بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت کدال ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز تا پایان آذر سال جاری تولید خانواده پژو را به نسبت مدت مشابه با سال گذشته کاهش داده است.

سایت شماره یک:

تولید تجمعی خانواده پژو تا پایان پاییز 1402 به نسبت پاییز 1401 به افت حدود 19درصدی روبرو شود. این میزان افت بی ارتباط به از رد خارج کردن برخی خودروهای حاضر در سبد محصولات گروه پژو نیست.

آبی های جاده مخصوص تا پایان شب یلدای 1402 در مجموع تولید حدود 209 هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود نهایی کردند. اما در شب یلدای سال گذشته تعداد خودروهای تولیدی با برند پژو در برنامه تولید ایران خودرو عددی نزدیک به 258 هزار و 500 دستگاه را نشان می داد.

مدیران ایران خودرو به دنبال این هستند تا برخی خودروهایی که سالهاست در سبد محصولاتی خود دارند را حذف کنند. خودروهایی مانند پژو 206 و خانواده پارس در سر لیست حذفیات این شرکت خودروساز قرار دارند.

ایران خودرو سال جاری هیچ پژو 206 تیپ دو را در خطوط تولید خود تکمیل نکرده اسیت این در حالیست که هنوز خبری از برگزاری مراسم بدرقه این خودروی پرطرفدار به موزه نیست.

آبی های جاده مخصوص از حذف خانواده پژو پارس و جایگزینی سورن پلاس با موتور XU7P با پژو پارس خبر داده اند البته هنوز مشخص نیست قرار است تمام اعضای خانواده پژو پارس به موزه می روند یا همچنان برخی از مدل ها در سبد محصولاتی ایران خودرو باقی می ماند.

ایران خودرویی ها با توجه به افت تولید گروه پژو، تعداد کمتری از این خودروها را نیز فروخته است. آن طور که اطلاعات منتشر شده در سایت کدال نشان می دهد.  آبی های جاده مخصوص طی 9 ماهی که از سال جاری گذشته است در مجموع حدود 213 هزار و 500 دستگاه انواع پژو را برای متقاضیان فاکتور کردند. این تعداد فروش در شرایطی اتفاق افتاده است که در مدت مشابه سال گذشته خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص نزدیک به 273 هزار و 300 دستگاه از محصولات خود با برند پژو را روانه بازار کرده بود.

بنابراین شاهد افت حدود 22 درصدی در فاکتور کردن پژو از سوی ایران خودرو هستیم.

این کاش تیراژ فروش بازار خودرو را ترساند. بررسی قیمت محصولات پژو در بازار نشان می دهد در پاییز سال جاری قیمت پژو پارس سال با موتور XU7P رشدی حدود 6 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. این خودرو پُرطرفدار در آخرین روز آذر امسال با قیمتی حول و حوش 520 میلیون تومان خرید و فروش شد.  قیمت پژو 206 تیپ دو نیز طی سه ماهه سوم سال جاری حدود 5.5 درصد رشد را به خود دیده است. این خودرو در پایان آذر 1402 با قیمتی حول و حوش 485 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت. پژو 207 با گیربکس اتوماتیک (MC)  نیز رشدی حدود 6 درصدی را در بازه زمانی یاد شده تجربه کرده است. این محصول ایران خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز در شب یلدا با قیمتی نزدیک به 750 میلیون تومان داد و ستد شد. پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی نیز رشدی حدود 1 درصدی را در پاییز 1402 به خود دید.البته این میزان رشد کمترین رشد در میان پُرتقاضاهای پژو در بازار است.   بنابراین به نظر می رسد بازار محصولات پژو با توجه به افت تیراژ عرضه رنگش پریده استو پیش بینی می شود هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم این وضعیت در بازار پژو تشدید شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر