سامانه یکپارچه

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، زمان و جزئیات بازگشایی سامانه یکپارچه عرضه خودرو را اعلام کرد.

سایت شماره یک:

در سامانه یکپارچه قیمت ها سراسری است. سامانه یکپارچه برای خرید خود رو است. همه نمیتوانند در سامانه یکپارچه ثبت نام کنند. سامانه یکپارچه چند سالی است که زده شده است. برای اطلاع از ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه مطلب زیر را بخوانید.

مهدی تقدسی از بازگشایی سامانه یکپارچه عرضه خودرو در اواخر هفته آینده خبر داد و گفت: ما عرضه گسترده خودرو را مرحله‌ای انجام دادیم و در مرحله بعدی سامانه برای خودروسازان باز می‌شود تا هر خودروسازی که مازاد تولید دارد، بتواند خودرو خود راعرضه کند.

وی با بیان اینکه متقاضیان جدید خودرو هم در این مرحله می توانند ثبت نام کنند، افزود: در این مرحله خودروهای ایران خودرو و سایپا که افزایش تولید داشتند و یا اینکه متقاضی شان کم بوده در سامانه عرضه می شوند.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از بارگذاری ورژن جدید سامانه یکپارچه خودرو هم خبر داد وگفت: در تلاشیم مدیریت عرضه خودرو را در سامانه یکپارچه خودرو شفاف تر کنیم .در ورژن جدید سامانه مشخص خواهد شد متقاضیان خودرو در چه مرحله ای قرار دارند، به این شکل که آیا اطلاعات برای خودروسازان ارسال شده یا پول پرداخت شده و به قرارداد رسید یا خودروپلاک شده یا نه ،همه موارد را فرد متقاضی در سامانه یکپارچه خودرو می تواند ببیند.

منبع: اخبار خودرو

تکمیل ثبت نام مرحله دوم سامانه یکپارچه فونیکس

افرادی که در این مرحله از سامانه یکپارچه خودرو های برند فونیکس را انتخاب کرده و پیامک تکمیل ثبت نام از سوی شرکت مدیران خودرو را دریافت کرده‌ اند، از تاریخ 1 مرداد 1402 تا 7 مرداد 1402 فرصت دارند تا فرآیند تکمیل ثبت نام خود را انجام دهند. برای تکمیل ثبت نام فونیکس در سامانه یکپارچه، می‌توانید به یکی از شعب خسروانی 193 مراجعه کرده و تکمیل ثبت نام خود را به انجام برسانید. همچنین در صورت عدم امکان مراجعه حضوری، می‌ توانید از طریق وبسایت خسروانی 193 و انتخاب فرم "تکمیل ثبت نام مرحله دوم سامانه یکپارچه" طبق تصویر زیر، از کارشناسان ما بخواهید تا این فرآیند را برای شما انجام دهند.

شرایط تکمیل ثبت نام فاز دوم سامانه یکپارچه

در این مرحله  از تکمیل ثبت نام محصولات فونیکس در سامانه یکپارچه، افرادی که تاریخ تحویل خودرو هایشان تابستان 1402 میباشد، حداکثر تا 7 مرداد 1402 فرصت دارند تا 30 درصد از مبلغ خودرو را پرداخت نمایند. توجه داشته باشید که عدم واریز وجه به معنای انصراف از طرح می‌باشد.

آیا امکان تغییر خودروی انتخابی وجود دارد؟

طبق آخرین ابلاغیه فونیکس، احراز شدگان تابستان محصولات فونیکس در سامانه یکپارچه میتوانند خودرو‌های انتخابی خود را به FX تغییر دهند.

قیمت خودروهای عرضه شده چقدر است؟

هنوز قیمت خودروهای عرضه شده در این طرح مشخص نیست. گویا قرار است شورای رقابت در سال آینده قیمت‌های جدیدی برای خودروهای داخلی اعلام کند و هنوز مشخص نیست که هر خودرویی چه قیمتی دارد.

بر این اساس به نظر می‌رسد که این طرح هم مانند طرح واردات خودروهای خارجی است که هنوز دقیقا مشخص نیست که چه خودرویی با چه قیمتی قرار است وارد بازار شود.

البته پیش از این اخباری درباره افزایش 30 تا 80 درصدی قیمت خودرو توسط شورای رقابت در سال آینده منتشر شده بود. سخنگوی وزارت صمت می‌گوید: قیمت‌های کنونی و اختلاف قیمت‌های موجود در بازار، ملاک نخواهد بود و قیمت‌ها را شورای رقابت تعیین می‌کند بنابراین افرادی که با نیت سوداگری می‌خواهند ماشین بخرند و گرانتر بفروشند وارد این طرح نشوند، زیرا این طرح جایی برای این بازی‌ها باقی نمی‌گذارد و خودروها به قیمت روز شورای رقابت تحویل داده خواهد شد.

کدام خودروها در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود؟

قرار است کلیه خودروهای تولید داخل در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شود. وزارت صمت هم نام 35 خودرو را در این لیست منتشر کرده است. در ادامه لیست خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه را ببینید.

سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس کدام متقاضیان قرار می‌گیرد؟

سامانه یکپارچه فروش خودرو برای سه گروه از متقاضیان بازگشایی شده است. طبق اطلاعیه‌ای که عصر دوشنبه ۲۴ مهر در سامانه یکپارچه قرار گرفت، جمعیت هدف اول این مرحله آن دسته از متقاضیانی هستند که در ادوار گذشته محصولی از مونتاژکاران حاضر در طرح انتخاب کردند و حالا دنبال تغییر گزینه انتخابی هستند. تبصره مهم، اما این است که اگر متقاضی از سوی همین شرکت‌ها دعوتنامه دریافت کرده، دیگر امکان تغییر محصول ندارد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو در قدم بعدی در دسترس متقاضیانی قرار گرفته، که درجریان دور دوم یعنی اردیبهشت امسال مرحله ثبت‌نام در سامانه را پشت‌سر گذاشتند، اما تا الان انتخابی نداشتند و محصولی به آن‌ها تعلق نگرفته است. آخرین گروه هم متقاضیان جدیدی هستند که تا الان مراحل ثبت‌نام را طی نکردند. وزارت صمت برای تشویق متقاضیان جدید بابت ثبت‌نام در سامانه، از شروطی مثل افتتاح حساب وکالتی و واریز پول به حساب وکالتی صرف‌نظر کرده، اما نکته مهم این است که ظرفیت قابل عرضه به این دسته از متقاضیان بعد از تعیین‌تکلیف متقاضیان گروه اول و دوم مشخص می‌شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر