رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در دویست و یکمین جلسه شورا خواستار رفع مشکلات دستگاه‌های کارتخوان در ایستگاه‌های اتوبوس شد.​

سایت شماره یک:

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکری با بیان اینکه ۹۰۰ دستگاه کارتخوان در ایستگاه‌ها وجود دارد، افزود: در ایستگاه‌های خروجی برخی دستگاه‌ها فعالیت ندارند و باعث می‌شود هزینه سفر به میزان حداکثر بها دریافت شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کارت‌ها در ورود ثبت می‌شوند و در خروج با مشکل روبه رو هستند، گفت: در کارت‌های قدیمی مانده حساب، به کارت‌های جدید اضافه نشده و مردم گلایه دارند، زیرا باید با تغییر کارت‌ها مانده حساب به آن‌ها بازنگردد.

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به گلایه‌مندی اقشار خاص درباره صدور کارت المثنی گفت: باید مشکلاتی که در مترو به آن اشاره کردیم، هرچه سریعتر برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا همچنین با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان بودجه برای اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است، افزود: هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوسرانی پیش بینی شده بود که فقط ۱۰ درصد آن هزینه شده است.​

جعفر تشکری هاشمی گفت: این مشکل فقط به تصمیمات مدیریتی ما بازمی گردد و انتظار داریم که شرکت اتوبوسرانی بیشتر تلاش کند. هرچند انعقاد قرارداد دو هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، پیگیری دو هزار دستگاه اتوبوس خارجی و دیگر قراردادها از اقدامات خوب مدیریت شهری به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اعلام اینکه ۳۱۵ ایستگاه بی آرتی داریم که فقط ۱۶۰ ایستگاه کارتخوان دارند، گفت: دو هزار و ۲۰۶ دستگاه اتوبوس کارتخوان دارند که بیشتر آن‌ها فعال نیستند و رانندگان بخش خصوصی و در مواردی اتوبوس‌های دولتی پول نقد از مردم دریافت می‌کنند به طوری که به ۵۰ سال قبل بازگشته ایم و مردم باید پول خرد همراه داشته باشند.

جعفر تشکری هاشمی افزود: ما فرار بلیت نداریم بلکه امکانی برای پرداخت هزینه بلیت وجود ندارد؛ بعد از اینکه نزدیک به ۱۲ سال است دستگاه‌های کارتخوان نصب شده امروز شاهد فعال نبودن این دستگاه‌ها هستیم و مردم صلواتی رفت و آمد می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تراکنش در اتوبوس‌ها صورت بگیرد، گفت: این در حالیست که امروز بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تراکنش در اتوبوس‌ها به ثبت نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه قراردادهای خارجی باید سریعتر به نتیجه برسد، گفت: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تفاهم نامه با طرف خارجی منعقد شده است. در این هفته و یا هفته پیش رو تیمی از چین وارد تهران می‌شوند و امیدواریم هرچه سریعتر لوایح شهرداری تهران تهیه شود.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ میلیارد تومان به سازمان تاکسیرانی برای نوسازی، ۴۱ میلیارد تومان به مدارس استثنایی، ۸۶ میلیارد تومان حمایت از رانندگان پرداخت شده است، افزود: هزار و ۷۰۷ دستگاه تاکسی در سال جاری نوسازی شده اند؛ در حالیکه از ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده باید سالیانه ۱۰ هزار دستگاه نوسازی می‌شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اعلام اینکه ۱۹۲ دستگاه ون را وزارت کشور تحویل داده است که ۵۰ دستگاه از این تعداد فعال هستند، گفت: قرار نیست شهرداری تهران مسافرکشی کند که البته با وزارت کشور صحبت کرده ایم که شهرداری نقش راننده تاکسی را بازی نکند.

جعفر تشکری هاشمی افزود: انحرافاتی در کمک به رانندگان وجود دارد و ردیف‌هایی مانند تخفیف استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در مناسبت‌ها به کد حمایت از رانندگان اختصاص یافته و شورا باید بر این موضوع نظارت کند.

عضو شورای شهر تهران افزود:صدور کارت و نصب برچسب‌ها از محل کمک به رانندگان کم می‌شود و باید بر آن نظارت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه گفت: در شورا چندین بار تذکر دادیم که وضع سامانه‌های هوشمند شهر مطلوب نیست. ۲۴۲ سامانه دوربین کنترل ترافیک داریم که ۱۰۸ دستگاه فعال هستند و ۲۱۰ سامانه زوج و فرد ۱۵۰ سامانه غیرفعال هستند. از ۱۸۷ سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز ۱۱۱ سامانه غیرفعال است.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه ۵۰ سامانه کنترل ترافیک فعال و ۳۴۱ سامانه غیرفعال هستند، تأکید کرد: این شرایط پذیرفتنی نیست و نشان دهنده ضعف و مسئولیت ناپذیری است، وقتی شرکتی در طول دو سال ۶ مدیر عوض می‌کند، نمی‌توان بیش از این انتظار داشت.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال به حمل و نقل اختصاص یافت، افزود: هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از این بودجه برای نوسازی شبکه اتوبوسرانی، هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی پیش بینی شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اعلام اینکه در بخش مترو چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شد، گفت: در حال حاضر مترو ۱۵۶ ایستگاه و ۳۱۰ کیلومتر طول دارد و این نشان می‌دهد که گستردگی لازم ایجاد شده است.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ ایستگاه علامه جعفری در خط چهار، ورودی بریانک، ایستگاه‌های میدان کتاب، شهرزیبا، شهران و کوهسار و نیز ۱۵ کیلومتر خط شهر جدید پرند از ایستگاه شاهد به بهره برداری رسید، گفت: پیشرفت‌های مطالعاتی و اجرایی مترو در توسعه شرقی خط چهار مطلوب بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا افزود: پیشرفت در خط هفت از ۸۷ درصد به ۹۶ درصد و در خط شش از ۷۲ درصد به ۷۶ درصد رسیده و در توسعه جنوبی از ۱۴.۷ به ۱۴.۹ درصد رسیده است؛ این نشان می‌دهد که اعداد باید جهادی‌تر و انقلابی‌تر باشند و با این عددها نمی‌توان به اهداف موردنظر در توسعه مترو دست یافت.

جعفر تشکری هاشمی گفت: در توسعه غربی خط چهار باید ۲ ایستگاه، در خط هفت یک ایستگاه، خط ۶ دو ایستگاه، توسعه جنوبی خط ۶ یک ایستگاه و خط تهران-پرند دو ایستگاه احداث شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه در بخش بهره برداری مترو پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای شبکه مترو پیش بینی شده است، افزود: هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و بهسازی در نظر گرفتیم. ۸۸۰ میلیارد تومان قرارداد برای بهسازی منعقد شده و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در سامانه کنترل طرح ثبت شده است.

جعفر تشکری هاشمی گفت: یا میزان ثبت اعداد در سامانه ضعیف است و یا پیشرفت چندان قابل قبول نیست و باید قراردادها از ۸۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان برسد که امیدواریم شرکت مترو تلاش جدی در این زمینه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه همکاران مترو تلاش خوبی را انجام می‌دهند و باید انصاف را در نظر گرفت، اما نواقصی وجود دارد، گفت: کمتر از ۲۰ درصد از بودجه پیش بینی شده در این بخش تبدیل به فعالیت شده است.

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به انعقاد قرارداد ۷۹۱ واگن مترو در چین به عنوان یکی از اقدامات خوب مدیریت شهری، گفت: قرار بر این شده سال آینده اولین گروه قطارها وارد تهران شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

تگ های مرتبط

ارسال نظر