مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: عواقب آسیب‌های تربیتی ناشی از تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا بیشتر از عقب افتادگی تحصیلی بوده و در بسیاری از موارد غیر قابل جبران است.

سایت شماره یک:

نقی سیاهکالی مرادی با بیان این مطلب تصریح کرد: تعطیلی مدارس در دوران همه‌گیری کرونا، آسیب بزرگ آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان وارد کرد و امروز با تعطیلی‌های پیاپی به دلیل آلودگی هوا این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: رفع عقب ماندگی تحصیلی و آموزشی اگرچه امکان پذیر است، اما آسیب تربیتی ناشی از حضور دانش آموزان در فضای مجازی جبران ناپذیر بوده و می‌تواند آینده تربیتی کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهد.

این مسوول به تشریح راه اندازی یک پویش با عنوان "نه به تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا" پرداخت و تصریح کرد: راه اندازی پویش نه به تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا، برای جلوگیری از آسیب های ناشی از آموزش غیرحضوری به دانش آموزان راه اندازی شده است.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در آموزش غیرحضوری دانش آموزان از نظر اجتماعی شدن و برقراری ارتباطات بین فردی با مشکل مواجه می‌شوند، این عوارض خصوصا در بین دانش آموزان این نسل که اغلب در خانواده‌های کم جمعیت بزرگ می شوند، بیشتر نمود پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: از سال‌های گذشته تاکنون هر دفعه که بحث افزایش آلودگی هوا مطرح می‌شود، صحبت از تعطیلی ادارات و موسسات به میان می آید و متاسفانه اولین نهادی که تعطیل می‌شود همین مدارس است، درحالی‌ که در بیشتر کشورهای توسعه یافته برای تعطیلی مدارس با سختگیری بیشتری تصمیم می‌گیرند.

سیاهکالی با بیان اینکه مدارس در سایر نقاط جهان با شاخص آلودگی زیر ۲۰۰ تعطیل نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: در کشورهایی مثل سنگاپور شاخص ۳۱۴، در هند بیش از ۵۰۰، در مالزی ۲۶۷، در پاکستان ۴۵۰، در چین ۵۰۰ و در برخی از مناطق ایالات متحده عدد ۲۷۵ به عنوان آستانه تعطیلی مدارس مشخص شده‌ است.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از تحصیل غیرحضوری، مواردی از قبیل تسلط نداشتن والدین به روش‌های تدریس نوین، افت تحصیلی شدید دانش آموزان، دسترسی نداشتن دانش‌آموزان و اولیا به اینترنت پاک را نام برد و ادامه داد: آموزش‌وپرورش استان قزوین ضمن برگزاری پویش "عدم تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا" از هیأت محترم دولت تقاضا دارد تا با قرار دادن این طرح از آسیب‌های ناشی از آموزش غیرحضوری به نسل کنونی و آتی جلوگیری کند.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر