بروز درد در ناحیه سمت راست قفسه سینه می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از مشکلات باشد.

سایت شماره یک:

درد در بدن می‌تواند نشان دهنده بروز یک بیماری باشد. یکی از درد‌های شایع در میان انسان ها، درد در ناحیه سمت راست قفسه سینه است. به دلیل آنکه قلب در ناحیه سینه قرار دارد، بسیاری از افراد درد قفسه سینه را به آن مرتبط می‌کنند.

با این حال، بسیاری از درد‌های ناحیه سمت راست قفسه سینه ارتباطی به قلب ندارد. در حقیقت قفسه سینه اندام‌ها و بافت‌های متعددی را در خود جای داده است که درد می‌تواند ناشی از جراحت یا التهاب آن‌ها باشد.

پزشکان درد در ناحیه چپ قفسه سینه را به حمله قلبی مرتبط می‌دانند و اگر از درد در ناحیه راست قفسه سینه رنج می‌برید، این موضوع به حمله قلبی ارتباطی ندارد. با این حال، در صورت مشاهده علائم ذیل پس از درد در ناحیه سمت راست مراجعه به پزشک ضروری است:

۱- وجود درد شدید غیرقابل توضیح در قفسه سینه

۲- احساس فشار، مچاله شدن، و پر شدن قفسه سینه‌

۳- گسترش درد شدید به بازوها، گردن، پشت، فک و معده

۴- عرق سرد کردن

۵- احساس ضعف، گیجی، حالت تهوع

۶- تنگی نفس

ازرایج‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث بروز این درد شود می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- استرس و نگرانی شدید که می‌تواند منجر به حملات اضطرابی شود. این حملات با درد در قفسه سینه، بی حسی دست و پا، تعریق، لرز، بی حالی، تپش قلب، و تنگی نفس همراه است.

۲- کشیدگی عضلات که بیشتر به دلیل استفاده بیش از حد از عضلات و تروما ایجاد می‌شود. این موضوع به ویژه پس از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین رایج است.

۳- بروز "ترومای غیرنافذ" یا کٌند در قفسه سینه نیز می‌تواند باعث درد در این ناحیه شود. این نوع آسیب دیدگی فیزیکی که می‌تواند ناشی از سانحه باشد بدون ایجاد بریدگی و جراحت در پوست بروز می‌کند. این نوع تروما می‌تواند ناشی از شکستگی و یا دررفتگی دنده‌ها نیز باشد.

۴- سوء هاضمه و سوزش سر معده نیز می‌توند از دیگر دلایل بروز درد در قفسه سینه باشد. زمانی که اسید معده به مری باز می‌گردد، این درد بروز می‌کند.

۵- رفلاکس معده

۶- کاستوندریت (التهاب در ناحیه اتصال دنده‌ها به غضروف در ناحیه جناغ)

۷- کولسیستیت (التهاب کیسه صفرا)

۸- پانکراتیت (التهاب پانکراس)

۹- بیماری زونا

۱۰- پلوریت (التهاب پرده جنب ریه)

۱۱- ذات الریه

۱۲- پنوموتوراکس (وجود هوا در ناحیه میان ریه و دیواره قفسه سینه)

۱۳- التهاب قلب

۱۴- فشار خون ریوی

۱۵- آمبولی ریوی

تگ های مرتبط

ارسال نظر