کیک سه شیر یکی از انواع کیک‌های خیس است که با ترکیب سه مدل شیر ساده، شیر نارگیل و شیر عسلی مرطوب می‌شود و بسیار خوشمزه و مجلسی است.

سایت شماره یک:

کیک سه شیر یکی از انواع کیک‌های خیس است که با ترکیب سه مدل شیر ساده، شیر نارگیل و شیر عسلی مرطوب می‌شود و بسیار خوشمزه و مجلسی است.

 کیک‌ها ازجمله دسر‌ها و عصرانه‌های خوشمزه و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که در انواع میوه‌ای، خامه‌ای، شکلاتی، پنیری و... تهیه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. برای درست کردن کیک خلاقیت زیادی لازم است و قناد‌های امروزی کیک‌های بسیار متنوع و خوشمزه‌ای را می‌پزند که هرکدام گویی نوعی اثر هنری هستند. مثلا اگر شما طرفدار کیک شکلاتی باشید، ده‌ها مدل کیک شکلاتی در شیرینی فروشی‌ها موجود است که هرکدام مزه خاص خودش را دارد. اما بهترین و خوشمزه‌ترین کیک‌ها معمولا داخل کافی شاپ‌ها سرو می‌شود. یکی از کیک‌های خوشمزه و محبوب کافی شاپی کیک سه شیر است. کیک سه شیر نوعی کیک مرطوب محسوب می‌شود که بعد از پخت با ترکیب سه مدل شیر مرطوب می‌شود و همراه با خامه فرم گرفته سرو می‌شود. اگر دوست دارید این کیک خوشمزه و جذاب را برای مهمانی‌ها یا عصرانه در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۵ عدد

آرد سفید شیرینی: یک و نیم لیوان

شکر: سه چهارم لیوان

روغن مایع: نصف لیوان

بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری

وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

شیر عسلی: ۱۰۰ گرم

شیر نارگیل: نصف لیوان

شیر ساده: نصف لیوان

خامه قنادی فرم گرفته: به میزان لازم

طرز تهیه کیک سه شیر

برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا تخم مرغ‌ها را که به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه مناسب بریزید و وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. حالا با همزن برقی مواد را به مدت ۵ دقیقه با دور تند هم بزنید تا تخم مرغ‌ها پف کند و کرم رنگ و شفاف شود. بعد روغن مایع را اضافه کنید و سی ثانیه دیگر همزن را خاموش کنید. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید، حالا کم کم و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد حالت گلوله‌ای نداشته باشد. کف قالب مورد نظرتان کاغذ روغنی پهن کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده‌اید، بگذارید تا کیک بپزد. بعد از پخت، قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کیک کاملا خنک شود. بعد کیک را از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید و اجازه بدهید کیک خنک شود.

در این فاصله شیر عسلی را همراه با شیر نارگیل و شیر ساده داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. خامه قنادی را هم با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. کیک را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و لایه‌ها را با احتیاط ببرید و هر کدام را جداگانه کنار بگذارید. حالا یک لایه از کیک را را داخل ظرف سرو بگذارید و مقداری از ترکیب سه شیر را با قاشق روی کیک بریزید و کاملا پخش کنید تا همه قسمت کیک مرطوب شود. خامه قنادی را داخل یک قیف بریزید و روی سطح کیک پخش کنید. لایه بعدی را روی کیک قرار بدهید و دوباره مقداری از ترکیب سه شیر را با قاشق روی لایه دوم بریزید و خوب پخش کنید و دوباره مقداری خامه فرم گرفته روی لایه دوم پخش کنید. لایه سوم را روی کیک قرار بدهید و مثل قبل با ترکیب سه شیر لایه را خیس کنید. روی لایه آخر هم خامه فرم گرفته بریزید و با کاردک خوب سطح کیک را صاف کنید. کیک را داخل یخچال بگذارید و اجازه بدهید ۱ ساعت بماند تا طعم‌ها به خورد هم بروند. حالا کیک خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

روش فرم دادن به خامه قنادی

معمولاً برای فرم دادن خامه قنادی گفته می‌شود که آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید؛ اما همان‌طور که می‌دانید، در قنادی خیلی نباید روی این زمان‌بندی‌ها تمرکز کنید و مهم‌تر از زمان‌بندی این است که شما ابزاری را که در اختیار دارید، بشناسید. به عنوان مثال ممکن است که همزن شما یک همزن قوی یا متوسط باشد. مسلماً نتیجه‌ای که در ۱۵ دقیقه با این دو همزن حاصل می‌شود، متفاوت است. ممکن است با همزن متوسط در ۱۵ دقیقه خامه آماده شود؛ اما همان نتیجه با یک همزن قوی در ۸ دقیقه به دست بیاید.

حالا اگر شما قدرت همزن‌تان را ندانید و با همزن قوی ۱۵ دقیقه خامه را هم بزنید، نهایتاً چیزی که به دست می‌آید، خامه فرم گرفته نیست. به زمان‌بندی‌ها توجه کنید؛ اما معیار اصلی باید آشنایی و شناخت ابزار کارتان باشد. در این قسمت طریقه صحیح فرم دادن خامه قنادی را بیان می‌کنیم. همیشه وقتی خامه را از لوازم قنادی‌ها تهیه می‌کنید، بسته به نیازتان آن را در بسته‌های نیم کیلویی یا یک کیلویی یا کم‌تر بسته‌بندی کنید تا وقتی که خواستید از آن استفاده کنید، فقط بسته مورد نیاز را از فریزر خارج کنید. برای شروع کار باید خامه یخ زده را از فریزر خارج کنید و در دمای محیط قرار بدهید تا یخ‌زدایی شود و حالت بستنی پیدا کند.

بعد خامه را در کاسه بریزید و همزن را روی دور متوسط قرار بدهید. وقتی یک‌دست شد، آن را روی دور تند قرار بدهید. خامه وقتی زده شده نیست، براق است؛ اما وقتی شروع به آماده شدن می‌کند، کم‌کم رنگ آن مات می‌شود.

وسط کار یک بار همزن را خاموش کنید و با لیسک آرام به صورت دورانی هم بزنید. خامه را زیر و رو کنید تا خامه‌های زیر ظرف هم زده شود. برای بهتر فرم گرفتن خامه کاسه حاوی خامه را در ظرف حاوی یخ قرار بدهید و بعد با همزن هم بزنید. علاوه‌بر مات شدن خامه یکی دیگر از نشانه‌های خامه فرم گرفته این است که رد پره‌های همزن روی آن می‌افتد. وقتی سر همزن را از داخل ظرف خامه بیرون می‌آورید، باید خامه داخل آن گیر کرده باشد. وقتی خامه آماده شود، اگر ظرف را برعکس کنید، بیرون نمی‌ریزد. وقتی خامه آماده شد، آن را زیاد هم نزنید. خامه را هربار به اندازه نیازتان فرم دهید، چون بعد از یک بار فرم‌دهی دیگر نمی‌توانید برای تزیین کیک یا دسر‌ها از آن استفاده کنید.

طرز تهیه شیر عسلی در منزل

دو پیمانه شیر را همراه با دو سوم پیمانه شکر داخل یک ماهی تابه گود و نچسب بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا شکر کاملا در شیر حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد، دیگر هم نزنید و صبر کنید تا شیر جوش بیاید. وقتی شیر جوش آمد، حرارت اجاق گاز را روی کمترین حالت تنظیم کنید و هر چند دقیقه یک‌بار شیر را هم بزنید تا ته نگیرد و به غلظت برسد. توجه داشته باشید که حرارت باید آنقدر کم باشد که شیر قل نزند، در غیر این صورت شیرعسلی شما ته می‌گیرد. تقریبا ۴۰ دقیقه زمان میبرد تا شیر عسلی شما به غلظت برسد و آماده مصرف شود. بعد از اینکه شیر عسلی آماده شد، آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود؛ سپس داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر