قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه الان | قیمت طلا و سکه امروز

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی است که هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۵ دلار گران شده است.

سایت شماره یک:

قیمت طلا امروز افزایش یافت. قیمت طلا در بازار امروز نسبت به دیروز تغییر محسوسی نداشت. قیمت طلا تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار دارد. قیمت طلا در شرایط دشوار سیاسی و جنگ ها افزایش می یابد. برای اطلاع از جزئیات قیمت طلا در ادامه خبر را مشاهده کنید.

در هفته نخست شهریور قیمت طلا و سکه در منطقه‌ای با نوسان محدود گرفتار بود. بازار فلز زرد بیشترین تاثیر را از نوسانات قیمت دلار می‌گیرد و در ماه‌های اخیر انس جهانی طلا بازیگر فعالی در روند قیمت‌گذاری این بازار نبوده است.

قیمت طلا و سکه 11 شهریور 1402

در حالی که در پایان هفته گذشته انتظار می‌رفت روزهای باقیمانده از ماه صفر، قیمت طلا و سکه روند آرام و با قیمت‌های فعلی را پشت سر بگذارد، اما اثر تزریق برخی سیگنال‌های نامساعد اعم از آماده‌باش موشک‌های هسته‌ای روسیه و اظهار نظر برخی تحلیلگران سیاسی بین‌المللی مبنی بر عدم توافق و نیاز به نوع جدیدی از مذاکره بین ایران و آمریکا را نمی‌توان نادیده گرفت.

روند نامتوازن قیمت در بازار فلز زرد

روز پنجشنبه ۹ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۱ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و سه هزار تومان معامله شد. سکه بهار تنها قطعه کاهشی معاملات سکه در پایان هفته گذشته بود. کاهش دو هزار تومانی قیمت سکه امامی تغییر خاصی در قیمت آن نداشت. سکه بهار نیز با قیمت ۲۵ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته قبل سکه‌های نیم و ربع بدون تغییر و با قیمت روز چهارشنبه معامله شدند. نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب در تمام قطعات سکه

روز پنجشنبه قیمت طلا روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا با کاهش ۱۱ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت دو هزار و ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۹ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۹۸ هزار تومان رسید.

در نهمین روز از شهریور حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب سکه امامی ۱۶ هزار تومان، سکه بهار ۱۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه هفت هزار تومان، ربع سه هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان رشد داشتند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۴۱ دلار در حال معامله است. طلای جهانی فعلا در روند صعودی آرامی قرار دارد.

منبع: تجارت نیوز

همراه با افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، طلا و سکه در بازار ایران طی یک هفته گذشته در مسیر صعودی حرکت کرد؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار با رشد ۱.۲ درصدی و هر قطعه سکه امامی ۰.۹ روبه‌رو شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر گرم طلای ۱۸عیار در طول یک هفته گذشته ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان گران شده و به قیمت ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه امامی نیز با رشد ۲۵۴ هزار تومانی، در بازار ۲۸ میلیون و ۳ هزار تومان قیمت پیدا کرده است.

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی است که هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۵ دلار گران شده است.

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا در توضیح وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: بهای انس جهانی برخلاف هفته‌های قبل سیر صعودی داشت و روزانه چند دلار افزایش قیمت را شاهد بودیم.

این فعال بازار طلا عنوان می‌کند: در بازار داخل قیمت انواع سکه و طلا تحت‌تاثیر بهای اونس جهانی با کمی افزایش همراه بود؛ البته همچنان ثبات قیمت در بازار وجود داشت و عرضه و تقاضا تعادل داشت و می‌توان گفت با توجه‌ به ثبات قیمت‌ها سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه کاهش‌یافته است و باتوجه‌به ایام محرم و صفر بازار در رکود به سر می‌برد.

وی متذکر می‌شود: جاذبه سرمایه‌گذاری بر روی سکه و طلا کاهش پیدا کرده و در حقیقت مصرف‌کننده واقعی برای خرید به بازار می‌آید؛ بنابراین بازار در تعادل است.

وی پیش‌بینی می‌شود: به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو نیز همین وضعیت ثبات بر بازار حاکم باشد. فعلا با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور که دارای ثبات و مساعد است، نوسان خاصی به ویژه در نرخ ارز نخواهیم داشت و به همین ترتیب بازار به دور از نوسان خاص خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر