سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در بیمارستان گاندی تهران خبر داد.

سایت شماره یک:

سید جلال ملکی دراین‌باره گفـت: دقایقی پیش وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به همراه نردبام، تانکر آب و ... به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه عملیات آتش‌نشانان در این محل آغاز شده است، گفت: جزئیات تکمیلی در خصوص این حادثه اعلام خواهد شد.

یک سمت ساختمان بیمارستان گاندی کامل در آتش سوخته است

آماده‌باش اورژانس درپی حریق بیمارستان گاندی

محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران که در محل حادثه حضور داشت، از آماده‌باش نیروهای اورژانس درپی این حادثه خبر داد و گفت: اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده است. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است.

حریق بیمارستان گاندی مربوط به نمای بیرونی ساختمان است

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: دقایقی پیش آتش‌سوزی در خیابان گاندی، به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد. در این حادثه چند ایستگاه به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: درحال حاضر باید منتظر ماند تا اطلاعات جدیدی کسب و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

ملکی تصریح کرد: بنا بر گزارشات اولیه این آتش‌سوزی ییشتر بر روی نمای ساختمان بیمارستان بوده، اما در هر صورت برای اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام خواهد شد.

هنوز گزارشی از مصدومان و فوتی‌های احتمالی داده نشده است.

اعمال محدودیت های ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: تیم های پلیس راهور در صحنه حاضرند و محدودیت های ترافیکی در مبادی منتهی به این بیمارستان اعمال می شود.

وی ادامه داد: جنوب به شمال خیابان ولیعصر از بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی ار تی شمال به جنوب از میدان ونک و  گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم. همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

بیمارستان هیچ آماری در مورد مصدومین به ما نمی‌دهد/ کل بیمارستان در حال سوختن است

سخنگوی اورژانس کشور گفت: اورژانس کشور در حال آماده باش است و اورژانس تهران هم در محل حاضر است.

کتاپرست افزود: متاسفانه بیمارستان گاندی هیچ اطلاعاتی مبنی بر تعداد مصدومین به ما نمی‌دهند.

او ادامه داد: ساعت ۶ونیم عصر خبر آتش سوزی بیمارستان گاندی را داشتیم و زمانی که با بیمارستان گاندی تماس گرفتیم سوپرایز بیمارستان گاندی به ما گفت یک آتش سوزی مختصری در پشت بام بیمارستان رخ داده است و در حال خاموش کردن آن هستیم.

الان کل بیمارستان در حال سوختن است و همه در حال آماده باش هستند ولی بیمارستان هیچ اطلاعاتی به ما نمی‌دهد.

تخلیه بیمارستان گاندی

رئیس بیمارستان گاندی نیز از تخلیه این بیمارستان خبر داد و گفت: هنوز گزارشی از آسیب وارد شده به این بیمارستان ندارم. اما حریق از ضلع شرقی بیمارستان آغاز شده است. در حال حاضر نیز مشغول تخلیه بیمارستان هستیم و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان‌های دیگر منتقل خواهند شد.

پدرام پاک‌آئین، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که عملیات تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی صورت گرفته و طبق اطلاعات اولیه هیچ آسیبی به هیچ بیماری وارد نشده است. او درباره حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی گفت: ضلع شرقی بیمارستان دچار آتش سوزی شده و بر اساس اطلاعات اولیه هیچ فردی و هیچ بیماری آسیبی ندیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستکاه موتورلانس در لحظات اولیه در محیط بیمارستان مستقر شدند و عملیات تخلیه بیماران صورت گرفت.

وی با تاکید بر آنکه بیماران به سرعت تخلیه شده و در بیمارستان‌های شهر تهران درحال توزیع هستند، گفت: همچنین تعدادی از بیماران که وضعیت پایدار و مناسبی داشتند در هتل مجاور بیمارستان اسکان داده شدند تا به بیمارستان دیگر منتقل شوند.

آماده‌باش هلال احمر درپی حریق بیمارستان گاندی

صادق محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از آماده‌باش این سازمان درپی وقوع حریق در بیمارستان گاندی خبر داد و گفت: به دنبال وقوع حریق گسترده در بیمارستان گاندی تهران، سازمان امداد و نجات آمادگی کامل برای پشتیبانی امداد و نجات از این حادثه را داراست. 

وی با بیان اینکه پایگاه های هلال احمر استان تهران درحالت آماده باش کامل هستند، گفت: در صورت نیز امدادگران و تجهیزات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به محل اعزام و به‌کارگیری خواهد شد.

تلاش آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش در طبقات بالای بیمارستان گاندی

آخرین تصاویر نشان می‌دهد آتش بیمارستان گاندی تقریبا مهار شده است ولی آتش سوزی در نمای کامپوزیت بیمارستان گاندی تهران از طبقات ۱۲ تا ۱۶ همچنان ادامه دارد.

جزئیات آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی از زبان خبرنگار صدا و سیما

مدیرعامل آتش نشانی : مردم نگران نباشند؛ تمامی بیماران از داخل بیمارستان به بیرون منتقل شدند

تصویری از قبل آتش و اکنون

تشکیل پرونده قضایی درباره حادثه بیمارستان گاندی

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند. همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

وضعیت بیمارستان گاندی از نمای بالای تهران

اولین فیلم از داخل بیمارستان گاندی پس از آتش‌سوزی

آتش سوزی بیمارستان گاندی چگونه شروع شد؟

آتش سوزی بیمارستان گاندی مربوط به قسمت مهمانپذیر بیمارستان بوده است. آتش‌سوزی از قسمت نمای ساختمان آغاز شده و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود.

مهار آتش در بیمارستان گاندی/ حریق از «نما» شروع شده بود

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مهار شعله‌های آتش در بیمارستان گاندی خبر داد.  ملکی در این‌باره گفـت: به محل اعلام خبر وقوع حریق در بیمارستان گاندی، چندین ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات و بالابرهای هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شده و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی از قسمت نمای ساختمان آغاز شده و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود، اظهارکرد: همچنین شعله‌های آتش از طریق نما به بخش‌هایی از داخل ساختمان نیز سرایت کرده بود. آتش‌نشانان در این شرایط و از چندین جهت عملیات خود برای اطفاء حریق را که در بخش شرقی ساختمان رخ داده بود، آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز به جستجو در طبقات پرداختند، گفت: قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بود و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند. با این وجود با کمک گروهی دیگر از آتش‌نشانان و همچنین عوامل اورژانس و کادر بیمارستان نسبت به تخلیه بیمارستان و انتقال بیماران اقدام شد.

ملکی ادامه داد: همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در طبقات بیمارستان کردند که درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد بیمارستان مورد جستجو واقع شده است.

وی درباره عملیات اطفاء حریق نیز گفت: می‌توان گفت که شعله‌های آتش به‌طور کامل در بیمارستان گاندی خاموش شده و تنها عملیات لکه گیری و تخلیه دود درحال انجام است. اما حضور و آماده‌باش آتش‌نشانان در محل همچنان ادامه دارد.

حادثه بیمارستان گاندی سوختگی و فوتی نداشت

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند. در این حادثه خوشبختانه فوتی و مصدوم سوختگی نداشتیم.

احتمال ریزش ساختمان بیمارستان گاندی وجود ندارد

مدیریت بحران شهر تهران: بیماران به ۲ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان دولتی منتقل شدند

مدیریت بحران شهر تهران گفت: ساختمان بیمارستان دچار حریق نشد. ساختمان مهمانپذیر و مجاور بیمارستان دچار حریق شده بود.

نصیری افزود:  بیماران به بیمارستان های تهران منتقل شدند. علت حادثه باید پس از اتمام مدیریت حادثه مورد بحث قرار بگیرد.

تصاویری از لحظات پایانی تلاش آتش‌نشان‌ها برای اطفای حریق بیمارستان گاندی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتقال و بستری شدن ۹۳ بیمار بیمارستان گاندی که دچار حریق شده است، به سایر بیمارستانهای تهران خبر داد.

اسامی بیماران بیمارستان گاندی

مردم برای کسب اطلاع از وضعیت بیماران خود جدا از تماس با شماره ۱۱۵ خودداری کنند.

خانواده بیماران می‌توانند با شماره تماس ۴۶۰۱۵۸۲۷ تماس بگیرند و با اعلام اطلاعات بیمارشان، از محل انتقال بیمار مطلع شوند.

منبع: خبر فوری

تگ های مرتبط

ارسال نظر