پیش بینی هواشناسی| پیش بینی هواشناسی تهران

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی وقوع طوفان در برخی استان‌ها از کاهش دما در استان‌های ساحلی و اردبیل و آسمان صاف شهرهای زیارتی عراق خبر داد.

سایت شماره یک:

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

امروز در مناطقی از سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی،‌ شرق اردبیل، ارتفاعات زاگرس مرکزی و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر، اردبیل، دامنه‌ و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا پنجشنبه در مناطقی شمال شرق،‌ شرق و بخش‌هایی از مرکز در برخی ساعات افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد. این شرایط روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

امروز و فردا همچنین در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید موجب وقوع طوفان شن،‌کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما روی می‌دهد و طی 2 روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

به گزارش تسنیم، امرزو آسمان شهرهای زیارتی عراق (نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا) صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و رخداد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

حداکثر دما امروز نجف 43 درجه و شهرهای کربلا، کاظمین و سامرا 42 درجه خواهد بود. بیشینه دما هوا در شهرهای مهران 45 درجه، چذابه 46 و شلمچه نیز 46 درجه است. حداکثر دمای هوا در تمرچین و باشماق  35 درجه بالای صفر است.

هشدار هواشناسی-سطح نارنجی 

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان شروع: دوشنبه 1402/06/13

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/06/14

نوع مخاطره: وزش باد شدید، گردوخاک، در نواحی مستعد طوفان گردوخاک یا طوفان شن

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/06/13: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی.

سه‌شنبه 1402/06/14: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد طوفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی بویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

تگ های مرتبط

ارسال نظر