کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه سرد و بارشی از عصر امروز تضعیف می‌شود و از بامداد فردا (پنجشنبه) با خروج آن وضعیت جوی استان برای ۲ روز آخر هفته پایدار خواهد شد.

سایت شماره یک:

سمانه نگاه با بیان اینکه در زمان حاضر؛ سیستم بارشی در مناطق مختلف گیلان فعال است، اظهار کرد: در مناطق کوهستانی و برخی مناطق جلگه ای بارش برف گزارش شده است که از عصر امروز به تدریج تضعیف خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز بارش باران از دوشنبه گذشته در استان اضافه کرد: بیشترین بارندگی با ۱۴۲ میلی‌متر در حویق تالش ثبت شد و بعد از آن در شهرستان آستارا ۹۶ و پونل ۷۳ میلی‌متر باران داشتیم.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته اسب‌وونی تالش با هفت درجه سلسیوس زیرصفر کمترین و کیاشهر با ۹ درجه بیشترین دمای هوای استان را داشتند و دمای فعلی رشت نیز چهار درجه سلسیوس است.

وی اظهار کرد: ارتفاع موج امروز با بیش از ۲ متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست اما از فردا به تدریج مناسب خواهد شد.

نخستین بارش برف سال جاری در رشت مرکز استان گیلان که از دقایقی قبل آغاز شده موجب خوشحالی مردم شده‌است.

مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم مناطق ییلاقی املش و عمارلو رودبار و مدارس ابتدایی دیلمان در شهرستان سیاهکل امروز (چهارشنبه) به دلیل بارش برف، برودت هوا و دشواری تردد تعطیل شد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر