تعطیلی

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: هواشناسی اعلام می‌کند دماهای ۴۹ درجه و بالاتر رخ خواهد داد اما اگر هواشناسی رسما اعلام کند دما به ۵۰ درجه رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود.

سایت شماره یک:

سید احمد موالی‌زاده در پاسخ به اینکه چرا با وجود وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر، شهر اهواز تعطیل نمی‌شود؟ اظهار کرد: در اصل اینکه فعالیت ادارات از ساعت ۶ تا ۱۳ باشد مختص خوزستان بوده است اما با توجه به تنش آبی و به منظور استمرار برق‌دار بودن همه نقاط، ساعات فعالیت ادارات در کل کشور تغییر پیدا کرد.

وی در خصوص اعمال نشدن تعطیلی در این شرایط افزود: در استانداری خوزستان کمیسیونی داریم که این وضعیت را بررسی می‌کند و به محض اینکه هواشناسی اعلام کند دما به این عدد رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: هواشناسی اعلام می‌کند دماهای ۴۹ درجه و بالاتر رخ خواهد داد اما اگر هواشناسی رسما اعلام کند دما به ۵۰ درجه رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود. 

موالی‌زاده عنوان کرد: برخی اوقات دمای احساسی به ۵۵ درجه می‌رسد در حالی که هواشناسی وقوع چنین دماهایی را اعلام نمی‌کند. دادستان که مدعی‌العموم است بر همه این موارد نظارت می‌کند و ما باید این کار را انجام دهیم و باید هم در مورد تعطیلی و هم تعطیل نشدن جواب نهادهای نظارتی را بدهیم.

وی با اشاره به لزوم فراهم آوردن امکانات مورد نیاز شهروندان در گرمای شدید هوا و وقوع دمای ۵۰ درجه افزود: قطعا در شهری که چنین دماهایی رخ می‌دهد باید تمهیداتی اندیشیده شود به گونه‌ای که اتوبوس‌ها و حتی ایستگاه‌ها کولردار باشند. وجود آبخوری در سطح شهر نیز ضروری است که در این زمینه اقدام می‌کنیم و نظارت‌ها نیز باید بیشتر شوند تا نهادهای متولی بیشتر به انجام این امور بپردازند. 

تگ های مرتبط

ارسال نظر