پیش‌فروش یا مرحله پیش ساخت در بازار خودرو، تأثیرات مهمی بر صنعت و بازار خودروسازی دارد. این اقدام معمولاً با ارائه تخفیف‌ها یا شرایط ویژه به مشتریان در مرحله اولیه تولید یک مدل خودرو صورت می‌گیرد. تاثیر اصلی پیش‌فروش، ایجاد احساس فوری برای خریداران و افزایش تقاضا در بازار است

سایت شماره یک:

این اقدام می‌تواند باعث ایجاد اشتیاق برای خرید، جلب مشتریان جدید، و حتی تسهیل فرآیند تولید و توزیع شود. همچنین، باعث ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان می‌شود و به ویژه در مواجهه با چالش‌های اقتصادی می‌تواند برای صنعت خودروسازی به عنوان یک راهکار استراتژیک عمل کند.

ایران خودرو در دور جدید عرضه محصولاتش ایده متفاوتی را برای ترغیب متقاضیان به خرید نقدی در دستورکار قرار داد.

آبی های جاده مخصوص برای متقاضیانی که خودروی پژو ۲۰۷ با سقف شیشه ای و گیربکس اتوماتیک را  انتخاب کرده بودند و موعد تحویل خودروی آنها زمستان ۱۴۰۲ اعلام شده بود، دو مسیر متفاوت عرضه را در نظر گرفتند.

مسیر اول فروش فوق العاده است. متقاضیان در این نوع از فروش کل مبلغ را به حساب آبی های جاده مخصوص واریز می کنند و ایران خودرویی ها هم تعهد می دهند که طی ۹۰ روز کاری آینده از واریز  مبلغ، خودرو را تحویل دهند.

آپشن انتخاب خودرو با رنگ های متنوع در دسترس متقاضیان خرید نقدی قرار دارد.

متقاضیان حاضر در طرح فروش فوق العاده پژو ۲۰۷ با سقف شیشه ای و گیربکس اتوماتیک می توانند این خودرو را با رنگ های سفید، مشکی، آبنوس، خاکستری، نقره ای تیتانیوم، آبی کاسپین و نقره ای تحویل بگیرند.

قیمت این خودرو در فروش فوق العاده با توجه به اینکه این محصول پسوند ارتقایافته را یدک می کشد حدود ۶۰۳ میلیون تومان اعلام شده است.

اما مسیر دیگر پیش فروش است. متقاضیان در پیش فروش نصف مبلغ یاد شده یعنی حول و حوش ۳۰۱ میلیون تومان را واریز می کنند و می توانند خودروی خود را اردیبهشت ۱۴۰۳ تحویل بگیرند. ایران خودرویی ها پژو ۲۰۷ با سقف شیشه ای و گیربکس اتوماتیک را در بازه تحویل ذکر شده تنها با رنگ سفید عرضه می کنند.

بنابراین دیگر از تنوع رنگی برای عرضه به صودت پیش فروش خبری نیست.

به نظر می رسد مدیران ایران خودرو بعد از به کما رفتن ایده فروش بخشی از محصولات با قیمت حاشیه بازار تلاش می کنند تا با توجه به نزدیک شدن به پایان سال به هر نحو ممکن  نقدینگی بیشتری جذب کنند. فروش خودرو به صورت فوق العاده با رنگ های متنوع یکی از ایده های آنها است.

متقاضیان واجد شرایط فرصت دارند تا ۳۰ دی امسال نسبت به انتخاب طرح خرید مورد نظر خود اقدام کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر