بادمجون بین ایرانی ها خیلی پرطرفداره. کوکوها هم خیلی محبوب هستن و از ترکیب این دو تا می خوایم دستور پخت کوکوی بادمجون کبابی رو یاد بگیریم.

سایت شماره یک:

بادمجون یکی از صیفی جات محبوب و پر طرفدار بین ایرانی هاست. با این خوراکی خوشمزه غذاهای زیاد و متنوعی میشه درست کرد مثل کشک بادمجون، میرزا قاسمی و... ولی خب میشه به این لیست قانع نشد و با کمی خلاقیت، غذاهای دیگه ای هم درست کرد. از طرف دیگه کوکوها هم خیلی طرفدار دارن و چون خوشمزه هستن و سریع آماده میشن، جای ویژه ای توی لیست غذایی خانواده ها دارن. توی این مقاله میخوایم باهم دستور پخت کوکوی بامجون کبابی رو یاد بگیریم و در اولین فرصت واسه خودمون بپزیم. تا پایان همراه باش و امیدوارم که این غذا رو درست کنی و دوست داشته باشی.

مواد لازم برای کوکو بادمجون کبابی

بادمجون 3 عدد

فلفل دلمه ای رنگی یک عدد

تخم مرغ دو عدد

نمک، فلفل سیاه

پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

نعنا خشک یک قاشق غذاخوری

گشنیز خشک یک قاشق غذاخوری

آرد یک قاشق غذاخوری

این میزان مواد اولیه برای دو نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفرات این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

طزر تهیه کوکو بادمجون کبابی

برای این غذا بهتره از بادمجون دلمه ای استفاده کنی تا از شیرین بودنش مطمئن باشی. سه عدد بامجون دلمه ای سایز کوچیک رو بشور و از وسط نصف کن. با چنگال روی سطح گوشتی رو چند تا سوراخ ایجاد کن. نمک، فلفل و کمی روغن روشون بریز و بذار داخل فر با دمای 200 درجه 15 دقیقه بمونه.

توی این مدت فلفل دلمه ای رو رنده کن و آبش رو بگیر. همراه نعنا خشک، گشنیز خشک، آرد، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل داخل ظرف بریز و مخلوط کن.

بادمجون ها رو از داخل فر دربیار. گوشت بادمجون رو با چنگال از پوستش جدا کن و اونا رو له کن. وقتی که خنک شد به مخلوط فلفل دلمه ای اضافه کن و هم بزن. تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کن و حسابی با هم مخلوط کن. مایع کوکوی ما آماده س.

روغن رو داخل تابه بریز و بذار داغ بشه. از مایع کوکو یه ملاقه کوچیک بردار و داخل روغن بریز و دو طرفش رو کامل سرخ کن. کوکوها رو روی کاغذ آشپزخونه بذار تا روغن اضافیش خارج بشه.

میتونی این کوکوها رو به صورت ساندویچ سرو کنی و یه سس خوشمزه هم براش بسازی!

طرز تهیه سس ساندویچ

یک قاشق غذاخوری سس مایونز رو با نصف قاشق غذاخوری سس گوجه و به میزان دلخواه فلفل قرمز تند و فلفل سیاه مخلوط کن و همراه بادمجون ها داخل نون باگت بذار. با خیارشور و گوجه گیلاسی ضیافت خودت رو کامل کن و نوش جان.

اگر علاقمند به هنر آشپزی هستی، توی سایت شایانیوز کلی دستور پخت عالی هست که میتونی اینجا ببینی و هر کدوم رو که دوست داشتی، واسه خودت و عزیزانت درست کنی.

تگ های مرتبط

ارسال نظر