وام ازدواج

بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج صرفا از طریق سامانه قرض‌الحسنه تسهیلات ازدواج و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، نحوه ثبت نام و دریافت وام ازدواج را تشریح کرد.

سایت شماره یک:

وام ازدواج برای زوج های جوان است که تازه ازدواج کرده اند وام ازدواج برای کمک خرج زوج های جوان اول زندگی است برای دریافت وام ازدواج باید مدت زمان طولانی صبر کنیم تا نوبتمان بشود وام ازدواج دغدغه زوج های جوان است که آیا دولت ایین وام را می دهد یا نه علت تقاضا برای وام ازدواج این است که سود باز پرداخت آن نسبت به وام های دیگر کم است بخاطر همین است که متقاضی زیادی دارد.

 

بانک مرکزی اعلام کرد که ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج صرفا از طریق سامانه قرض‌الحسنه تسهیلات ازدواج به آدرس ve.cbi.ir و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. در همین خصوص، سوالات متداول و پاسخ‌های تشریحی درباره نحوه ثبت نام و دریافت وام ازدواج برای آگاهی عموم منتشر شده که بدین شرح است:

– نحوه ثبت نام وام ازدواج چگونه است؟

ثبت‌نام وام ازدواج صرفا با مراجعه به سامانه قرض‌الحسنه تسهیلات ازدواج به آدرس ve.cbi.ir  امکان‌پذیر است.

– برای ثبت‌نام وام ازدواج هزینه‌ای دریافت می‌شود؟

خیر. ثبت‌نام در سامانه ve.cbi.ir کاملا رایگان است و متقاضیان می‌توانند وارد سایت شده و ثبت‌نام کنند.

– چه مدارکی برای ثبت‌نام لازم است؟

با توجه به اتصال سامانه تسهیلات ازدواج به ثبت‌احوال در زمان ثبت‌نام، نیاز به بارگذاری هیچ‌گونه مدرکی نیست و صرفا اطلاعات فرد باید وارد سامانه شود.

– چگونه می‌توان وضعیت ثبت‌نام‌شده در سامانه ازدواج را پیگیری کرد؟

متقاضی می‌تواند با مراجعه به آدرس ve.cbi.ir در قسمت «مشاهده وضعیت» از آخرین وضعیت وام خود مطلع شود.

– برای دریافت وام ازدواج ارائه مداک نظام وظیفه لازم است؟

خیر. درخصوص وام ازدواج، خدمت وظیفه عمومی مستثنی می‌باشد و متقاضیان می‌توانند تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.

– آیا می‌توان ثبت‌نام انجام‌شده در سامانه وام ازدواج را ویرایش کرد؟

بله. این امکان با مراجعه به قسمت «ویرایش ثبت نام قبلی» در سامانه ve.cbi.ir وجود دارد.

– هنگام ثبت نام اولیه، مشخصات متقاضیان به اشتباه درج گردیده ، لیکن ثبت نام در سامانه انجام شده است برای اصلاح مشخصات چگونه می‌توان عمل کرد؟

در زمانی که متقاضی ثبت نام اولیه انجام داده می‌تواند با مراجعه به قسمت ویرایش ثبت نام قبلی نسبت به اصلاح مشخصات خود اقدام کند. لازم به ذکر است در صورت انجام تغییر در بانک می باید ثبت نام قبلی حذف و نسبت به ثبت نام جدید اقدام شود. لازم به ذکر است تغییر در شعبه انتخابی موجب تغییر جایگاه متقاضی در صف برای تعیین شعبه خواهد شد.

– اگر متقاضی کد رهگیری خود را فراموش کرده باشد، چگونه می‌تواند مجدد کد رهگیری دریافت کند؟

با مراجعه به سامانه وام ازدواج به آدرسve.cbi.ir در قسمت «بازیابی و چاپ کد رهگیری» می‌توان نسبت به بازیابی کد رهگیری اقدام کرد.

– اگر متقاضی در زمان ثبت نام و پر کردن فرم مربوطه در پایان مراحل مربوطه موفق به دریافت کدرهگیری نشده است به چه صورت می‌تواند این کد را دریافت کند؟

متقاضی می‌تواند با مراجعه به قسمت بازیابی کدرهگیری و وارد کردن مشخصات مربوطه در قسمت‌های مشخص شده نسبت به بازیابی کد رهگیری اقدام کند.

– مراحل دریافت وام ازدواج چیست؟

در مرحله اول متقاضی باید به سامانه ve.cbi.ir مراجعه کند. سپس اطلاعات خواسته ‌شده را در این سامانه وارد کند. اطلاعات واردشده با سامانه ثبت‌احوال مطابقت داده می‌شود و پس از تایید، فرد متقاضی به سرپرستی بانک منتخب در استان معرفی می‌شود. سرپرستی بانک مربوطه  نیز فرد را به شعبه معرفی کرده و پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود. متقاضی پس از دریافت پیامک می‌تواند به شعبه تعیین شده مراجعه کرده و پس از پذیرش در شعبه مدارک خود را تکمیل و تحویل دهد.

پس از تکمیل مدارک و معرفی ضامنین معتبر، بانک موظف است وام درخواستی فرد را طی ۱۰ روز به حساب ایشان واریز کند.

– زمان تعیین شعبه از سوی بانک چند روز است؟

براساس مفاد بسته نظارتی ‌- اعتباری تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، حداکثر ۱۵ روز پس از ثبت نام متقاضیان تعیین شعبه ایشان از سوی بانک انجام پذیرد.

– فرد متقاضی وام ازدواج می‌تواند بانک و شعبه موردنظر خود را انتخاب کند؟

بله. فرد متقاضی در زمان ثبت‌نام می‌تواند نام بانک و شعبه پیشنهادی خود را درج کند.

– میزان وام متعلق به زوجین چقدر است؟

براساس مفاد قانون بودجه سال جاری تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۱۳۹۸ بوده است مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان است.

– مدت بازپرداخت وام ازدواج چقدر است؟ 

براساس مفاد قانون بودجه سال جاری دوره بازپرداخت وام ازدواج ۱۰ ساله است.

– وام ازدواج برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳ سال چقدر است؟ 

وام ازدواج برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳ سال مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر