حج 1403

مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر برای اعزام پزشکان داوطلب خدمت به زائران حج 1403 فراخوان داد که در این فراخوان شرایط پذیرش آنها آمده است.

سایت شماره یک:

در آستانه ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳، مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر به منظور انجام معاینات پیش از حج و عملیات حج آینده از میان متقاضیان خدمات بهداشتی و درمانی (زن و مرد) به زائران ضیوف الرحمن در رشته‌های پزشکی همچون متخصص داخلی، طب اورژانس، عفونی و پزشک عمومی فراخوان داد.

پزشکان داوطلب برای انجام معاینات قبل از حج تمتع باید شرایط پیش بینی شده از سوی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر را دارا باشند.

بر همین اساس، داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام به قانون اساسی، التزام به دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه، برخورداری از حسن شهرت، اخلاق حسنه، خوش رفتاری، امانت‌داری و سعه صدر، نداشتن سوء پیشینه کیفری به تشخیص مراجع ذی‌صلاح، عدم اشتهار به فساد اخلاقی، عدم وابستگی به گروهک‌ها، جریان‌‌های ضدانقلاب و فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی و برخورداری از سلامت جسمانی و روانی و نداشتن هیچ‌گونه معلولیت موثر در ارائه خدمات پزشکی از جمله این شرایط هستند.

حداکثر سن برای پزشکانی که اولین بار با مرکز پزشکی مشرف می‌شوند ۵۰ سال (متولدین بعد از اول خرداد ۱۳۵۳) و حداقل حضور فعال در عرصه درمان در دو سال گذشته اعلام شده است. افراد واجد شرایط بعد از بررسی و احراز شرایط اولیه باید در آزمون علمی و مصاحبه حضوری پذیرفته شوند.

خدمات به صورت کاملاً داوطلبانه و افتخاری بوده و به صورت تمام وقت و تا پایان ایام عملیات حج (حداقل ۴۵ و حداکثر ۵۵ روز) است و ارائه خدمات به زائران ضیوف الرحمن نسبت به برنامه‌های زیارتی و شخصی در اولویت قرار دارد. البته اعزام دستیاران تخصصی در هر رشته ممنوع بوده و در هر مرحله از گزینش و اعزام در صورت شناسایی خذف خواهند شد. علاوه بر این، اعزام پزشکان زوج (همسر) ممنوع است.

سال گذشته ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که امسال هنوز سهیمه ایران مشخص نشده است. علاوه بر این، سهمیه نهایی برای اعزام تیم پزشکی به حج آینده نیز پس از اعلام سهمیه ایران در حج ۱۴۰۳ و بررسی برنامه‌ها تعیین و اعلام می‌شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر