طرز تهیه مارشمالو خانگی برای بچه ها: خوشمزه و زیبا را در مطلب زیر بخوانید.

سایت شماره یک:

مارشمالو  یا مارشمالو خانگی یک نوع آبنبات نرم و اسفنجی است که در اروپا و آمریکا محبوب است و برخی از افراد آن را با کباب کردن همراه می‌کنند. شیرینی مارشمالو شبیه به برخی از شیرینی‌های ایرانی مانند مسقطی یا راحت الحقوم است. می‌توانید این شیرینی‌ها را در خانه با استفاده از گلوکز، پودر ژله، و یا ژلاتین و بدون آن تهیه کنید.

در ادامه در طرز تهیه این مارشمالو خوشمزه با ما باشید:

مواد لازم برای درست کردن مارشمالو خانگی:

پودر ژله 1 بسته (موز یا آلوئه ورا)

وانیل نصف قاشق مرباخوری

آب 3 پیمانه ( نصف پیمانه آب سرد و 2 و نیم پیمانه آب جوش)

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ خوری

شکر 3 لیوان

مراحل تهیه مارشمالو خانگی:

مرحله اول

در ابتدا پودر ژله را با یک پیمانه آب کاملا حل کنید به طوری که دانه های پودری کاملا حل شوند و به یک محلول یکدست تبدیل شود. در مرحله بعدی پودر ژلاتین را در نصف پیمانه آب سرد مخلوط کرده و 5 دقیقه به آن استراحت دهید.در این مرحله یک و نیم پیمانه آب جوش را با مقداری شکر روی حرارت ملایم بهم بزنید تا کاملا دانه های شکر حل شود و سپس محلول ژله و ژلاتین را به آن اضافه کنید، به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و آن را مرتبا هم بزنید.

مرحله دوم

بعد از 20 دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و 20 دقیقه دیگر صبر کنید تا محلول کمی حرارت خودش را از دست بدهد و ولرم شود. در این مرحله محلول ولرم شده را در یک ظرف بزرگتر ریخته و با دور تند همزن آن را بزنید به طوری که رنگ آن کاملا سفید شود و حجم مواد چند برابر شود.

مرحله سوم

تقریبا این مرحله 20 دقیقه زمان لازم دارد تا محلول سفید رنگ شود و به حجم مناسب برسد. بنابراین بدون وقفه و با دور تند همزن به مدت 20 دقیقه مواد را به خوبی مخلوط کنید. در این مرحله شما تغییر شکل و ظاهر مواد را مشاهده خواهید کرد و متوجه می شوید مواد شما به مارشمالو شبیه شده است.

مرحله چهارم

بعد از اینکه این موضوع را تشخیص دادید، 5 دقیقه دیگر نیز به هم زدن ادامه دهید. در این مرحله وانیل و آبلیمو را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مقداری کاغذ فویلی را چرب کنید و آن را درون قالب مورد نظر بریزید. قالب ها را به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی سفت شود. بعد از گذشت 2 ساعت مارشمالوی خانگی شما آماده است.

مرحله پنجم

شما می‌توانید مارشمالو را به اندازه‌های دلخواه برش داده و لذت ببرید. با اجرای درست روش تهیه، مارشمالو خانگی‌تان می‌تواند به خوبی و خوشمزه‌تر از مارشمالوهای بازاری باشد.

کلام آخر

با توجه به ویژگی‌های لذیذ و خاص آن، مارشمالو بسیار محبوب است و به ویژه خانم‌ها علاقه زیادی به آن دارند. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که خودشان این شیرینی را در خانه تهیه کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر