اگر مشکل تنفسی دارید و یا دوست دارید در این هوای آلدوه، فضای خانه شما سرشار از اکسیژن باشد، این گیاهان را خریداری کنید.

سایت شماره یک:

به طور کلی گیاهان آپارتمان زیبایی خاصی به محیط خانه می‌بخشند؛ بسیاری از گیاهان در کنار زیبایی بخشیدن به دکوراسیون خانه، فواید دیگری نیز دارند؛ برای مثال گروهی از گیاهان آپارتمانی به راحتی می‌توانند در تصفیه هوای خانه نقش بسیار موثری داشته باشند؛ به همین دلیل است که به عنوان بهترین گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز شناخته می‌شوند؛ با توجه به آلودگی هوا خصوصا در شهرهای بزرگی مانند تهران، شناخت و خرید این نوع گیاهان می‌تواند در کیفیت هوا خانه بسیار موثر باشد؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا چند نمونه از این گیاهان زیبا را به شما معرفی کنیم.

بهترین گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز

این نوع گیاهان تصفیه کننده هوا، با جذب سموم، هوای خانه را تصفیه می‌کند؛ بنابراین در مواقعی که میزان اکسیژن در فضای خانه کم و مقدار دی اکسید کربن زیاد باشد، این گیاهان هوای خانه را متعادل می‌کنند. برخی از این گیاهان عبارتند از:

 پتوس

پتوس جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که می‌تواند شرایط سخت محیط را تحمل کند؛ از دیگر مزایای آن این است که به عنوان بهترین گیاه تصفیه کننده هوا نیز شناخته می‌شود؛ این گیاه با سرعت بالایی اکسیژن را تولید و دی اکسید کربن را کاهش می‌دهد.

زنبق صلح از گیاهان آپارتمانی خاص

این گیاه به دلیل ظاهر بسیار زیبا و کمک به تصفیه هوای خانه، برای قرار دادن در اتاق خواب بسیار مناسب است؛ این گیاه باید در مکانی قرار داده شود که از نور کافی برخوردار باشد؛ همچنین بهترین خاک برای این گیاه، ترکیب پیت ماس و پرلیت است.

 نخل اریکا

یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت این گیاه، کمک به تصفیه هوای خانه و مقاوم در برابر کم نوری است؛ بهترین مکان برای قرار دادن نخل اریکا در منزل، جایی است که میزان کمی نور داشته باشد؛ نکته مهمی که در نگهداری این گیاه به آن توجه داشت، نحوه آبیاری و غبارپاشی نخل اریکا است؛ این گیاه در فصل‌های بهار و تابستان به آب زیادی نیاز دارد؛ در حالی که در زمستان باید ابتدا سطح خاک خشک شود و بعد آن را آبیاری کنید.

 سانسوریا از گیاهان اکسیژن ساز در شب

سانسوریا از انواع گیاهان آپارتمانی به شمار می‌آید که بسیار مقاوم بوده که در مقایسه با گیاهان دیگر، عمر طولانی‌تری دارد؛ گونه‌ای از گیاه سانسوریا که به برگ شمشیری یا زبان مادرشوهر معروف است، می‌تواند تعادل بسیار خوبی در اکسیژن رسانی خانه داشته باشد؛ باتوجه به ظاهر شیک این گیاه، نگهداری آن در محیط خانه، چیدمان دکوراسیون را بسیار لوکس و زیبا می‌کند.

برگ انجیری

برگ انجیری جزو بهترین گیاهان آپارتمانی با برگ‌های بزرگ است که می‌تواند به چیدمان خانه شما رنگ و بوی دیگر ببخشد؛ آنچه که باعث محبوبیت این گیاه شده، علاوه بر ظاهر زیبا، تصفیه کردن هوای خانه و افزایش اکسیژن است؛ رشد سریع برگ انجیری باعث شده که شما بتوانید از آن مانند یک درختچه زیبا در گوشه خانه استفاده کنید.

ارکیده بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

ارکیده به عنوان یک گیاه زینتی بسیار زیبا، در بین مردم بسیار محبوب و شناخته شده است؛ میزان آبیاری گل ارکیده در زمستان دو هفته یکبار و در تابستان دو بار در هفته است. مناسب‌ترین مکان برای قرار دادن بهترین گیاهان آپارتمانی، پنجره‌های شرقی و جنوبی است؛ چرا که آفتاب مستقیم باعث سوختن برگ‌های گیاه می‌شود؛ لازم به ذکر است که این گیاه در تصفیه هوای خانه نقش بسیار مناسبی دارد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر