رئیس پلیس راهور فراجا خبر از اجرای طرح ارائه یک روزه گواهینامه موتور سیکلت داد.

سایت شماره یک:

رئیس پلیس راهور فراجا خبر از اجرای طرح ارائه یک روزه گواهینامه موتور سیکلت داد.

طرح صدور یک روزه گواهینامه موتور سیکلت در بسیاری از استان های کشور اجرایی شده است، متقاضیان با پشت سر گذاشتن دوره های یک روزه می‌توانند گواهینامه خود را دریافت کنند.

سرهنگ احمد کرمی اسد، درباره اجرای طرح صدور یک روزه گواهینامه موتور سیکلت در کشور گفت: آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی حاکی از آن است که بالغ بر ۶.۵ میلیون نفر از موتورسواران در کشورمان فاقد گواهینامه مربوط به موتورسیکلت هستند و در واقع هیچ مجوزی برای رانندگی با این وسیله ندارند.

وی با بیان اینکه عمده راکبان موتورسیکلت از این وسیله برای کار و امرار معاش استفاده می‌کنند، گفت:‌ طبیعتا با توجه به اینکه موتورسیکلت وسیله کار این افراد است، پس بیشترین استفاده از موتورسیکلت نیز ازسوی همین افراد انجام می‌شود و قطعاً چنین افرادی بیشتر در معرض آسیب و خطر خواهند بود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه لازم است که تمامی راکبان موتورسیکلت گواهینامه معتبر داشته باشند، گفت: نداشتن گواهینامه یک تخلف است و در واقع اگر فردی بدون گواهینامه از وسیله‌ای استفاده کرده و دچار حادثه شود، با پیامدهای بدی مواجه خواهد شد. از جمله اینکه امکان استفاده از تسهیلات بیمه را نخواهد داشت.

کرمی اسد با بیان اینکه طرح صدور آسان و یک روزه گواهینامه موتورسیکلت با دستور ریاست پلیس راهور فراجا و با هدف قانونمند کردن راکبان موتورسیکلت به اجرا درآمده است، گفت: این طرح از چهار ماه قبل به صورت آزمایشی در چند استان کشور آغاز شد و به مرور در حال حاضر در ۱۷ استان کشور اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا واقعا در عرض یک روز می‌توان گواهینامه را دریافت کرد یا خیر نیز گفت: این موضوع بسته به فرد متقاضی دارد. ما در این طرح تمام اقدامات از برگزاری آزمون آئین‌نامه، آزمون عملی، معاینات پزشکی و ... را در طول یک روز ارائه می‌دهیم. اما به هرحال فرد متقاضی نیز باید مهارت لازم را داشته و امتیاز کافی را کسب کند. اگر فردی تمام این آزمون‌ها و معاینات را به درستی پشت سر بگذارد، ظرف مدت یک روز تمام اقداماتی را که باید برای دریافت گواهینامه انجام دهد، انجام داده است.

گواهینامه آسان موتور در کدام استان‌ها اجرا می‌شود؟

در حال حاضر این طرح در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، تهران، استان مرکزی، قم، قزوین، همدان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، لرستان، البرز و ایلام و ... اجرایی می‌شود گفت:‌ در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده و بیش از نیمی از آنها گواهینامه خود را دریافت کرده‌اند.

چه کسانی می‌توانند یک روزه گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند؟

متقاضیان باید توجه داشته باشند که تنها افراد دارای موتورسیکلت که موتورسیکلتی به نام خود داشته باشند، می‌توانند در این طرح شرکت کنند. در واقع افراد فاقد موتورسیکلت باید با همان سیر و مراحل قدیمی نسبت به دریافت گواهینامه خود اقدام کنند. اما اگر فردی دارای موتورسیکلت باشد، می‌تواند در طرح دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت مشارکت کند.

شرایط اخذ گواهینامه یک روزه

 

برای استفاده از این طرح باید فرد دارای موتورسیکلت بنام خود باشد

داشتن شرایط سنی حداقل ۱۸ سال تمام

آزمایشات پزشکی

قبولی در آزمون عملی

مدارک مورد نیاز دریافت گواهینامه یک روزه موتورسیکلت

شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند.

مدارک مربوط به آزمایشات تعیین کننده گروه خونی، مدارک معاینات چشم، تاییدیه پزشکی مبنی بر سلامت جسمانی و روانی.

پرداخت هزینه دریافت گواهینامه یک روزه

مدارک موتور سیکلت با پلاک معتبر، مطابق این قانون موتورسیکلت باید بنام فرد متقاضی گواهینامه باشد.

مدارک محل سکونت، جهت احراز آدرس که می تواند شامل، سند مالکیت، فیش گاز و آب و برق و یا اجاره نامه و… باشد.

مدارک نظام وظیفه، کارت معافیت از سربازی یا کارت پایان خدمت و…

عکس سه در چهار

تگ های مرتبط

ارسال نظر