جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات با اظهار نظر کارشناسی خود در صفحه شخصی اینستاگرام به شایعات فضای مجازی در مورد گم شدن جمجمه در بیمارستان میناب پایان داد.

سایت شماره یک:

دکتر علی نعمتی در خصوص عمل جراحی جوان ۱۴ ساله ای که بر اثر تصادف در شهرستان میناب دچار  آسیب مغزی  شده بود، اظهار کرد: گاهی اوقات یک خبر غیرکارشناسی در یک حوزه تخصصی باعث تشویش اذهان می شود و باعث بدبینی و سلب اعتماد مردم به حوزه درمان و بیمارستان می شود.

وی با بیان اینکه این خبر کاملا مغرضانه و غیرکارشناسی پخش شده است، خاطرنشان کرد: ما در بیماران ضربه مغزی به علت باز شدن پوست و آلودگی استخوان با محیط بیرون، قسمت زیادی از استخوان را دور می ریزیم و بعضی مواقع تکه های بزرگتر استخوان را شستشو داده و در زیر پوست شکم یا ران بیمار گذاشته و بعد از فروکش کردن ورم مغزی با استفاده از آن و به کمک مش و پلیت از جنس تیتانیوم و سیمان استخوان بازسازی جمجمه به طور کامل انجام می شود.

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات عنوان کرد: در بسیاری از مراکز دنیا استفاده از این استخوان به علت خطر عفونت بعدی، توصیه نمی شود و از نظر علمی اصلا اتفاق عجیبی نیست و پیوند استخوانی هم در کار نیست.

دکتر نعمتی بیان کرد: ما در بیمارستان نمازی قبلا یک یخچال پر از استخوان جمجمه داشتیم که همه به هم چسبیده و غیرقابل استفاده شده بودند و دور انداختیم.

منبع: رکنا

تگ های مرتبط

ارسال نظر