رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پیش‌ثبت‌نام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ از دی ماه برای اولویت‌های ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ تا شهریور ۱۳۸۶ آغاز شده است.

سایت شماره یک:

جواد شاد در خصوص زمان پیش‌ثبت‌نام زائران حج تمتع در خراسان رضوی اظهار کرد: از ۱۰ دی ماه پیش ثبت‌نام برای اعزام حجاج بیت‌الله الحرام سال ۱۴۰۳ آغاز شده است؛ براساس تصمیمات اتخاذ شده افرادی که دارای اسناد ودیعه‌گذاری در اولویت‌های اعلامی در ۳ مرحله ثبت نام شده از ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ تا شهریور سال ۱۳۸۶ هستند جهت پیش ثبت‌نام اعلام حضور کرده‌اند و در حال واریز مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است ظرفیت محدود استان به دلیل عدم مراجعه به موقع و واریز وجه علی‌الحساب برخی از دارندگان اسناد دارای اولویت انجام نگیرد برای رسیدن به عملیات اجرایی حج، اولویت‌های بعدی اعلام و به محض تکمیل شدن ظرفیت، امکان ثبت‌نام از دسترس خارج خواهد شد. افرادی که به دلایل مختلف توانایی تشرف ندارند، در صورتی که اسناد خود را قبلا منتقل نکرده باشند می‌توانند اسناد را به افراد دیگری از جمله بستگان خود منتقل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: با عنایت به اینکه استطاعت جسمی و روحی و آمادگی برای مناسک حج در کنگره عظیم حج از اهمیت خاصی برخوردار است، افرادی که قصد تشرف به حج را دارند، از هم اکنون می‌بایست آمادگی لازم را پیدا کنند. همچنین به افرادی که ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند به زودی کاروان‌های حج تمتع اعلام خواهد شد و افرادی که با واریز وجوه علی الحساب اعلام آمادگی کرده‌اند، باید کاروان‌های خود را بر اساس گروه‌های قیمتی اعلام شده انتخاب کنند تا سازماندهی شوند.

شاد ادامه داد: گروه‌های قیمتی بر اساس تفاوت هزینه‌های سفر در نرخ هتل‌ها در مکه و مدینه و تفاوت ایستگاه‌های پروازی تعیین خواهد شد. افرادی که قصد تشرف به حج تمتع را دارند، می‌توانند طی توافق با افرادی که توانایی تشرف به حج را ندارند از طریق شرکت‌های زیارتی معتبر اسناد حج را تهیه و به تمتع مشرف شوند. اسناد ودیعه‌گذاری هر استان در همان استان قابل انتقال است و امکان نقل و انتقالات از استانی به استان دیگر امکان پذیر نیست. از همین رو باید هنگام تهیه سند دقت شود انتقال‌گیرنده و انتقال دهنده بومی همان استان باشند.

وی یادآور شد: امیدواریم با تمهیدات سازمان حج و زیارت اعزام حجاج بیت‌الله الحرام از دهه پایانی اردیبهشت ماه سال آتی از کشور آغاز شود. برنامه‌های اعزام خراسان رضوی نیز پس از اعلام رسمی از مرکز به سمع و نظر مردم استان خواهد رسید.

منبع: ایسنا

تگ های مرتبط

ارسال نظر