رییس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است اجرای طرح‌های همچون تردد زوج و فرد خودروها و تعطیلی مدارس، شاید تاثیر موقتی روی کاهش آلودگی هوا داشته باشد اما در طولانی مدت اثرگذار نخواهد بود.

سایت شماره یک:

مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث آلودگی هوا هم دائمی شده است، گفت: امروز نباید فروش طرح ترافیک انجام شود. هفته گذشته نیز تذکری درخصوص مازوت‌سوزی در شورا مطرح شد که به صورت رسمی تکذیب کردند.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند، پلمپ شده اند، اظهار کرد: شرکت واحد به ما اعلام کرد که گازوییل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده و مشکلی ندارد.

چمران با اشاره به اینکه در هر شرایط بنزین و گازوئیل آلودگی ایجاد می‌کنند، افزود: تا وقتی این تعداد خودرو در شهر باشد و مردم با وسایل شخصی خود تردد کنند، همین وضع ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با توصیه وزارت صمت مقرر شده همه ۲ هزار اتوبوس وارداتی با وجود هزینه ۲ برابری نسبت به اتوبوس‌های گازسوز، برقی باشند، اضافه کرد: با این اقدامات می‌توان امیدوار بود از آلودگی کاسته شود؛ البته به شرطی که مردم نیز همراهی کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

چمران همچنین گفت: قرار بود در موتورخانه‌ها هم اقداماتی انجام شود که صورت نگرفت؛ شورا باید بودجه تصویب می‌کرد که یک سوم بودجه را به حمل و نقل اختصاص داد و این اقدامی بی نظیر در تاریخ بلدیه بود. دست شهرداری نیز باز است که در توسعه حمل و نقل عمومی اقدام کند.

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای برای مناسب‌سازی معابر برای استفاده توان یابان صورت گرفته اما هنوز جای کار دارد، یادآور شد: در برخی موارد می‌بینیم که رمپ وجود ندارد و بالابرها نیز در ساختمان‌ها حذف می‌شوند و این ظلمی در حق معلولان است.

منبع: ایرنا

تگ های مرتبط

ارسال نظر