هواشناسی| هواشناسی تهران

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا سه‌شنبه از آغاز بارش‌، رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۰ استان از جمله تهران خبر داد.

سایت شماره یک:

هواشناسی یک علم پیچیده است. هواشناسی از طریق وسایل مخصوص پیش بینی می شود. هواشناسی ایران بهترین هوشناسی است. هواشناسی هرروز وضعیت هوا را پیش بینی می کند.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

سه‌شنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران و برخی مناطق آذربایجان غربی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس واقع در نیمه شمالی خوزستان و استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی ادامه دارد.

همچنین در این روز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در مناطقی از شمال غرب،‌ سواحل شمالی، شمال خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی و بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد و کاهش موقتی دما روی می‌دهد.

پنجشنبه در زاگرس مرکزی، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور رگبار باران گاهی وزش باد و رعدوبرق ادامه خواهد داشت. روز جمعه بارش‌ها در جنوب شرق کشور روی می‌دهد و سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. طی 3 روز آینده خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

به گزارش تسنیم،‌ آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری در جنوب شهر غبار صبحگاهی گاهی وزش باد و در شب صاف گاهی وزش باد به‌تدریج افزایش باد پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

زمان شروع: پیش از ظهر دوشنبه 1402/08/01

زمان پایان: شب دوشنبه 1402/08/01

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش بیشینه باد تا 26 نات و افزایش بیشینه امواج بین 1.2 متر تا 1.6 متر درمناطق ساحلی و بویژه مناطق فراساحل استان بوشهر.

منطقه اثر: دوشنبه 1402/08/01: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در خلیج فارس اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل و سکوهای نفتی در فراساحل.

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل و سکوهای نفتی.

منبع: تسنیم

بهروز مرادپور با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی برای آسمان لرستان از روز سه‌شنبه هفته جاری، اظهار داشت: در این راستا ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گاهی تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ، احتمال صاعقه، احتمال خیزش گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: زمان پایان این شرایط آب‌وهوایی چهارشنبه‌شب خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و خشکه رودها، احتمال شکسته‌شدن درختان، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، خسارت به محصولات باغی و زراعی، کاهش میدان دید افقی و… را برای استان پیش‌بینی کرد.

مرادپور بر لزوم اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، عدم فعالیت کوهنوردی، عدم جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، پاک‌سازی کانال‌ها و آبروها، تحکیم انواع سازه‌های سبک، تنظیم دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها، در صورت بروز گردوغبار استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… تأکید کرد.

منبع: مهر

حسین سلطانی روز دوشنبه با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است، افزود: از بعدازظهر امروز شاهد وزش باد و افزایش پوشش ابر در آسمان استان خواهیم بود.

وی یادآور شد:‌ طی روزهای آینده نوسان دمایی محسوسی رخ نخواهد داد و همچنان هوای سردی در استان مستقر خواهد بود.

سلطانی دمای فعلی هوای شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد بیان کرد و اظهار داشت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه خنکتر شده است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان چهار و ۱۷ درجه، ابهر چهار و ۲۲، خرمدره هفت و ۲۲ درجه، آببر ۱۳ و ۲۸ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۲ درجه، قیدار ۶ و ۱۸ درجه و ماهنشان چهار و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

روستای خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه از بزرگترین روستاهای استان بوده که در ۳۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

منبع: ایرنا

تگ های مرتبط

ارسال نظر