اگر فضای آشپزخانه شما خیلی بهم ریخته و کثیف است و نمی‌دانید از کدام قسمت شروع به تمیزی کنید، این مطلب را از دست ندهید.

سایت شماره یک:

آشپزخانه قلب خانه به شمار می‌آید به همین دلیل است که چیدمان آن در تمیز نشان دادن فضای کلی خانه اهمیت دارد؛ بنابراین یک آشپزخانه کثیف باعث می‌شود تمیزی دیگر قسمت‌های خانه به چشم نیاید؛ از طرف دیگر با توجه به اینکه تمیز کردن آشپزخانه کثیف، وقت زیادی لازم دارد، به همین دلیل است که در این مطلب از دلتامگ قصد داریم ترفندهایی را به شما معرفی که بتوانید در مدت زمان اندکی بتوانید تمام نقاط آشپزخانه را تمیز کنید.

مراحل تمیز کردن آشپزخانه کثیف

برای آنکه بدانید چگونه می‌توانید یک آشپزخانه تمیز و مرتب داشته باشید، لازم است بدانید که در ابتدا باید از کدام نقطه شروع به تمیزی کنید؛ برای تمیز کردن آشپزخانه به صورت اصولی، لازم است که مرحله به مرحله پیش بروید تا به نتیجه مطلوب برسید.

تمیز کردن اپن آشپزخانه

برای تمیز کردن یک آشپزخانه کثیف، در ابتدا لازم است که کانتر یا پیشخوان آشپزخانه را مرتب کنید؛ این قسمت در تمیز دیده شدن آشپزخانه بسیار کمک می‌کند؛ برای این منظور تمام وسایلی را که روی اپن قرار دارد، در جای خود قرار داده و با استفاده از یک محلول خانگی که می‌توانید از ترکیب الکل، آب و سرکه است، روی اپن را تمیز کنید.

تمیز کردن سینک ظرفشویی

رسیدگی به سینک ظرفشویی و ماشین ظرفشویی در نحوه تمیز کردن آشپزخانه بسیار تاثیر دارد؛ در این مرحله ابتدا ظرف‌های اضافه درون آبچکان و ماشین ظرفشویی را خالی کرده و بعد شروع به شستن ظرف‌های کثیف کنید.

گردگیری روی یخچال و کابینت

به یاد داشته بشید که گردو غبار و کثیفی از بالا به پایین حرکت می‌کند؛ بنابراین بعد از تمیز کردن دو مرحله گفته شده، بهتر است با استفاده از یک دستمال تمیز، گردو غبار روی یخچال و کابینت را پاک کنید.

مرتب کردن کشوها، قدم بعدی در تمیز کردن آشپزخانه کثیف

تمیز کردن کشوها در آشپزخانه تقریبا جزو سخت‌ترین مراحل به شمار می‌آید؛ چرا که این قسمت از آشپزخانه در معرض دید قرار ندارد و بسیاری از ما وسایلی که کمتر به آن نیاز داریم را، درون کشو قرار می‌دهیم؛ به همین دلیل گام بعدی برای داشتن آشپزخانه تمیز، بیرون ریختن محتویات کشو و تمیز کردن آن است؛ این روش می‌تواند کمک کند تا وسایلی که کمتر به آن‌ها نیاز دارید را از درون کشو بردارید. برای این منظور می‌توانید از نظم دهنده کشو استفاده کنید.

تمیز کردن اجاق‌ گاز و هود

قدم بعدی در تمیز کردن آشپزخانه کثیف، رسیدگی به گاز و هود است؛ اگر اجاق گاز شما صفحه‌ای است، میله‌ها را برداشته و با استفاده از یک محلول تمیز کنند قوی آن‌ها را تمیز کنید؛ اگر فر توکار دارید، با استفاده سرکه و مایع ظرفشویی، محلول رقیقی درست کرده و تمام قسمت‌ها درونی و بیرونی آن را تمیز کنید.

برای تمیز کردن هود نیز در ابتدا فیلتر هود را خارج کرده، سپس با استفاده از همین محلول آن را پاک کرده و بعد از پاک کردن بدنه هود، مجدد فیلتر هود را جا بیندازید.

حالی کردن سطل زباله، قدم بعدی در تمیز کردن آشپزخانه کثیف

اشغال درون سطل زباله را خالی کرده و با استفاده از وایتکس، درون سطل را بشویید؛ سپس بعد از آنکه سطل خشک شد، مقداری جوش شیرین ته آن بپاشید تا از بو گرفتن سطل جلوگیری کند؛ در نهایت زمین را به خوبی جارو زده و دستمال بکشید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر