رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش برف، باران و مه‌گرفتگی در جاده‌های ۱۸ استان کشور خبر داد.

سایت شماره یک:

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت:‌ برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، البرز، اصفهان، مازندران، زنجان، قزوین، لرستان، همدان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و گیلان هستیم.

همچنین در برخی از محورهای استان‌های ، قم، کرمانشاه و مرکزی نیز بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد:‌ طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور به خصوص محورهای کوهستانی و برفگیر با قوت در حال اجراست. در شرایط زمستانی لازم است رانندگان نیز نکاتی را مدنظر قراردهند، همراه داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگانی که قصد عبور از محورهای برفگیر را دارند، الزامی است و در صورت تشدید بارش برف، ماموران پلیس راه حتما از ادامه مسیر خودروهای فاقد زنجیرچرخ جلوگیری خواهند کرد. همچنین لازم است که رانندگان حتما یکبار با نحوه نصب و استفاده از زنجیر چرخ آشنایی داشته باشند. اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو و برف‌ پاک‌کن‌ها و همچین پر کردن باک خودرو در مبدا از جمله موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا افزود: همچنین در شرایط بارش برف و باران نحوه رانندگی نیز تغییر می‌کند، از جمله اینکه در این شرایط باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرد. سرعت مطمئنه یعنی سرعتی کمتر از سقف سرعت مجاز که در آن امکان کنترل خودرو به راحتی وجود داشته باشد. پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین افزایش دقت نیز توصیه‌های دیگری است که باید جدی گرفته شود.

 

شیرانی همچنین از بروز پدیده مه گرفتگی در برخی از محورهای استان‌های اردبیل و گلستان خبر داد و گفت: رانندگان در شرایط مه‌گرفتگی حتما باید چراغ‌های خود را روشن کرده و علاوه بر آن با سرعت مطمئنه و دقت بالا رانندگی کنند. در این شرایط سبقت به خصوص در محورهایی که دارای جداکننده مسیر رفت و برف نیستند، اصلا توصیه نمی‌شود.

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده هشتگرد و حدفاصل مهرویلا تا پل کلاک است. همچنین در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و محور شهریار – تهران محدوده شهرقدس نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محورهای دارای انسداد نیز اظهارکرد: خوشبختانه هیچ یک از محورهای مواصلاتی اصلی کشور مسدود نیست، اما محورهای غیر شریانی پونل – خلخال، هشتگرد - طالقان، میاندوآب - سرچم، سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه – تویسرکان و وازک – بلده تا اطلاع بعدی مسدود است.

شیرانی در پایان با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با این دو شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

تگ های مرتبط

ارسال نظر