قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا الان

قیمت طلا امروز دوشنبه کاهش یافت و از اوج ۵ ماهه جلسه قبل عقب نشینی کرد زیرا تقویت دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آستانه انتشار داده‌های اقتصادی مهم در هفته جاری و در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از پیامد جهانی درگیری خاورمیانه هستند، باعث کاهش تقاضا برای این دارایی بدون بازده شد.​

سایت شماره یک:

قیمت طلا مدام در نوسان است. قیمت طلا هرروز بالا و پایین می رود. قیمت طلا ثبات ندارد. قیمت طلا با اجرت و بی اجرت متفاوت است. برای اطلاع بیشتر از قیمت طلا مطلب زیر را بخوانید.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۹ درصد کاهش به ۱۹۷۳ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۹۷۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود از اواسط ماه مه رسید و در دو هفته گذشته حدود ۹ درصد افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از اینکه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس ممکن است گسترده شود، ایمنی شمش را انتخاب کردند.

افزایش مداوم بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح خود در بیش از یک و نیم دهه اخیر، قیمت طلای بدون بهره را بسیار پایین‌تر از رکورد بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس در ۴ مه نگه داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۱.۸ درصد افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۳.۲۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۸۹ دلارو ۴۸ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۹۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.

سکه امامی کانال ۲۹ میلیونی را از دست داد

دیروز یکشنبه ۳۰ مهر قیمت سکه امامی رشد ۳۸۸ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان معامله شد. در معاملات دیروز سکه امامی با رشد ۵۰۰ هزار  تومانی به کانال ۲۹ میلیونی راه یافت اما در پایان معاملات روند قیمت‌ها کمی تعدیل شد و این قطعه بار دیگر ۲۸ میلیونی شد. سکه‌ بهار نیز با رشد ۱۸۵ هزار تومانی، روی قیمت ۲۵ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان ایستاد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه ۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشتند و به ترتیب با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شدند.‌ سکه گرمی نیز تنها قطعه‌ای بود که بدون تغییر و با همان قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان روز شنبه معامله شد.

روند نامتوازن حباب سکه

دیروز قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۲۴ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۲۸ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۹۳ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز مهر حباب قطعات سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۲۱۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۷ هزار تومان و ربع‌ سکه چهار هزار تومان گران شدند. حباب نیم‌سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب افت ۴۲ و ۲۳ هزار تومانی داشتند.

روند نامتوازن قیمت در بازار فلز زرد

روز پنجشنبه ۹ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۱ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و سه هزار تومان معامله شد. سکه بهار تنها قطعه کاهشی معاملات سکه در پایان هفته گذشته بود. کاهش دو هزار تومانی قیمت سکه امامی تغییر خاصی در قیمت آن نداشت. سکه بهار نیز با قیمت ۲۵ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته قبل سکه‌های نیم و ربع بدون تغییر و با قیمت روز چهارشنبه معامله شدند. نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب در تمام قطعات سکه

روز پنجشنبه قیمت طلا روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا با کاهش ۱۱ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت دو هزار و ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۹ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۹۸ هزار تومان رسید.

در نهمین روز از شهریور حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب سکه امامی ۱۶ هزار تومان، سکه بهار ۱۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه هفت هزار تومان، ربع سه هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان رشد داشتند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۴۱ دلار در حال معامله است. طلای جهانی فعلا در روند صعودی آرامی قرار دارد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر