برگزاری جشن کریسمس با هزینه‌های مرسومی همراه است، از جمله خرید درخت، تزئینات درخت، خانه و میز شام کریسمس، تهیه هدیه برای نزدیکان و لباس ویژه جشن. اما مردم کدام کشور‌ها جشن کریسمس پرخرج‌تری را برگزار می‌کنند؟

سایت شماره یک:

برگزاری جشن کریسمس با هزینه‌های مرسومی همراه است، از جمله خرید درخت، تزئینات درخت، خانه و میز شام کریسمس، تهیه هدیه برای نزدیکان و لباس ویژه جشن.

اما مردم کدام کشور‌ها جشن کریسمس پرخرج‌تری را برگزار می‌کنند؟ ارزش بازار درخت کریسمس در اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو است. به گفته روری یانگ، رئیس انجمن پرورش دهندگان درخت کریسمس در بریتانیا که با گاردین مصاحبه کرده، قیمت هر اصله درخت کاج بسته به منطقه عرضه آن بین ۲۹ یورو تا ۷۵ یورو برای یک درخت ۱.۸ متری، که نشان از افزایش ۷ درصدی قیمت آن طی یکسال گذشته دارد.

پرورش درخت کریسمس طبیعی در اروپا که سالانه حدود ۸۰ میلیون اصله تخمین زده می‌شود که آلمان به عنوان رهبر بازار به تنهایی ۲۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. دانمارک، لهستان و بریتانیا هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.  

برگزاری جشن کریسمس با هزینه‌های مرسومی همراه است، از جمله خرید درخت، تزئینات درخت، خانه و میز شام کریسمس، تهیه هدیه برای نزدیکان و لباس ویژه جشن. اما مردم کدام کشورها جشن کریسمس پرخرج‌تری را برگزار می‌کنند؟

ارزش بازار درخت کریسمس در اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو است. به گفته روری یانگ، رئیس انجمن پرورش دهندگان درخت کریسمس در بریتانیا که با گاردین مصاحبه کرده، قیمت هر اصله درخت کاج بسته به منطقه عرضه آن بین ۲۹ یورو تا ۷۵ یورو برای یک درخت ۱.۸ متری، که نشان از افزایش ۷ درصدی قیمت آن طی یکسال گذشته دارد.

پرورش درخت کریسمس طبیعی در اروپا که سالانه حدود ۸۰ میلیون اصله تخمین زده می‌شود که آلمان به عنوان رهبر بازار به تنهایی ۲۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. دانمارک، لهستان و بریتانیا هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

بازار تزئینات کریسمس هم در آمریکا بیش از هر کشور دیگری گسترده است. به طوری که ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ با واردات بیش از ۳.۶ میلیارد یورویی (۴.۰۲۳ میلیار دلاری) واردکننده پیشتاز بود.

بریتانیا و هلند به ترتیب با واردات ۳۲۸ و ۲۲۶ میلیون یورویی در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند. 

در سال ۲۰۲۲، هلند موفق شد به عنوان یک تامین کننده تزئینات کریسمس به جایگاه دومین صادرکننده عمده ارتقاء پیدا کند و ارزش صادرات خود را به ۲۲۸ میلیون یورو (۲۵۱ میلیون دلار) برساند. چین همچنان با صادرات ۸.۸ میلیارد یورویی (۹.۷ میلیارد دلاری) صدرنشین بود. 

برآوردها نشان می‌دهد که هزینه‌های کریسمس در بریتانیا طی سال جاری میلادی از تمامی کشورهای اروپایی بالاتر باشد. 

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که خرده فروشی کالاهای مرتبط با کریسمس امسال در بریتانیا به ۹۷.۸ میلیارد یورو برسد. در این برآورد، آلمان با ۸۵ میلیون یورو در جایگاه دوم قرار دارد و فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند و بلژیک نیز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر