خبرهای غیررسمی حکایت از آغاز حملات آمریکا علیه گروه‌های مقاومت در سوریه دارد.

سایت شماره یک:

شبکه اسکای‌نیوز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شد حملاتی هوایی ظاهراً از سوی آمریکا به مناطقی در شرق سوریه انجام شده است. 

گزارش‌های اولیه حاکی است مناطق بین بوکمال و المیادین هدف قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود این حملات از دقایقی پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

شبکه العربیه اعلام کرده است: آمریکا به پایگاه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حمله کرده است. ادعا شده پایگاه گروه فاطمیون در این منطقه هدف قرار گرفته است.

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند ۱۰ نفر در جریان این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

شبکه الجزیره به نقل از منابع خود گزارش داد، حملات توسط «پرنده‌های ناشناس» به اماکنی در جنوب شهر «المیادین»، واقع در شرق استان «دیرالزور» انجام شده است. 

گفته شده است که این حملات بی پاسخ نمانده است. پاسخ مقاومت به حملات آمریکا، انفجارهای قوی در پایگاه آمریکایی در میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور بوده است.

پولیتیکو البته مدعی شده است این حملات از سوی ارتش آمریکا نبوده است. خبرهای تایید نشده حاکیست ممکن است اسرائیل حملات امشب را صورت داده باشد.

امروز نیز رژیم صهیونیستی حمله‌ای در سوریه انجام داد که به شهادت یک مستشار ایرانی منتهی شد (اینجا بخوانید).

 

همزمان، شبکه «الحدث» به نقل از خبرنگار خود از پرواز یک جنگنده احتمالا آمریکایی بر فراز شهر المیادین سوریه خبر می‌دهد.

رسانه های آمریکایی نیز نوشته‌اند، تصمیم برای آغاز عملیات نظامی آمریکا در یمن، سوریه و عراق در ساعات آینده اتخاذ خواهد شد و آمریکا از صبح (احتمالا به وقت آمریکا) حجم گسترده ای از نیروها را به خاورمیانه اعزام می‌کند.

«ای بی سی» از قول یک مقام آمریکایی نوشته است: بحث‌های پرتنش در کاخ سفید درمورد چگونگی حمله انتقام جویانه جریان دارد. گروهی در دولت نگران هستند که این حملات، درگیری‌های گسترده را کلید بزند؛ گروه دیگر، اما می‌گویند این حملات، پیام روشنی به گروه‌های نیابتی است (اینجا بخوانید).

ابراهیم رئیسی امروز هشدار داد پاسخ ایران به هرگونه تهدید نظامی، قاطع خواهد بود.

منبع: خبر فوری

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر