در ادامه جزئیات جدید از فروش فوری خودروی جدید بهمن موتور را بخوانید.

سایت شماره یک:

سرانجام تاریخ فروش فوری خودرو لاماری ایما هیبریدی و قیمت این خودرو مشخص شد. در ادامه نگاهی به مشخصات لاماری ایما هیبریدی می‌اندازیم.

آخرین قیمت انواع خودرو فیدلیتی به شرح زیر است.

قیمت خودرو فیدلیتی ۷ نفره صفر، ۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است این خودرو در یک هفته اخیر ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت ماشین فیدلیتی پرایم هفت نفره مدل ۱۴۰۱ هم با کاهش ۱۰ میلیونی امروز ۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان است.

قیمت فیدلیتی ۵ نفره مدل ۱۴۰۲ ، ۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان است قیمت این شاسی بلند نیز کاهش ۲۰ میلیونی داشته است.

فیدلیتی پنج نفره مدل ۱۴۰۱ هم به ۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان رسیده است که کاهش قیمت ۲۰ میلیون تومانی در یک هفته اخیر دارد.

همچنین قیمت فیدلیتی پرایم هفت نفره در کارخانه ۱ میلیارد و ۱۴۸میلیون تومان بوده است. قیمت کارخانه فیدلیتی ۵ نفره نیز ۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان بوده است.

پرایم پنج نفره ۱۴۰۰ صفر ۱,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

پرایم پنج نفره ۱۴۰۱ صفر ۱,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰

پرایم پنج نفره ۱۴۰۲ صفر ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰

پرایم پنج نفره ۱۴۰۲ صفر(نمایندگی) ۱,۱۲۳,۵۰۰,۰۰۰

پرایم هفت نفره ۱۴۰۰ صفر  ۱,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰

پرایم هفت نفره ۱۴۰۱ صفر  ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰

پرایم هفت نفره ۱۴۰۲ صفر ۱,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰

پرایم هفت نفره ۱۴۰۲ صفر(نمایندگی) ۱,۱۴۸,۸۰۰,۰۰۰

فروش فوری خودرو اقساطی

در مراسم رونمایی از لاماری ایما هیبرید اعلام شد که در نیمه دوم بهمن ماه (دهه فجر) فروش این خودرو آغاز می شود.

طبق جدیدترین اخبار خودرو داخلی کشور، مدتی است که لاماری ایما هیبریدی برای عرضه به بازار ایران معرفی شده و همه منتظر عرضه این خودرو چینی هیبریدی به بازار کشورمان هستیم. حالا تاریخ فروش لاماری ایما هیبریدی و قیمت این خودرو نیز مشخص شده است.

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، فروش لاماری ایما هیبریدی از نیمه دوم سال آینده و احتمالا از بهمن ماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد. متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه فروش برای ثبت نام این خودرو اقدام کنند. لاماری ایما هیبریدی که در بازار چین با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار عرضه می‌شود، در بازار ایران احتمالا قیمتی در حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

لاماری ایما در بازار چین و سایر کشورها با نام دانگ فنگ T5 Evo شناخته می‌شود که در حقیقت نسخه‌ای بهبود یافته از دانگ فنگ T5 اصلی است. دانگ فنگ T5 Evo خودرویی به روز است و در سال ۲۰۲۱ توسط یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ به نام فنگ ژینگ معرفی شده است. همان‌طور که اندکی قبل اشاره کردیم، این خودرو در حقیقت نسخه‌ای تغییر یافته از دانگ فنگ T5 است که این خودرو نیز در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. نکته جالب در خصوص لاماری ایما، عرضه همزمان نسخه اصلی یعنی دانگ فنگ T5 توسط خودروسازی فردا است. این خودرو نیز با برند داخلی یعنی FMC T5 به بازار ایران عرضه می‌شود هرچند برخلاف لاماری ایما، چندان اسپرت نیست و بیشتر یک کراس‌اوور خانوادگی محسوب می‌شود.

