یک هفته پس از شرکت‌های دیگر، اپل نیز اکنون سرانجام اعلام کرد که از قانون برنامه‌های کاربرد چینی پیروی خواهد کرد که توسعه‌دهندگان را به داشتن یک شرکت محلی ثبت‌شده در این کشور مجبور می‌کند.

سایت شماره یک:

یک هفته پس از شرکت‌های دیگر، اپل نیز اکنون سرانجام اعلام کرد که از قانون برنامه‌های کاربرد چینی پیروی خواهد کرد که توسعه‌دهندگان را به داشتن یک شرکت محلی ثبت‌شده در این کشور مجبور می‌کند.

تصمیم اپل پس از آن صورت گرفت که گفته شده بود در صورت عدم پذیرش این قانون، برخی برنامه‌های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، ایکس و فیسبوک از نسخه چینی اپ استور حذف خواهند شد.

هرچند چین از مدت‌ها قبل با پروژه «دیوار آتش بزرگ چین» استفاده از شبکه‌های اجتماعی غربی را ممنوع کرده است، اما این برنامه‌ها همچنان در گوگل پلی و اپ استور از طریق یک VPN قابل دسترس هستند (البته استفاده از برنامه‌های VPN در چین نیز غیرقانونی است). با این وجود، در ماه آگوست دولت چین محدودیت جدیدی را برای اپلیکیشن‌های خارجی اعلام کرد.

این قانون جدید توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کند جزئیات کسب‌وکار خود را در دولت چین ثبت کنند. به‌منظور پیروی از قوانین جدید، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید یا در چین شرکت داشته باشند یا با یکی از ناشران این کشور همکاری کنند.

اپل مجبور به پذیرش قانون برنامه‌های چین شد

هفته گذشته استورهای اپلیکیشن اندرویدی پیروی از این قانون را آغاز کردند و در مجموع، ۲۶ شرکت از آن پیروی کردند، اما اپل تاکنون دست به این اقدام نزده بود. همین امر باعث شد تا به غول سازنده آیفون هشدار داده شود که در صورت عدم پیروی از این قوانین، برنامه‌های خارجی ثبت‌نشده را باید از اپ استور چین ممنوع کند. به‌نظر می‌رسد که این امر مؤثر بوده است، زیرا رویترز حالا در گزارشی اعلام کرده که اپل سرانجام تصمیم گرفته از قانون چینی پیروی کند.

در حال حاضر تنش بسیار زیادی بین ایالات متحده و چین وجود دارد و دولت چین ماه گذشته استفاده از آیفون را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کرد. همچنین در حالی که اپل در توسعه مودم ۵G خود با شکست مواجه شده است، هواوی قصد دارد تا اواخر سال جاری دوباره وارد بازار گوشی‌های ۵G می‌شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر