سایت بازنشستگان کشوری، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات غیر حضوری و اطلاع رسانی به بازنشستگان کشور راه اندازی شده است.

سایت شماره یک:

سایت بازنشستگان کشوری، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات غیر حضوری و اطلاع رسانی به بازنشستگان کشور راه اندازی شده است.گواهی کسر از حقوق بازنشستگان، نامه ای است که از سوی مرجع صلاحیت دار و سازمانی که فرد، بازنشسته آن است، صادر می گردد و به عنوان یکی از مدارک دریافت وام و تسهیلات یا ضمانت از دریافت این امور، به نهاد مورد نظر، نظیر بانک ها، ارائه می گردد تا اگر فرد، از باز پرداخت اقساط، امتناع نمود، بشود با آن گواهی، نسبت به دریافت اقساط از حقوق بازنشستگی ضامن یا وام گیرنده، اقدام کرد.​

افرادی که قصد استفاده از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری را دارند، می توانند به سایت www.cspf.ir وارد شوند و از خدمات این سایت استفاده کنند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این صندوق برای کلیه بازنشستگان در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص ورود به سایت بازنشستگی کشوری، درگاه خدمات الکترونیکی کانون بازنشتگان، دانلود اپلیکیشن صبا صندوق بازنشستگان کشوری​ و امکانات ارائه شده در سایت cspf ارائه شده است.

معرفی سایت بازنشستگان کشوری www.cspf.ir

صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از صندوق های موجود در کشور ایران است که هر ماه افراد زیادی از طریق این صندوق حقوق دریافت می کنند. با توجه به لزوم اطلاع رسانی به اشخاص مستمری بگیر و بازنشستگان، سایت www.cspf.ir راه اندازی شد تا بازنشستگان و یا مستمری بگیران بتوانند از امکانات مختلفی که از سوی این صندوق ارائه می شود، استفاده نمایند.

 

سامانه صندوق بازنشستگان کشوری به نشانی اینترنتی www.cspf.ir، با هدف اطلاع رسانی به بازنشستگان و مستمری بگیران راه اندازی شده است، اما دسترسی این سامانه برای عموم مردم در کشور ایران آزاد می باشد. البته برای دسترسی به بخش خدمات الکترونیک آن، لازم است که بازنشستگان و یا مستمری بگیران به پنل شخصی خود در سامانه وارد شوند.

 

کانون بازنشستگی کشوری، از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این بخش ها خدمات مختلفی را ارائه می کنند. دسترسی به انتشارات مختلف، دسترسی به سامانه شفافیت، دسترسی به اخبار و اطلاع رسانی ها، دسترسی به اطلاعات آماری و … از جمله بخش هایی است که در سامانه www.cspf.ir ارائه می شود.

راهنمای ورود به سامانه صندوق بازنشستگان کشوری www.cspf.ir

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، صندوق بازنشستگان کشوری با هدف ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین و به مستمری بگیران و بازنشستگان و تسهیل در انجام امور آنها راه اندازی شده است. این سامانه به نشانی www.cspf.ir، سامانه ای است که خدمات مختلفی را به صورت غیر حضوری به اشخاص ارائه می کند، اما بعضی از خدماتی که در این سایت ارائه می شود، نیاز به دسترسی مخصوص توسط بازنشستگان و مستمری بگیران دارد. در صورتی که دسترسی به بعضی از خدمات مانند مشاهده اخبار، برای عموم مردم آزاد است

افرادی که قصد ورود به سامانه کانون بازنشستگی کشوری را دارند، می توانند از طریق کلیک کردن بر روی لینک های بالا به صورت مستقیم به این سامانه وارد شوند. بدیهی است که امکانات سایت صندوق برای عموم بازنشستگان و مستمری بگیران در هر استانی از کشور ایران قابل استفاده است و این سامانه مختص یک استان و یا یک شهرستان نیست.

کسر از حقوق بازنشستگان کشوری

گواهی کسر از حقوق بازنشستگان، نامه ای است که از سوی مرجع صلاحیت دار و سازمانی که فرد، بازنشسته آن است، صادر می گردد و به عنوان یکی از مدارک دریافت وام و تسهیلات یا ضمانت از دریافت این امور، به نهاد مورد نظر، نظیر بانک ها، ارائه می گردد تا اگر فرد، از باز پرداخت اقساط، امتناع نمود، بشود با آن گواهی، نسبت به دریافت اقساط از حقوق بازنشستگی ضامن یا وام گیرنده، اقدام کرد.

سایت دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان

با توجه به اینکه برای بهره مندی از تسهیلات مختلف یا ضمانت از شخصی برای دریافت یک وام و مواردی از این دست، نیاز به گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی، لشکری و کشوری می باشد، اغلب مراجع و نهادهای بازنشستگی کشور، اقدام به راه اندازی سایت دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان نموده اند که در زیر، به تفکیک، آن ها را در خصوص بازنشستگان نهادهای مختلف، معرفی خواهیم کرد:

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته تامین اجتماعی: این سایت، از طریق آدرس eservices.tamin.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود و علاوه بر امکان دریافت گواهی کسر از حقوق، دسترسی به خدمات سابقه یا پرداخت حق بیمه زنان خانه دار را نیز در اختیار افراد، می گذارد.

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته کشوری: این سامانه، با جست و جوی آدرس www.sabasrm.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود و از دیگر خدمات و امکانات سامانه، می توان به دریافت فیش و حکم حقوقی و خدمات مربوط به بازنشستگان خارج از کشور، اشاره کرد.

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته آموزش و پرورش: این سایت، از طریق آدرس gavahi.eamedu.ir، در دسترس معلمان بازنشسته آموزش و پرورش و فرهنگیان بازنشسته می باشد و به طور اختصاصی، در این زمینه، ارائه خدمت می نماید.

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته شرکت نفت: این سامانه، با جست و جوی آدرس سایت سما sama.oipf.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود و از دیگر خدمات و امکانات آن، می توان به اعلام فوت و بازیابی رمز عبور فراموش شده، اشاره کرد.

سایت دریافت نامه کسر حقوق بازنشسته لشکری: سایت تامین اجتماعی نیروهای مسلح، از طریق آدرس esata.ir، در دسترس است اما، امکان دریافت گواهی کسر از حقوق، در آن، وجود ندارد و صرفا، می شود در آن، اصالت گواهی کسر از حقوق را بررسی نمود. دریافت نامه کسر از حقوق بازنشستگان لشکری، با مراجعه حضوری به نهاد صلاحیت دارد می باشد.

در ادامه منحصرا به کسر از حقوق بازنشستگان کشوری می پردازیم.

دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان

در این بخش، مشخصات فرد، نمایش داده می شود و باید، اطلاعات سازمانی که برای آن، قصد دریافت گواهی کسر از حقوق داشته را در کادرهای مربوطه وارد نماید و بر روی گزینه تایید نهایی و ثبت درخواست کلیک کند.

نامه کسر از حقوق بازنشستگان

پس از این مرحله، متقاضی باید، باقی مراحل مربوط به ثبت درخواست دریافت نامه کسر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را طی نماید تا موفق به اخذ گواهی گردد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایت سازمان تامین اجتماعی و خدمات غیر حضوری آن، می توانند نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری

دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری، نیازمند مراجعه به سامانه مخصوصی است که دولت، برای دریافت نامه کسر از حقوق بازنشسته کشوری، طراحی نموده که در زیر، ضمن یک راهنمای تصویری، نحوه دریافت نامه کسر از حقوق این دست از بازنشستگان را توضیح خواهیم داد:

در مرحله اول، متقاضی دریافت نامه کسر از حقوق، باید آدرس سامانه درگاه خدمات الکترونیکی بازنشستگان کشوری www.sabasrm.ir را جستجو کرده تا وارد صفحه ای همانند صفحه زیر شده و از بخش حقوق، گزینه گواهی کسر از حقوق را انتخاب نماید.

در این مرحله، متقاضی باید، بر روی گزینه دریافت در قسمت دریافت گواهی کسر از حقوق، کلیک نماید.

در این گام، فرد باید، شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب خود را وارد و به مرحله بعدی برود.در این قسمت، اطلاعات متقاضی، نمایش داده می شود و باید بر روی گزینه ورود، کلیک کند.

در این گام، فرد باید، بر روی گزینه درخواست صدور گواهی کسر از حقوق، کلیک نماید.در نهایت، متقاضی باید، باقی مراحل لازم را طی نموده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کند تا گواهی کسر از حقوق وی، صادر گردد و بتواند از آن، در اموری همچون دریافت انواع وام بانکی و تسهیلات یا در ضمانت از دریافت این امور، استفاده نماید.

دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری (اینترنتی و غیرحضوری)

بازنشستگان کشوری می‌توانند درخواست گواهی کسر از حقوق را به صورت اینترنتی و غیرحضوری ثبت کنند. اگر بازنشسته این صندوق هستید و درگیر گرفتن وام ازدواج، وام مسکن، وام دانشجویی یا انواع دیگر وام‌ها هستید در ادامه با مراحل دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری آشنا خواهید شد.

ورود به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری

برای ورود به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری آدرس https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login را باز کنید. در این صفحه سه شیوه ورود به سامانه وجود دارد که ما با روش آسان و کم دردسر شناسایی دو عاملی (وارد کردن شماره همراه و دریافت کد تایید) وارد سامانه می شویم.

در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام نکرده اید لازم است روی گزینه حساب کاربری ندارید کلیک کنید و فرآیند ثبت نام را انجام دهید.

انتخاب گزینه گواهی کسر از حقوق/اعتبار سنجی

پس از ورود به پنل کاربری خود در سامانه از منو خدمات پرکاربرد روی گواهی کسر از حقوق/ اعتبار سنجی مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

دریافت گواهی کسر از حقوق

در این صفحه می توانید شرایط عمومی صدور گواهی / ضمانت کسر از حقوق را مشاهده نموده و روی گزینه برای دریافت گواهی از کسر از حقوق روی دکمه کلیک کنید. در صفحه بعدی از جزئیات بیشتری در مورد شرایط ضمانت تسهیلات ارائه شده است، این بخش را حتما با دقت مطالعه کنید و روی دکمه ادامه کلیک کنید.

 

وارد نمودن اطلاعات تسهیلات و وام گیرنده

در این صفحه اطلاعات ضمانت های قبلی و وضعیت آن ها قابل مشاهده می باشد. در پایین صفحه می توانید روی یکی از دو گزینه درخواست صدور گواهی ضمانت بازنشستگان (اگر برای خود وام می گیرید و گواهی کسر از حقوق می خواهید) یا درخواست صدور گواهی ضمانت بازنشستگان برای اشخاص ثالث (اگر ضمانت فرد دیگری را می کنید) کلیک کنید.

 

در ادامه اطلاعاتی چون بانک، شعبه، مبلغ تسهیلات، تعداد اقساط، شماره ملی وام‌گیرنده، درصد کارمزد یا سود و مبلغ هر قسط از شما خواسته می‌شود که باید آن‌ها را به دقت در کادرهای مشخص شده بنویسید.

پس از تأیید اطلاعات سامانه این جمله را برایتان نمایش می‌دهد: به صندوق بازنشستگی کشوری وکالت می‌دهم تا در صورت عدم ایفای تعهدات از سوی اینجانب و درخواست بانک، مبلغ اقساط را از حقوق و مزایای اینجانب کسر و در وجه بانک پرداخت نماید. در اینجا گزینه «با شرایط ذکرشده در بالا موافقم» را تیک بزنید و تأیید کنید.

در مرحله بعد سامانه از شما می‌خواهد که شماره موبایل بازنشسته را وارد کنید و کد تأیید ارسالی را در کادر مشخص شده بنویسید و تأیید کنید. پس از احراز هویت کد رهگیری برایتان به نمایش درمی‌آید که نشان می‌دهد گواهی شما ثبت شده است. می‌توانید پس از دریافت پیامک تأییدیه از ناحیه مدیریت امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به چاپ گواهی و ارائه آن به بانک اقدام کنید.

برای این کار گزینه بازگشت را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که می‌بینید گواهی مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه چاپ گواهی را در پایین صفحه کلیک کنید. در اینجا هم می‌توانید فایل پی دی اف را ذخیره کنید و هم آن را پرینت بگیرید.

نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری

گفتنی است پیش از این گواهی ضمانت کسر از حقوق به‌صورت الکترونیکی با احتساب ۶۰ درصد کل حقوق صادر می شد که این موضوع بازنشستگان را با مشکلاتی روبرو می کرد. بنابراین صدور گواهی کسر از حقوق برمبنای ۱۰۰درصد حقوق فرد بازنشسته از جمله مطالبات کانون‌های بازنشستگان


 

تگ های مرتبط

ارسال نظر