اخبار حوادث

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تا کنون قصوری در رابطه با فوت شش نوزاد اثبات نشده است گفت: منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.

سایت شماره یک:

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تا کنون قصوری در رابطه با فوت شش نوزاد اثبات نشده است گفت: منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان گفت: تا این لحظه قصوری درخصوص فوت شش نوزاد بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد اثبات نشده است ولی با این حال منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

دکتر کریمی گفت: در فاصله زمانی ۳۰ شهریور تا ۱۱ مهر از مجموع ۴۰ نوزاد بستری شده در بخش nico بیمارستان هاجر شهرکرد ۶ نوزاد فوت کردند که هر شش نوزاد نارس بودند.

وی افزود: از نظر سن حاملگی این نوزدان از ۲۸ هفته الی ۳۱ هفته بودند و از نظر وزن هم ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم بودند.

به گفته دکتر کریمی از شش نوزاد ۲ نوزاد به علت عفونت فوت کردند و ۴ نوزاد دیگر کشت عفونت آن‌ها منفی بوده و به علت نارسایی ریوی و بیماری‌های زمینه‌ای ناشی از نارس بودند فوت شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با این حال منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

وی با بیان اینکه اقدام اصلاحی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد هم انجام شده گفت: nico به قسمت دیگری منتقل شد و تا کنون فوتی نداشتیم و کشت‌های لازم هم انجام شد و مشکل خاصی نبود.

دکتر کریمی در خصوص شایعات منتشر شده در فضای مجازی هم گفت: نشت فاضلابی در این بخش با بررسی‌های صورت گرفته وجود نداشت.

وی از استقرار تیم نظارتی وزارت بهداشت در شهرکرد خبر داد و گفت: تمامی پرونده‌ها در حال بررسی دقیق است و اگر قصوری باشد بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد و خود وزارت بهداشت در این خصوص مدعی است.

وی در خصوص درمان دو نوزاد فوت شده بر اثر عفونت هم گفت: این نوزدان آنتی بیوتیک دریافت کردند و درمان آن‌ها هم روند غلطی نداشته است.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۴ پزشک فوق تخصص نوزادان به صورت شبانه روزی در بیمارستان هاجر شهرکرد حضور دارند.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر