اشترودل مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود.

سایت شماره یک:
اشترودل مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، این فینگر فود خوش طعم را می‌توانید با روش‌های مختلف با مواد متنوع آماده کنید، اشترودل مرغ برای پذیرایی و مهمانی‌ها به عنوان یک پیش غذای شیک مناسب است.

 

مواد لازم مقدار مواد
آرد مرحله اول ۱ لیوان
شیر هم دمای محیط ۱ لیوان
نمک ۱ قاشق چای خوری
شکر ۱ قاشق چای خوری
خمیر مایه ۱ قاشق چای خوری
آرد مرحله دوم ۱ و نیم لیوان
کره ۳۰ گرم
مواد لازم برای قسمت میانی مقدار مواد
پیاز متوسط ۱ عدد
گوشت ران یا سینه مرغ به مقدار لازم
قارچ ۱۰ عدد
فلفل دلمه کوچک ۱ عدد
ذرت نصف فنجان
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
سس کچاب یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم
پودر آویشن برای تزئین به مقدار لازم
طرز تهیه اشترودل مرغ
مرحله ۱: ترکیب کردن آرد، شکر، نمک و خمیر مایه
ابتدا برای درست کردن خمیر، مقداری آرد را داخل یک ظرف بریزید، بعد کمی نمک به آن اضافه کنید، با هم مخلوط کنید، سپس مقداری شکر روی آرد بریزید و خوب با هم مخلوط کنید، بعد از آن خمیر مایه را به آرد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.
مرحله۲: اضافه کردن شیر و آرد دوم به مواد
سپس مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به ترکیب مواد خشک اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و مخلوط تشکیل شده کاملا یکدست شود، سپس بقیه آرد را کم کم در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

 

مرحله ۳: ورز دادن خمیر
مخلوط تشکیل شده را با دست ورز دهید وقتی خمیر جمع شد و بافت آن یکدست شد دیگر آرد اضافه نکنید، سپس خمیر را تقریبا به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز دهید تا صاف و یکدست شود به طوری که دیگر خمیر به دست نچسبد و خیلی هم سفت نباشد.

 

مرحله ۴: اضافه کردن کره به خمیر و استراحت خمیر
سپس کره را به خمیر اضافه کنید دوباره با دست ورز دهید تا کره کاملا به خورد خمیر برود و بافت خمیر نرم و لطیف شود، سپس خمیر را در یک ظرف قرار دهید، روی خمیررا با پارچه بپوشانید، اجازه دهید تا خمیر به مدت ۱ ساعت استراحت کند.
مرحله ۵: شستن، خرد کردن و تفت دادن پیازها
در فاصله‌ای که خمیر در دمای محیط استراحت می‌کند، پیاز را پوست بگیرید، بشورید و به شکل نگینی خرد کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را در آن بریزید و تفت دهید.

 

مرحله ۶: خرد کردن مرغ‌ها و تفت دادن آن‌ها
وقتی که پیازها سبک و شیشه‌ای شدند مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید، هم بزنید تا رنگ زردچوبه در آن‌ها باز شود و پیازها طلایی شوند، بعد گوشت‌های مرغ را از قبل به شکل مکعبی و کوچک خرد کرده‌اید در تابه بریزید و تفت دهید

 

مرحله ۷: خرد کردن و تفت دادن قارچ‌ها
وقتی که مرغ‌ها خوب تفت خوردند و رنگ آن‌ها تغییر کرد، سپس قارچ‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و خرابی‌های آن‌ها را گرفته‌اید به شکل حلقه‌ای برش بزنید، داخل تابه بریزید، تفت دهید تا آب قارچ‌ها جمع شود و بافت آن‌ها کاملا نرم و لطیف شوند.

 

مرحله ۸: اضافه کردن ذرت و فلفل دلمه و تفت دادن آن‌ها
سپس مقداری ذرت پخته به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید بعد فلفل دلمه‌های رنگی را تمیز بشورید و به شکل نگینی خرد کنید و مقداری از آن‌ها را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر فلفل دلمه‌ها در مواد پخش شود و خوب تفت داده شوند تا نرم شوند.

 

مرحله ۹: اضافه کردن ادویه‌ها و رب گوجه فرنگی
بعد ادویه‌ها را که شامل، نمک و فلفل سیاه و آویشن است به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود، سپس مقداری رب گوجه فرنگی را روی مواد بریزید، رب گوجه را تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ رب باز شود.

 

مرحله ۱۰: گرفتن پف خمیر و ورز دادن آن
وقتی همه مواد با هم کاملا مخلوط و یکدست شدند، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شوند، بعد از آن خمیر را که عمل آمده است و خوب پف کرده و حجیم شده است را از داخل ظرف بیرون بیاورید و پف آن را بگیرید.

 

مرحله ۱۱: تقسیم کردن خمیر و قرار دادن روی سطح صاف
خمیر را کمی ورز دهید سپس روی یک سطح صاف قرار دهید، با یک وسیله مثل لیسک خمیر را به ۲ تا ۴ قسمت تقسیم کنید، سپس هر قسمت را کمی ورز دهید، بعد روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید، سپس خمیر را روی آن قرار دهید.

 

مرحله ۱۲: پهن کردن خمیر و ریختن مواد میانی و پنیر پیتزا داخل خمیر
سپس با دست خمیر را پهن کنید، بعد روی آن وردنه بکشید تا کاملا صاف و یکدست شود، بعد مقداری از مواد داخلی را روی خمیر بریزید، سپس مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید، مقدار پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و می‌توانید بیشتر بریزید.

 

مرحله ۱۳: برش زدن خمیر و فرم دادن به آن
هر چقدر مقدار پنیر پیتزا بیشتر باشد، در نهایت اشترودل مرغ کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود، بعد کناره‌های خمیر را به دلخواه و با سلیقه خودتان با چاقو برش بزنید و خمیر را به شکل دلخواه خودتان جمع کنید و ببندید، طوری که مواد از داخل آن نریزید.

 

مرحله ۱۴: چیدن اشترودل‌ها در سینی فر و هم زدن تخم مرغ
بقیه خمیرها را به همین ترتیب آماده کنید، سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید، کاغذ را چرب کنید، بعد اشترودل‌ها را با فاصله داخل سینی فر بچینید، سپس یک زرده تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود.

 

مرحله ۱۵: رومال کردن خمیرها و ریختن کنجد و سیاه دانه روی آن‌ها
بعد از این که زرده تخم مرغ یکدست شد با فرچه روی خمیرهای اشترودل را رومال کنید، سپس به دلخواه خودتان مقداری کنجد و سیاه دانه روی آن‌ها بپاشید، سعی کنید کنجد را روی همه بپاشید، بعد سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

 

مرحله ۱۶: تنظیم دمای فر و پختن اشترودل‌ها
سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید بعد اجازه دهید تا اشترودل‌ها به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه در فر بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود، با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد دقت کنید که اشترودل‌ها نسوزند یا خشک نشوند.

 

مرحله ۱۷: بیرون آوردن اشترودل‌ها از فر
بعد از این که اشترودل‌ها پختند سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس به آرامی اشترودل‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید، بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان آن‌ها را تزئین کنید.

 

مرحله ۱۸: تزئین کردن و سرو کردن اشترودل مرغ
برای تزئین اشترودل‌ مرغ می‌توانید از هر نوع سسی به دلخواه خودتان استفاده کنید، مثلا مقداری سس کچاب روی اشترودل بریزد بعد کمی آویشن روی آن بپاشید، سپس این غذای خوش طعم را همراه با انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی سرو کنید.
تگ های مرتبط

ارسال نظر