«سیرترشی رو می‌تونی دوست نداشته باشی؟! چه بی ذوقی!»

سایت شماره یک:

یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها سیرترشی است که هرچه قدمت آن بیشتر باشد ارزش آن هم بالاتر می‌رود. اما گاهی اوقات سیر زیادی به دستتان می‌رسد و نمی‌دانید با آن سیرها چه کنید، یا اینکه هوس یک کدبانوگری به سرتان می‌زند و از آنجا که سیرترشی دوست دارید گزینه‌ای است که به ذهنتان می‌رسد و دوست دارید دست به کار شوید اما آیا سیرترشی فوری هم داریم که شما ناامید نشوید!؟

به گزارش راهنماتو، سیرترشی را می‌توان خیلی فوری آماده کرد و کمتر از یک هفته هم میل کرد! آیا شما می‌دانید سیرترشی‌ای که از مغازه می‌خرید کهنه است یا خیر؟! پس دلتان را بدهید به این دستور و برای خودتان هرچه زودتر این ترشی فوق العاده را آماده کنید!

مواد لازم:

سیر با کیفیت یک کیلو

شیره انگور یا شیره خرما نصف تا یک پیمانه

نمک یک قاشق چایخوری

سرکه 1200 تا 1500 سی سی

طرز تهیه:

در ابتدا سیرها را پاک کنید و پوست آن را خوب تمیز کنید و حسابی بشویید. اجازه بدهید سیرها کاملا خشک بشوند. برای اینکه ترشی کپک نزند باید حتما سیرها ذره‌ای رطوبت نداشته باشند. پس با دستمال آبگیر یا هر سبکی که به ذهنتان می‌رسد سیرها را به صورت کامل خشک کنید.

در یک قابلمه شیره خرما یا انگور را بریزید. نمک و سرکه قرمز را هم به آن اضافه کرده و هم بزنید. قابلمه را روی گاز بگذارید تا با حرارت ملایم بجوشد. بعد از اینکه جوشش شیره‌ها را دیدید طعم آن را تست کنید تا از نظر ترشی و شیرینی باب دلتان باشد. حالا نوبت نقش اصلی این برنامه است. سیرهای عزیز را هم داخل ظرف بریزید. باز هم بگذارید تا جوش و خروش ترشی ادامه پیدا کند. فقط این جوشیدن شیره‌ها در حدی نباشد که  سیرها له بشوند. اگر خواستید شیرینی سیرترشی را افزایش بدهید باز هم از شیره انگور یا خرما و یا حتی شکر استفاده کنید.

بعد از اینکه مواد شما خنک شد مرحله‌ی بعدی کار را انجام بدهید.

ظرف شیشه‌ای را که برای ترشی در نظر گرفتید بشویید و خوب خشک کنید سیرها را داخل آن ریخته و بعد از مایعی که سیرها را در آن جوشاندید روی آنها بریزید. در ظرف را خوب ببندید و یک هفته اجازه بدهید بماند تا سیرترشی خوشمزه و سلامت شما حاضر شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر