوین تهران منتقل شدند و پیش‌بینی می‌شود که در هتلی تحت مراقبت مقامات ایرانی نگهداری شوند.  دولت بایدن در حال مذاکره برای آزادی آنها از ایران است.

* سی ان ان اعلام کرد گنسر که در اظهار نظر محتاط است، افزود: " هیچ تضمینی در مورد آنچه از این به بعد اتفاق می افتد وجود ندارد."

تگ های مرتبط

ارسال نظر