بهترین فیلم ها و سریال های کارنامه حامد عنقا بر اساس سال تولید مرتب شده‌اند را در مطلب زیر بخوانید.

سایت شماره یک:

حامد عنقا فعالیت در سینما را با روزنامه‌نگاری و نقد آثار سینمایی آغاز کرد و بعدها در مقام فیلمنامه‌نویس سریال‌ها و فیلم‌های مختلفی را به نگارش درآورد و به یکی از فیلمنامه‌نویسان حرفه‌ای سینما تبدیل شد. روند رشد و ظهور عنقا در سینما و تلویزیون پله به پله پیش رفت و او بعد از آنکه تجربه تهیه‌کنندگی سریال‌های مختلف را بر عهده داشت حالا در اولین ره‌آورد کارگردانی‌اش سریال گناه فرشته را برای فیلیمو تولید و پخش کرده است. سیر فعالیت‌های عنقا در عرصه فیلمنامه‌نویسی و امضای کارهای او در طول مدت فعالیت‌هایش نشان می‌دهد توجه او به موضوعات اجتماعی و نگاه متفاوتش به موضوعات باعث شده آثار او مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و هر اثری که نام او را در مقام نویسنده و کارگردان دارد برای مخاطب کنجکاوی‌برانگیز می‌شود.

بهترین فیلم ها و سریال های کارنامه حامد عنقا بر اساس سال تولید مرتب شده‌اند

سریال گناه فرشته | ۱۴۰۲

حامد عنقا در اولین تجربه کارگردانی خود یک داستان جنایی با درون مایه انتقاد به فساد اقتصادی و مافیای اقتصادی را به تصویر کشید. گناه فرشته تجربه ارزشمندی در کارنامه عنقا است و نشان می‌دهد او در زمینه کارگردانی‌ هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و داستان گویی بدون لکنت با جذابیت‌های ویژه درام‌های عاشقانه و جنایی را به خوبی می‌شناسد. گناه فرشته ثابت کرد یک کارگردان مستعد به جرگه کارگردان‌های جوان سینما و نمایش خانگی ایران اضافه شده است که از این به بعد آثارش را باید با جدیت دنبال کرد.

فیلم غریب | ۱۴۰۱

غریب ساخته محمدحسین لطیفی روایتی از زندگی شهید محمد بروجردی است که عنقا فیلمنامه آن را بر اساس کتاب مسیح کردستان که به زندگی این شهید والامقام می‌پردازد. دیالوگ‌هایی همسو با اتفاقات روز جامعه و همسان سازی تفکرات شهید بروجردی با آنچه امروز کشور به آن نیاز دارد باعث شد غریب به یکی از آثار محبوب سینمای دفاع مقدس تبدیل شود که مخاطب نسل جوان و نوجوان نیز درک بهتری از دوران پرغرور دفاع مقدس داشته باشد.

سریال آقازاده | ۱۳۹۹

آقازاده نقطه عزیمت و اوج عنقا در حرفه فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی است. سریالی جسورانه و پر جزئیات درباره ماجرای پدیده آقازادگی و ویژه‌خواری و رانت‌ها و سفارش‌هایی که فساد اقتصادی به بار می‌آورند. عنقا در آقازاده هم قهرمان اصلی‌اش را حامد تهرانی نام گذاشت تا باز هم شخصیت محبوب سریال‌هایش به جنگ سیاهی و تیرگی برود. آقازاده توانست سطح سلیقه مخاطب نمایش خانگی را ارتقا دهد و مخاطب نمایش خانگی به این مدیوم نوپا اعتماد کرده و آن را به عنوان بخشی از سرگرمی خود مورد توجه قرار دهند.

سریال بر سر دو راهی | ۱۳۹۷

بر سر دوراهی نیز در ادامه خلق شخصیت‌های یکسان حامد در سریال‌هایی که عنقا به نگارش درآورده داستان پسری است که در ماجرای زندگی یک پیرزن پولدار دچار مشکلاتی شده و اتفاقات عجیبی می‌افتد که او را در مقام تصمیم‌گیری می‌گذارد. بر سر دو راهی سریال نوروزی شبکه دو بود که مخاطبان زیادی را نیز جذب کرد.

