خوشواش

هوشوش روستایی کوهستانی در ارتفاعات رشته کوه البرز است که در ارتفاع ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا و در ۲۲ کیلومتری شهر آمل قرار دارد. این روستا در روستای بالاخیابان لیتکو در بخش مرکزی شهرستان عامل واقع شده و یکی از مقاصد طبیعت گردی و دیدنی استان مازندران به‌شمار می‌رود. (نمای نقشه)

سایت شماره یک:

خوشواش آب و هوای سرد و خشک دارد. به طوری که تنها چهار پنج ماه از سال برف نمی‌آید. در زمستان که برف می‌بارد و هوا بسیار سرد می‌شود، مردم محلی از کلبه بیرون می‌روند.

همچنین هوا بسیار متغیر است و در نتیجه ممکن است یک لحظه آفتابی و لحظه ای ابری، بارانی یا مه آلود باشد. در هر صورت اگر قصد سفر به این منطقه از ایران را دارید، اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه تابستان خنک است. مخصوصاً در تابستان اجاق هیزمی قدیمی در خانه‌ها روشن می‌شود که خلوص خاصی دارد.

جدای از دوچرخه سواری که تجربه متفاوتی را برای شما رقم می‌زند، اگر کوهنورد هستید می‌توانید کوه دماوند را در ارتفاع آن مشاهده کنید. قدم زدن در گوشه و کنار روستا و گرفتن عکس از اماکن ناب طبیعی و روستایی و همچنین تماشای غروب خورشید از میان ابرها می‌تواند یکی از تجربیاتی باشد که در کمتر جایی از ایران به دست خواهید آورد.

آدرس: ۲۲ کیلومتری شهر آمل، روستای خوشواش

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر