خطر لو رفتن داستان! پس از تماشای قسمت اول گناه فرشته این مطلب را بخوانید.

سایت شماره یک:

قسمت اول سریال گناه فرشته ساخته حامد عنقا جمعه اول دی ۱۴۰۲ از فیلیمو پخش شد. گناه فرشته یکی از ملودرام‌های هیجان انگیز نمایش خانگی است که با نمایش اولین قسمت آن ثابت کرد روزهای پراتفاقی در انتظار این سریال است که باید هر هفته منتظر آن باشیم. به رسم تمامی سریال‌های محبوب فیلیمو نگاهی داریم بر قسمت اول سریال گناه فرشته اولین ساخته حامد عنقا در مقام کارگردان.

یک داستان پر جزئیات و پر نکته

قسمت اول سریال گناه فرشته از همان ابتدا نشانه‌های خوبی از یک داستان پر پیچ و خم و جذاب دارد. سریال همانند دیگر آثار عنقا که در مقام فیلمنامه‌نویس آن‌ها را نوشته بود با یک التهاب و شوک اولیه آغاز می‌شود؛ قصه قتل مردی توسط خدمتکار زن جوان خانه که سرآغاز داستانی پیچیده است که می‌تواند تماشای آن را برای مخاطب جذاب کند. در همان قسمت نخست شاهد بودیم که حامد تهرانی ضمن آشنا شدن با پرونده قتل عشیری سعی کرده است در سمت درست ماجرا بایستد و از مظلوم دفاع کند. از سوی دیگر امیر آقایی در نقش نوید عشیری سوی دیگر این قصه است که نشانه‌های قسمت نخست حکایت از آن دارد که کشمکش‌های حامد با نوید در قسمت‌های بعدی تقابل خیر و شر را در سریال پررنگ‌تر می‌کند.

حامد تهرانی در گناه فرشته کیست؟

شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی یک وکیل دادگستری است که در پرونده‌های حقوقی صاحب نام است و ثروت زیادی را به واسطه حسن شهرت کسب کرده است. همسرش نیز شغل وکالت را در پیش گرفته و دختری دارند که در آستانه ۱۴ سالگی است. همانطور که از معرفی شخصیت برمی‌آید، او مدافع حقوق مظلوم است و تلاشش بر این است که حتی در مهم‌ترین پرونده‌هایی که در دستانش است جانب انصاف را رعایت کند. صحنه حضور او در دادگاه متهم مفاسد اقتصادی و استفاده از صفات بد در مورد موکل خود در حالی که مدارک تبرئه شدن او را به دادگاه ارائه می‌کند، نشان می‌دهد که او با وجود آنکه از موکلش دفاع می‌کند اما از دایره انصاف خارج نمی‌شود. همین ویژگی حامد تهرانی باعث می‌شود تا در همان قسمت اول او درگیر پرونده قتل عشیری شود و با فرشته آشنا شده و سعی کند وکالت او را قبول کند. قتل عشیری آن هم در شب سالگرد مرگ مادر حامد و ارتباط مرگ مشکوک مادر حامد و ارتباط آن با عشیری که مربوط به اتفاقات سال ۸۸ است نشان از یک داستان پر پیچ و خم و تو در تو دارد که تماشای آن را در قسمت‌های بعد جذاب‌تر می‌کند.

حضور بهروز رضوی در قسمت اول گناه فرشته

بهروز رضوی از گویندگان خوش‌صدا و پیشکسوت عرصه دوبلاژ و رادیو در سریال گناه فرشته پس از سال‌ها که از بازیگری دور بود بار دیگر جلوی دوربین رفته است. شخصیت او یک مرد پرنفوذ و عمیق را نشان می‌دهد که هم ثروتمند است و هم سعی می‌کند از پسرش و خانواده فرزندش در مقابل برخی تیرگی‌ها محافظت کند. بازی بهروز رضوی قطعا یکی از جذابیت‌های سریال است که در قسمت‌های بعدی نیز می‌توان از تماشای آن لذت برد.

کارگردانی حامد عنقا در نخستین تجربه

نکته مهم در قسمت اول سریال گناه فرشته تسلط حامد عنقا در کارگردانی است. سکانس‌های ابتدایی فیلم نشان از تلاش‌های کارگردانی دارد که فراتر از نخستین تجربه خود عمل کرده و خبر از یک فیلمساز کاربلد می‌دهد که می‌توان به ساخته‌هایش اعتماد کرد. حضور عنقا در مقام کارگردان برای نوشته‌های او که در مقام فیلمنامه‌نویس دارای شناسنامه و کارنامه موفق است، می‌تواند به بهتر شدن تصاویر و ارتباط خوب متن و تصویر کمک کند. فارغ از کارگردانی عنقا دیالوگ‌های سریال در قسمت اول هم نشان از پختگی فیلمنامه‌نویس دارد. در سکانس‌های دو نفره حامد تهرانی با پدرش و با همسرش دیالوگ‌های خوبی دارد. دیالوگ‌هایی که به غیر از زیبایی در چینش کلمات، می‌توانند از برخی رازها در ادامه داستان گره‌گشایی کنند.


 

تگ های مرتبط

ارسال نظر