مرد افغانستانی که به جرم سرقت گوشی تلفن همراه راننده در ترافیک بزرگراه نیایش تهران محارب شناخته و به اعدام محکوم شده بود با نقض حکم به زندان و تبعید محکوم شد.

سایت شماره یک:

 مرداد سال 1401 انتشار فیلم یک سرقت عجیب در بزرگراه نیایش تهران با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد. در این تصاویر مرد جوانی در ترافیک بزرگراه نیایش و مقابل چشم مردم، ناگهان به سراغ یک خودروی ٢٠٦ که راننده‌اش دختری جوان بود رفته و پس از باز کردن درسمت راننده با تهدید قمه گوشی تلفن همراه دختر جوان را سرقت کرد و بلافاصله با پریدن از روی شمشادهای وسط بزرگراه به مسیر مخالف رفت و فرار کرد.

همزمان با شکایت دختر جوان به پلیس و انتشار این تصاویر، وی گفت: در ترافیک اتوبان نیایش توقف کرده بودم. شیشه‌های ماشینم بالا بود که ناگهان سارقی با قمه در ماشین را باز کرد، او با گذاشتن قمه روی سرم، تهدید کرد که اگر گوشی را ندهم مرا با قمه نصف می‌کند. من مقاومت کردم اما او سوئیچ خودرو را برداشت و بعد در عقب خودرو را باز کرده و خودش گوشی را برداشت و فرار کرد.

به‌دنبال این گزارش بلافاصله تیمی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شده و با بررسی چهره او و تطبیق چهره متهم با مجرمان سابقه‌دار اداره آگاهی، هویت متهم شناسایی شد. بررسی‌ها نشان می‌داد متهم، تبعه افغانستان است و به تازگی از زندان آزاد شده او بسرعت بازداشت و در بررسی‌ها مشخص شد که چند سرقت سریالی در پرونده خود دارد.

متهم در تحقیقات به 100 فقره زورگیری اعتراف کرد و گفت: با همدستم سوار بر موتور در خیابان‌های شمال تهران پرسه می‌زدیم و با دیدن سوژه‌ای مناسب با تهدید قمه، اموالش را سرقت می‌کردیم.البته ما واقعاً قصد آسیب رساندن به کسی را نداشتیم و فقط برای اینکه بتوانیم نقشه سرقتمان را اجرا کنیم با خود قمه می‌بردیم.

با اعتراف متهم ردیف اول این پرونده، کیفرخواست متهم در شعبه سوم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت به اتهام محاربه صادر شد.

متهم مدتی بعد در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب پای میز محاکمه رفت و به اتهام محاربه، رد مال و حبس محکوم شد.

اما به این حکم اعتراض زد و قضات دیوان عالی کشور با نقض رأی و نقص در تحقیقات پرونده را برای رسیدگی نهایی به دادسرا ارجاع دادند.

بعد از رفع نقص، پرونده دوباره برای صدور حکم به شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب ارجاع شد و این‌بار نیز رأی بر اعدام صادر شد. اما متهم به رأی صادره اعتراض زده و پرونده برای رسیدگی مجدد این‌بار به شعبه هم عرض ارسال شد.

تا اینکه قضات شعبه 29 دادگاه عمومی و انقلاب، متهم را به 10 سال حبس و همچنین 15 سال حبس در تبعید در یکی از شهرهای غربی کشور و رد مال محکوم کردند.

منبع: ایران

تگ های مرتبط

ارسال نظر