سریال پدر | ۱۳۹۶

سریال پدر را می‌توان نقطه عطف کارنامه عنقا دانست. او در این سریال علاوه بر فیلمنامه‌نویس در مقام تهیه‌کننده هم سریال را تولید کرد و نشانه‌های محکم‌تری از نوع جهان‌بینی خودش را در سریال گنجاند. عنقا در سریال پدر حتی جسورتر از گذشته شد و سعی کرد داستانی را روایت کند که به خطوط قرمز نزدیک‌تر باشد. همین امر هم عنقا را در زمره فیلمنامه‌نویسانی قرار داد که آثارش می‌تواند یک موج متفاوتی ایجاد کند.

نکته دیگر اینکه شخصیت حامد تهرانی از سریال پدر به مرور تبدیل به قهرمان ثابت سریال‌های عنقا شد و نماد قهرمانی است که می‌خواهد دنیا را جای بهتری برای زیستن کند.

سریال تنهایی لیلا | ۱۳۹۴

عنقا در سریال تهایی لیلا سعی کرد روند تحول یک دختر امروزی که در ازدواج با یک مرد مومن زندگی‌اش تحت تاثیر قرار می‌گیرد و با مرگ زودهنگام همسرش مشکلاتی بر سر راهش قرار می‌گیرد که این چالش‌ها از لیلا یک زن جسور و توانمند می‌سازد که از پس مشکلاتش بر می‌آید. عنقا در این سریال سعی کرد روند تحول شخصیت‌ها با ورود یک قهرمان زمینی و انسانی را نشان دهد و البته در آثار دیگرش نیز تکرار کرد.

سریال انقلاب زیبا | ۱۳۹۳

این مجموعه ماجراهای زندگی زیبا و حامد را روایت می‌کند که در یک شرکت معماری همکار هستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند، اما جابر ناپدری زیبا در کودکی، زیبا و مادرش را ترک کرده و از کشور خارج شده‌است. از طرفی پدر حامد و پدر و مادر واقعی زیبا در مبارزات قبل از انقلاب در زندان‌های حکومت پهلوی کشته شده‌اند. و او (حامد ) با مادر خود زندگی می‌کند. حامد و زیبا در تدارک برگزاری مراسم عروسی هستند که اتفاقی غیرمنتظره روی می‌دهد. بازگشت پدر زیبا از خارج پس از سال‌ها باعث یادآوری خاطره و ماجرای تلخی در گذشته می‌شود که خانواده‌ها را تا مرز از هم پاشیدگی پیش می‌برد. عنقا از همان سال‌ها سعی کرد یک خط اصلی را برای شخصیت‌های اصلی سریال‌هایش در نظر بگیرد و نام تمامی قهرمان‌هایش را به عنوان یک موتیف تکرار پذیر حامد بگذارد. این روند در دیگر سریال‌های عنقا هم ادامه پیدا کرد تا این رویه به عنوان امضای فیلمنامه‌نویس پای اثر بماند.

سریال قلب یخی (فصل اول و دوم) | ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲

قلب یخی به عنوان یکی از اولین سریال‌هایی که در نمایش خانگی تولید و به صورت دی‌وی‌دی منتشر شد یکی از پیشگامان تولید سریال خارج از فضای تلویزیون است که فرصت‌های جدید را به فضای نمایشی کشور اضافه کرد. قلب یخی روایتی از گروه‌های منحرف و شیطان‌پرست را به تصویر می‌کشد و با فضاسازی جذاب و متفاوت خود و با حضور چهره‌های مطرح سینما به یکی از پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین سریال‌های نمایش خانگی در اوایل دهه ۹۰ تبدیل شد.

سریال نردبام آسمان | ۱۳۸۸

نردبام آسمان، زندگی غیاث‌الدین جمشید کاشانی، اخترشناس و ریاضی‌دان ایرانی را از زادروزش تا کشته‌شدنش را بازگویی می‌کند. او پسر مسعود طبیب است که به شدت بازیگوش و کنجکاو است در یکی از روزها با شیخ کاشان مجادله‌ای می‌کند که سبب می‌شود اهالی شهر وی را تعقیب کنند. اولین تجربه جدی عنقا در فیلمنامه‌نویسی یک سریال تاریخی بود که جذابیت‌های روایی آن باعث شد مخاطب گسترده‌ای به تماشای آن بنشینند. سریال در سال ۸۹ به یکباره و با تصمیم مدیران تلویزیون به باکس رمضانی شبکه یک اضافه شد و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های سال تبدیل شد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر