اسفناج سرشار از بیوفلاونوئیدهاست، این مواد باعث کاهش علائم آلرژی شده و به خاطر داشتن آنتی‌هیستامین، تورم را کم می‌کند، همه اینها کافی است برای اینکه یک کوکوی ضد آلرژی بپزید.

سایت شماره یک:

علاوه بر این باتوجه به اینکه این کوکو در فر تهیه می‌شود، از روغن بسیار کمی در آن استفاده شده و جزو غذاهای کم‌کالری محسوب ‌می‌شود.

 

مواد لازم برای ۴ نفر

۷۵۰ گرم اسفناج پاک کرده

۱ عدد سیب‌زمینی متوسط

۳۵۰ گرم تره‌فرنگی

۶ عدد تخم‌مرغ

۲ ق‌س روغن مایع

نمک به مقدار لازم

۱. اسفناج را خوب بشویید و در آبکش بریزید. تره‌فرنگی را هم شسته و به اندازه‌های دو سه سانتی‌متری خرد کنید. هر دو را در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. در ظرف را گذاشته و صبر کنید تا سبزیجات با آب خود بپزند.

۲. سیب‌زمینی را هم شسته، در ظرفی با مقداری آب بپزید. بعد از پخت زیر آب سرد بگیرید و پوست آن را جدا کنید. حالا سیب‌زمینی را با رنده ریز رنده کنید.

۳. اسفناج و تره‌فرنگی پخته شده را از ظرف بیرون آورده، در کاسه‌ای ریخته و با سیب‌زمینی رنده شده مخلوط کنید.

۴. در ظرفی جداگانه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال یا همزن دستی خوب هم بزنید تا یکدست شوند. نمک را هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

۵. فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. حالا ته ظرف یا تابه مورد نظر (پیرکس یا تفلون) را چرب کنید. به مخلوط سبزیجات، تخم‌مرغ‌ها را هم اضافه کنید و با همزن دستی مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند.

۶. مایه کوکوی آماده شده را در ظرف ریخته و با پشت چنگال یا قاشق خوب سطح کوکو را صاف کنید. ظرف را در طبقه وسط به مدت نیم ساعت حرارت دهید تا کوکو پخته شود.

۷. برای برشته شدن روی کوکو شعله بالای فر را روشن کنید تا روی کوکو هم به رنگ دلخواه درآید، بعد از فر بیرون آورده و در ظرف مورد نظر برگردانده و به شکل دلخواه برش بزنید.

منبع: همشهری آنلاین

تگ های مرتبط

ارسال نظر