در حال حاضر بانک صادرات ایران با ارائه 2 طرح تسهیلاتی سنا و سپاس سپهر به پرداخت وام های خرد به عموم مردم و دارندگان کسب و کار مباردت می ورزد.

سایت شماره یک:

یکی از تسهیلاتی که می‌توان از بانک صادرات دریافت کرد، در قالب طرح سنا ارائه می‌شود که بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و حقوقی دارای حساب سپرده کوتاه‌مدت در این بانک می‌توانند با سپرده‌گذاری ۲ تا ۱۰ ماهه به اندازه ۱۰۰ و ۲۰۰ درصد معدل موجودی، حداقل ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر ۵ میلیارد ریال وام دریافت کنند که نرخ سود آن ۱۵ تا ۲۳ درصد است. دوره بازپرداخت وام نیز ۱۸ تا ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده که برای دریافت این تسهیلات، می‌توانند از ظرفیت طرح سنا استفاده کنند.

شرایط دریافت وام برای کسب‌وکارها با طرح سنا بانک صادرات ایران

این امکان برای کسب‌وکارها و افراد حقوقی فراهم است که برای دریافت تسهیلات با طرح سنا بانک صادرات ایران، معادل ۲۰۰ درصد از میانگین معدل موجودی حساب سپرده کوتاه‌مدت خود تسهیلات با نرخ سود ۱۵ تا ۲۳ درصد دریافت کنند. هدف از ارائه این تسهیلات بانکی از سمت بانک صادرات در قالب طرح سنا، تامین منابع مالی مورد نیاز گروه مشتریان اصناف، کسب‌وکارهای حقیقی و اشخاص حقوقی است.

حداقل مبلغ تسهیلات ارائه‌شده در طرح سنا برای کسب‌وکارها ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر ۵۰ میلیارد ریال، با دوره بازپرداخت ۳ تا ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است. برای بهره‌مندی از تسهیلات دریافت وام در قالب طرح سنا، دارنده حساب باید حداقل میانگین سپرده ۱۰۰ میلیون ریالی داشته باشد.

دیگر شرایط و مقررات دریافت تسهیلات طرح سنا برای کسب‌وکارها به شرح زیر است:

شخص حقوقی باید دارای روزنامه رسمی باشد.

شخص نباید در لیست سیاه بانک مرکزی باشد.

مدارک تمامی اعضای هیئت‌مدیره برای دریافت تسهیلات و تشکیل پرونده نیاز است.

برای دریافت این تسهیلات نیاز به ضامن رسمی است.

 

مدت زمان خواب سپرده ۲ ماه است.

امکان انتخاب بازپرداخت به‌صورت یکجا سررسیدی یا اقساطی وجود دارد.

از مزیت‌های طرح سنا برای کسب‌وکارها می‌توان به این اشاره کرد که، نحوه محاسبه میانگین موجودی و کسب امتیازِ دریافت تسهیلات در این طرح به‌صورت روزشمار بوده و این امکان برای مشتریان بانک فراهم است که عملیات واریز و برداشت از حساب و حتی امور مالی خود را به‌صورت روزانه انجام دهند.

نکته مهم در مورد حساب‌های طرح سنا این است که، این حساب‌ها قابل وکالتی شدن برای انجام معاملات در بورس کالا هستند.

شرایط دریافت تسهیلات طرح سنا ویژه مشتریان عادی

شرایط دریافت تسهیلات با طرح سنا بانک صادرات ایران برای افراد و مشتریان عادی به این صورت است که، با سپرده‌گذاری تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات مد نظر را با نرخ‌های ترجیحی از این بانک دریافت کنند. برای استفاده از این تسهیلات، حداقل موجودی حساب فرد حقیقی باید ۱۰۰ میلیون ریال باشد تا بتواند در قالب این طرح، حداقل ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر سه میلیارد ریال وام دریافت کند که نرخ سود آن ۱۵ تا ۲۳ درصد است.

دیگر شرایط دریافت این تسهیلات برای افراد حقیقی به شرح زیر است:

وام گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد.

برای دریافت این تسهیلات نیاز به ضامن رسمی است.

مدت زمان خواب سپرده ۲ ماه است.

امکان انتخاب بازپرداخت به صورت یکجا سررسیدی یا اقساطی وجود دارد.

امکان دریافت وام دو ماهه با طرح سنا بانک صادرات تا ۳۰۰ میلیون تومان وجود دارد.

طرح وام سپاس سپهر بانک صادرات

بر اساس طرح تسهیلاتی سپاس سپهر بانک صادرات ، متقاضیان می‌توانند به میزان سه برابر معدل موجودی حساب تا سقف سه میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان )با نرخ کارمزد ۴ درصدی وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

همچنین بر اساس این طرح امکان دریافت تسهیلات با سود کم به میزان۲ برابر معدل حساب تا سقف ۱۰ میلیارد ریال ( ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان ) با نرخ‌ کارمزد ۴ درصدی فراهم شده است.

کسب امتیاز در این طرح به صورت روزشمار بوده و مشتری امکان واریز، برداشت و انجام امور روزانه مالی خود را از این حساب خواهند داشت.

حداقل مبلغ برای افتتاح حساب ویژه طرح سپاس سپهر بانک صادرات ایران، در قالب سپرده قرض‌الحسنه جاری، پس‌انداز یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، یک میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان) و حداقل میانگین معدل موجودی جهت استفاده از این طرح ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان ) است.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام قرض الحسنه با حداقل ۲ ماه سپرده‌گذاری و بازپرداخت ۳۶ ماهه، تا سقف سه میلیارد ریال با کارمزد ۴ درصدی از این طرح استفاده کنند. همچنین شرایط دریافت تسهیلات مرابحه با نرخ سود ۴ درصدی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال با حداقل ۲ ماه و حداکثر ۱۲ ماه سپرده‌گذاری و بازپرداخت ۱۲ ماهه فراهم شده است.​

مزایای طرح سپاس سپهر بانک صادرات :

۱- امکان دریافت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد

۲-امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۱ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه

۳-امکان پذیافت تسهیلات تا ۳ برابر موجودی ( معدل حساب)

معایب طرح وام سپاس سپهر بانک صادرات :

۱- دوره بازپرداخت کوتاه مدت تر نسبت به طرح های مشابه سایر بانک ها (۳۶ ماهه ) در حالی در در طرح های سایز بانک ها مدت بازپرداخت تا ۶۰ ماه هم می رسد.

۲- دوره بازپرداخت کوتاه مدت در تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی (۱۲ ماه ) و اقساط سنگین این وام

نکته : دریافت کننده وام و تسهیلات و ضامنین نباید دارای چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته ٬ معوق و مشکوک الوصول در شبکه بانکی کشور باشند.

منبع:فردانیوز

تگ های مرتبط

ارسال نظر