همان طور که از نام دانگ فنگ T5 Evo و پسوند اوو در اسم این خودرو بر می‌آید، این خودرو نسخه‌ای ارتقا یافته از دانگ فنگ T5 اصلی است و در زمینه امکانات باید بهبودهایی در این خودرو صورت گرفته باشد. از جمله امکانات و تجهیزات لاماری ایما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا. علاوه بر موارد گفته شده، لاماری ایما در تست تصادف موسسه CNCAP چین موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده است.

امکانات لاماری ایما

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی – بلوتوث – ۶ بلندگو

ترمز و پایداری

ABS – EBD – ESC – HDC – HAC – TCS – HBA – BAS

دیگر امکانات لاماری

صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، قابلیت تنظیم ارتفاع نور جلو، آینه های برقی به همراه گرمکن، صفحه نمایش دیجیتالی کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان چرمی دی کات، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، روکش چرمی صندلی ها، کروز کنترل، سیستم تصفیه هوا AQS، سانروف پانوراما، سنسور پارک، کول باکس، قابلیت اتصال WiFi

برخلاف ظاهر خارجی اسپرت و ماجراجویانه، کابین لاماری ایما حس و حال یک خودرو مجلل را به شما تلقین می‌کند. نمایشگرهای به هم پیوسته بخش بزرگی از داشبورد خودرو را اشغال کرده‌اند که برای نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و مجموعه نشانگرها استفاده می‌شوند. کابین لاماری ایما براساس الگوی طراحی مینیمالیستی طراحی شده است، بنابراین دکمه‌های اندکی را در کابین خواهید دید.

به نظر می‌رسد طراحان دانگ فنگ هنگام خلق فضای داخلی دانگ فنگ T5 Evo نیم نگاهی به محصولات مرسدس بنز داشته‌اند، چرا که سبک کلی کابین این خودرو شبیه به خودروهای جدید مرسدس بنز است و دریچه‌های تهویه نیز به صورت کامل شبیه به دریچه‌های سیستم تهویه مرسدس هستند. فرمان خودرو و اهرم تعویض دنده نیز شکیل، زیبا و مدرن طراحی شده‌اند و فرمان نیز از نوع دی‌کات است. فاصله بین دو محور دانگ فنگ T5 Evo نیز برابر با ۲۷۱۵ میلیمتر است که خبر از فضای داخلی جادار و راحت برای این کراس‌اوور اسپرت و مجلل می‌دهد.

نگاهی گذرا به چهره لاماری ایما نشان می‌دهد که با کراس‌اووری جوان پسند و اسپرت مواجه هستیم. استفاده از نوار باریک چراغ‌های LED به یکی از اصول طراحی اخیر چینی‌ها تبدیل شده است که پیش‌تر در کی ام سی K7 (جک X7) و ام وی ام X22 پرو شاهد آن بودیم و اکنون در لاماری ایما نیز این الگوی طراحی مشاهده می‌شود. شباهت‌های بسیاری میان طراحی جلوپنجره لاماری ایما و دیگر کراس‌اوور هموطن اش یعنی کی ام سی K7 مشاهده می‌شود، برای مثال قسمت زیرین جلوپنجره تورفتگی دارد و چراغ‌های روشنایی اصلی در گوشه‌های سپر قرار گرفته‌اند.

با این وجود ظاهر جانبی و عقبی خودرو بیشتر از آن‌که شبیه کراس‌اوورهای چینی باشد، به شاسی‌بلندهای لوکس اروپایی شباهت پیدا کرده است. الگوی طراحی قسمت جانبی به کراس‌اوورهای جگوار شباهت دارد و در نمای عقبی نیز تقلیدی دیگر از طراحی پورشه را می‌بینیم که البته با قیمتی بسیار کمتر از پورشه واقعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت./اندیشه معاصر

تگ های مرتبط

ارسال نظر