سایت شماره یک:

طرز تهیه کیک گردویی به چه صورت است؟ آیا می‌توان کیک گردویی را به روش‌های مختلفی در منزل تهیه کرد؟ در این مقاله از وبسایت بارادلند، ما به بررسی روش طرز تهیه کیک گردویی می‌پردازیم و نکات طلایی را برای خوشمزه‌تر شدن این کیک به شما آموزش می‌دهیم! شما می‌توانید با تهیه این کیک خوشمزه، سالم و مقوی در منزل، یک عصرانه و میان وعده تازه داشته باشید و از آن برای پذیرایی میهمانان خود نیز استفاده نمائید! طرز تهیه کیک گردویی به 2 سبک مختلف، به صورت قدم به قدم در این مقاله شرح داده شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید و رسپی این کیک خوشمزه و محبوب را بیاموزید!

طرز تهیه کیک گردویی چگونه است؟

به نظر برخی افراد، “گردو” طعمی کره‌ای مانند دارد که باعث شده است تا به عنوان یکی از بهترین مواد اولیه برای تهیه انواع کیک و شیرینی محسوب شود! همچنین، علاوه بر طعم فوق‌العاده‌ای که این ماده خوراکی دارد، حاوی انواع مواد مغذی و چربی‌های سالم است که برای بدن بسیار مفید هستند. چشیدن طعم ترد و Crunchy گردو در بین بافت نرم و لذیذ کیک، احساس خوشایندی در افراد ایجاد خواهد کرد.

به همین خاطر، کیک‌های گردویی یکی از پرطرفدارترین انواع شیرینی‌جات در سراسر دنیا هستند که می‌توان به روش‌های متنوعی آن‌ها را تهیه نمود. در ادامه مقاله “طرز تهیه کیک گردویی مخصوص مرحله به مرحله در خانه”، ما 2 رسپی مختلف را جهت تهیه این میان وعده، به شما آموزش خواهیم داد. با استفاده از انواع شیرین کننده رژیمی یا جایگزین نمودن شیرین کننده استویا به جای شکر، شما می‌توانید کیک گردویی را به عنوان یک صبحانه رژیمی سرو نمائید!

طرز تهیه کیک گردویی کلاسیک

یکی از روش‌هایی که می‌توان به کمک آن کیک گردویی خوشمزه و ساده‌ای را تهیه کرد، رسپی کیک گردویی کلاسیک است! این کیک، در واقع نوع سنتی و معمولی کیک گردویی است که به عنوان راحت‌ترین و رایج‌ترین روش تهیه این کیک نیز معرفی می‌شود. در بخش زیر، مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کیک گردویی کلاسیک آورده شده‌اند:

تخم‌مرغ 3 عدد متوسط

کره ½ پیمانه

شکر ½ و 1/8 پیمانه

گردو خرد شده ½ پیمانه

آرد 1 و ¼ پیمانه

نمک ¼ قاشق چای‌خوری

بیکینگ پودر ½ قاشق غذاخوری

شیر ½ پیمانه

وانیل ¼ قاشق چای‌خوری

کشمش 3 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه کیک گردویی کلاسیک

در ابتدا، حرارت فر را بر روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید؛ تا زمانی که مواد آماده پخت شدند، فر کاملا گرم شده باشد. سپس، در قالبی که برای پخت کیک در نظر گرفته شده است، یک عدد کاغذ روغنی قرار دهید یا سطح آن را با کمی روغن چرب کنید. انجام اینکار باعث می‌شود تا مواد به قالب کیک نچسبد و پس از پخت به راحتی جدا شود.

در مرحله دوم، آرد و بیکینگ پودر را به مقادیر گفته شده، در ظرفی ترکیب کنید. سپس، این مواد را الک کنید و آن‌ها را کناری بگذارید. بعد از انجام این کار، کره را از یخچال بیرون بیاورید و اجازه دهید تا با محیط هم دما شود و کمی نرم‌تر شود. سپس، آن را با شکر در یک کاسه بریزید و آن‌ها را هم بزنید. شما می‌توانید برای انجام اینکار از یک همزن برقی یا دستی استفاده کنید. به مدت 5 دقیقه به هم زدن ترکیب ادامه دهید تا مایه مورد نظر کاملا سبک شود.

در مرحله سوم، زرده تخم‌مرغ را از سفیده آن جدا کنید و به شیر بیافزائید و به آرامی هم بزنید. تا زمانی که مخلوط مورد نظر یکدست می‌شود، باید به هم زدن خود ادامه دهید. بعد، ترکیب آرد و بیکینگ پودر را به آن اضافه نمائید. بعد از افزودن آرد به تخم‌مرغ، آن را هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود. در آخر، گردوها را خرد کنید و با مقدار دلخواه کشمش، درون مایه کیک بریزید. هم‌اکنون، باید مایه را هم بزنید تا گردوها و کشمش‌ها کاملا به مواد آغشته شوند.

به سراغ سفیده تخم‌مرغ بروید و آن را در ظرفی جداگانه، هم بزنید. سعی کنید تا زمانی که سفیده تخم‌مرغ پف نکرده است، آن را با دور تند همزن، مخلوط کنید. زمانی که سفیده تخم‌مرغ فرم لازم را به خود گرفت، آن را به مایه کیک اضافه کنید. لازم به ذکر است که؛ شما باید سفیده تخم‌مرغ را در 3 مرحله به مایه کیک اضافه کنید و ناگهان تمام سفیده‌ها را در ظرف خالی نکنید! پس از هربار افزودن سفیده تخم‌مرغ به مایه کیک، آن را هم بزنید تا مواد کاملا یکدست و ترکیب شوند.

در آخر، مایه کیک گردویی شما حاضر است و می‌توانید آن را داخل قالب بریزید. پس از ریختن مایه در قالب، سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید تا حباب‌های آن از بین بروند. در ادامه، قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و به مدت 40 الی 50 دقیقه صبر کنید تا کیک گردویی شما حاضر شود. با گذشت این مدت زمان، باید یک عدد خلال دندان یا سیخ چوبی را در بافت کیک فرو کنید تا مطمئن شوید که کیک شما مغز پخت شده است.

اگر کیک به خوبی پخته بود می‌توانید آن را از فر خارج نمائید. با خنک‌تر شدن کیک، آن را از قالب بیرون بیاورید و سپس، در ظرف دلخواه خود همراه با کمی سیروپ کارامل، شکلات یا برش‌های میوه و خامه، تزئین کنید!

طرز تهیه کیک گردویی با طعم قهوه

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع کیک‌های گردویی، کیک قهوه و گردو است! این کیک، نوعی دسر و میان وعده انگلیسی است که شما نیز می‌توانید با در دست داشتن مواد اولیه، آن را در منزل بپزید. بافت اسفنجی کیک با طعم قهوه و گردوهای خرد شده در آن، تجربه‌ای لذیذ و دلچسب را برای شما به همراه خواهد داشت. نکته مهمی که در رابطه با روش طرز تهیه کیک گردویی و قهوه وجود دارد، این است که؛ تمامی مواد پیش از پخت، باید بیرون از یخچال گذاشته شده و با درجه هوای اتاق هم‌دما شوند.

انجام اینکار، باعث می‌شود تا بافت کیک کیفیتی بالاتر داشته باشد. در نتیجه، اگر مواد اولیه همچون تخم‌مرغ را در یخچال نگهداری می‌کنید؛ بهتر است 1 ساعت پیش از اقدام به پخت کیک، آن‌ها را از یخچال خارج کنید. مواد مورد نیاز در طرز تهیه کیک گردویی با قهوه، به شرح زیر هستند:

کره نرم شده به مقدار 200 گرم

200 گرم شکر

تخم‌مرغ بزرگ 4 عدد

آرد 200 گرم

بیکینگ پودر 1 قاشق چای‌خوری

½ الی 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه

1 قاشق غذاخوری آبجوش

گردو خرد شده 75 گرم

200 گرم قهوه فوری حل شده در 1 قاشق غذاخوری آبجوش

گردو خرد نشده برای تزئین کیک

مراحل طرز تهیه کیک گردویی با طعم قهوه

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک گردویی با طعم قهوه، باید دمای فر را بر روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سپس، قالب کیک خود را با کمی روغن چرب کنید. کره و شکر را در یک کاسه بزرگ بریزید و با استفاده از یک همزن برقی، آن‌ها را هم بزنید. تا زمانی که بافت ترکیب کاملا نرم و پف کرده شود، به هم زدن ادامه دهید. نهایتا 5 دقیقه برای انجام اینکار کافی خواهد بود.

در مرحله بعد، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و آن‌ها را یکی یکی به ترکیب کره و شکر اضافه کنید. پس از افزودن هر یک از تخم‌مرغ‌ها، مایه کیک را هم بزنید تا کاملا یکدست شود و سپس تخم‌مرغ بعدی را اضافه کنید. انجام اینکار به یکدست شدن بافت کیک کمک خواهد کرد. در یک کاسه جداگانه، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و آن‌ها را هم بزنید. آن‌ها را در ظرفی دیگر الک کنید و سپس خوب هم بزنید. سپس آن را به مایه کیک خود اضافه کنید. پودر قهوه را در 1 قاشق غذاخوری آبجوش حل کنید و آن را همراه با خرده‌های گردو، هم بزنید.

در ادامه، خمیر کیک را در قالب بریزید. سعی کنید کل سطح قالب را به صورت یکنواخت بپوشانید. سپس، کیک را به مدت 25 الی 30 دقیقه در فر بپزید. پس از اینکه کیک پف کرد، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در آن فرو کنید. پس از اینکه نسبت به پخت کامل کیک اطمینان یافتید، قالب را از فر بیرون بیاورید. به مدت 10 دقیقه، قالب را در کناری قرار دهید و صبر کنید تا کیک خنک شود. سپس آن را از داخل قالب خارج کنید و در ظرفی بگذارید.

در قدم بعدی، قرار است تا خامه کیک را تهیه کنیم. ابتدا، کمی کره و پودر قند یا شکر را هم بزنید تا بافت آن خامه‌ای شود. تا 5 دقیقه اینکار را انجام دهید. پس از پف کردن و سبک شدن بافت کره، ترکیب قهوه با آبجوش را به آن اضافه کنید.

به مدت 2 الی 3 دقیقه به هم زدن ادامه دهید. سپس، کیک را به صورت افقی از وسط برش دهید. بر روی سطح کیک، کمی از خامه قهوه تهیه شده بزنید و سطح آن را کاملا بپوشانید. نیمه دیگر کیک را بر روی آن قرار دهید و سپس، سطح نیمه دیگر از کیک را با خامه قهوه تزئین کنید! در آخر، بر روی سطح کیک را با کمی گردو تزئین کنید!

اگر تمایل دارید تا رسپی‌های مختلف طرز تهیه کیک و بیسکوییت یا شیرینی‌جات دیگر را بیاموزید؛ می‌توانید به مقالات منتشر شده در صفحه فودبلاگ بارادلند، سر بزنید! ما انواع رسپی‌های دسر، شیرینی، صبحانه و خوراک رژیمی و مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین، انواع دستورالعمل خوراکی‌های وگان و گیاهی یا بدون گلوتن را شرح داده‌ایم که شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی در منزل تهیه کنید. همچنین، اگر علاقمند به استفاده از محصولات رژیمی یا کتوژنیک هستید نیز، می‌توانید محصولات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی بارادلند را مشاهده نمائید و آن‌ها را سفارش دهید!

جمع‌بندی مقاله طرز تهیه کیک گردویی مخصوص

ما در این مقاله از وبسایت بارادلند، به بررسی 2 روش طرز تهیه کیک گردویی پرداختیم. اولین روش، شیوه رایج و مرسومی است که افراد در سراسر جهان از آن برای تهیه این دسر خوشمزه و لذیذ استفاده می‌کنند. روش دوم نیز، برای افرادی است که عاشق طعم قهوه هستند و تمایل دارند تا یک دسر انگلیسی و بین‌المللی خوش طعم را برای پذیرایی از میهمانان خود، حاضر کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر