میوه به مشهور به سیب طلایی، نوبرانه فصل پاییز و زمستان است. سطح این میوه کرک دارد و رنگ آن زرد است، از آن در تهیه انواع دسر، کیک، مربا و دمنوش استفاده می‌شود. مربای به، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین مرباهایی است که به راحتی و با چند قلم مواد ساده و در دسترسی تهیه می‌شود.

سایت شماره یک:

کافی است برای داشتن یک مربای به قرمز و خوش رنگ چند ترفند طلایی را رعایت کنید تا خوش‌رنگ‌ترین مربا را تهیه کنید. ما امروز فوت‌وفن‌های قرمز شدن و خوشمزه تر شدن مربای به را به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

۵ ترفند طلایی برای قرمز شدن مربای به!

در این بخش به چند ترفند طلایی برای قرمز شدن مربای به اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- مدت زمان و نحوه پخت مربا

اولین و مهم‌ترین دلیل قرمز شدن مربای به، مدت زمان و نحوه پخت مربا است. زمانی که مربا در مرحله پخت نهایی است باید روی آن دم‌کنی قرار دهید و حرارت قابلمه را کم کنید و حدود ۶۰-۹۰ دقیقه زمان دهید تا مربا با دم‌کنی و حرارت کم بپزد. دقت داشته باشید که در این زمان چندین بار به مربا سر بزنید و غلظت شربت را بررسی کنید.

با بالارفتن زمان پخت، شربت مربای شما غلیظ تر می‌شود. اگر احساس کردید که شربت مربا خیلی کم شده به مقدار کمی آب جوش به آن بیفزایید. توجه داشته باشید که استفاده از دم‌کنی را جدی بگیرید زیرا در اثر حرارت بخار آب روی درب قابلمه جمع می‌شود و پس از گذشت مدتی به درون مربا می‌چکد که همین موضوع سبب کپک زدن و خراب شدن مربای شما پس از چند روز خواهد شد.

۲- استفاده از قابلمه مسی

دومین ترفند برای قرمزتر شدن مربای به، استفاده از قابلمه مسی است. اگر مربای به را در قابلمه مسی بپزید مربای شما بسیاز تیره‌تر و خوش‌رنگ‌تر از حالت عادی می شود.

۳- انتخاب به

سومین ترفند که یکی از مهم ترین عوامل در رنگ و طعم مربای شماست انتخاب به است. شما باید به‌های کاملا زرد و رسیده و سالم را انتخاب کنید. به هیچ عنوان از به‌های سبز و سفت استفاده نکنید زیرا علاوه بر بدرنگ کردن مربا، بر طعم نهایی مربای شما تاثیر منفی می‌گذارد.

۴- استفاده از دم کنی

چهارمین ترفند، برخلاف بقیه مرباها برای داشتن مربای به قرمز‌رنگ و خوش‌طعمی در تمام مدت زمان پخت باید درب قابلمه (به همراه دم‌کنی) روی قابلمه باشد.

۵- مدت زمان استراحت مربا

ترفند پنجم، پس از پختن مربا درب قابلمه را ۲۴ ساعت باز گذارید تا مربا به خوبی خنک شود. این مدت زمان استراحت در قرمز شدن و پررنگ‌تر شدن مربای شما تاثیرگذار است.

۴ دلیل اصلی که موجب سیاه شدن رنگ مربا به می‌شود!

دلایلی که موجب سیاه شدن مربا به می‌شود به شرح زیر است:

حتما صبر کنید تا مربا شما به خوبی خنک شود سپس آن را به شیشه‌های نگهدارنده منتقل کنید. اگر مربا گرم باشد و آن را به شیشه منتقل کنید تیره می‌شود.

اگر مدت زمان پخت را بیشتر از زمان نرمال کنید مربای شما به سمت تیرگی و سیاه شدن می‌رود.

تمیز نبود قابلمه‌ای که در آن مربا را می‌پزید یکی دیگر از عوامل تیره شدن مربای به است. حتما قبل از پخت مربا قابلمه را کاملا بررسی کنید و مطمعن شوید که تمیز و خشک است.

خشک بودن و تمیزی شیشه‌های نگهدارنده، محکم بسته شدن درب آن‌ها یکی دیگر از عواملی است که در کیفیت و رنگ مربای شما تاثیرگذار است.

۵ نکته طلایی که در مورد انواع مربا باید بدانید!

در این بخش به چند نکته درباره‌ی انواع مربا اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

متناسب نبودن میزان شربت مربا و حجم میوه موجب له شدن مربا می شود.

اگر از جوهر لیمو یا آبلیمو در پخت مربا استفاده نکنید مربای شما شکرک می زند.

اگر از بیماری دیابت رنج می‌برید یا قصد کاهش وزن دارید از خوردن مربا پرهیز کنید.

یک باور غلط و اشتباه که برای خوش‌رنگ تر شدن مربای به وجود دارد افزودن زعفران به مربا است.

بهتر است در این مربا از زعفران استفاده نکنید زیرا زعفران موجب زرد شدن مربای شما می شود و طعم و عطر مربا را تغییر می‌دهد.

خواص میوه به چیست؟

به، این میوه خوشمزه خواص بسیار زیادی دارد، برای آقایانی که فعالیت‌های بدنی زیادی دارند مفید است و در افزایش انرژی و تقویت قوای جنسی به آن‌ها کمک می کند. ویتامین B6 موجود در این میوه حالت تهوع را در خانم‌های باردار کم می‌کند. میوه به در بالاتررفتن IQکودکانتان بسیار تاثیرگذار است و موجب زیبایی جنین می‌شود.

این میوه برای پوست بسیار مفید است و در کنترل فشار خون به شما کمک می‌کند. به برای مو نیز مفید است و علائم بیماری‌های که موجب التهاب در بدن می‌شوند را کاهش می‌دهد.

عوارض و مضرات میوه به!

میوه به طبع گرمی دارد و اگر شما هم طبع گرمی دارید بهتر است از خوردن میوه به خام پرهیز کنید زیرا موجب مسدود شدن رگ‌های بدن می‌شود. روی میوه به پرزهای کرکی شکلی وجود دارد که برای حلق بسیار مضر هستند و هضم آن‌ها بسیار سخت است پس حتما قبل از خوردن میوه به صورت خام میوه‌ها را به خوبی بشویید. درون دانه‌های به سیانید(یک ماده شیمیایی خطرناک) وجود دارد پس توجه داشته باشید که در مصرف دانه‌های به دقت زیادی داشته باشید.

علت کپک زدن و خراب شدن مربا چیست؟

اگر مربای شما به مقدار کافی نجوشیده باشد و غلظت کافی نداشته باشد کپک می‌زند، حتما مربا را در یخچال و جایی خنک نگهداری کنید و از استریل بودن شیشه نگهدارنده آن اطمینان حاصل کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در این آموزش برایتان مفید واقع شود و با رعایت نکات و ترفندهای آن بتوانید قرمز‌ترین و خوشمزه ترین مربای به را تهیه کنید. از این که تا پایان این مقاله آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید، از شما سپاسگزاریم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر