در حالی‌که تهرانی‌ها طی روزهای اخیر با آلودگی هوا مواجه بوده‌اند، میانگین کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت (۱۶ آذرماه) در وضعیت قابل قبول قرار گرفته است.

سایت شماره یک:

کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون با میانگین ۸۸ و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط قابل قبول قرار دارد. با توجه به تداوم آلودگی هوای پایتخت تا عصر امروز، میانگین کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت اخیر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۴۶ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در حالی کیفیت هوای پایتخت وارد وضعیت مطلوبی شده است که با افزایش تدریجی آلاینده‌ها از جمعه هفته گذشته (۱۰ آذرماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و با تداوم آلودگی در هفته جاری، تهرانی‌ها چهار روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز هوای ناسالم را تنفس کردند. سه شنبه (۱۴ آذرماه) بیشترین میزان آلودگی هوا با شاخص ۱۶۴ ثبت شد.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم "، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر