مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مصارف فراتر از الگو با کاهش یارانه برق مواجه شده است و اگر مشترکی در فصل غیرگرم، مصارفی مشابه ...

سایت شماره یک:

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مصارف فراتر از الگو با کاهش یارانه برق مواجه شده است و اگر مشترکی در فصل غیرگرم، مصارفی مشابه تابستان داشته باشد، به دلیل تغییر الگو باید هزینه بیشتری برای انرژی بپردازد.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این که الگوی ماهیانه مصرف برق در زمستان نسبت به دوره گرم سال متفاوت است، تصریح کرد‌: هموطنان باید نسبت به تفاوت الگوی مصرف برق در فصل زمستان و تابستان آگاه شوند، زیرا مصارف فراتر از الگو با کاهش یارانه برق مواجه شده و اگر مشترکی در فصل غیرگرم، مصارفی مشابه تابستان داشته باشد، به دلیل تغییر الگو باید هزینه بیشتری برای انرژی بپردازد و با این توصیف مردم باید با مدیریت مصرف انرژی مراقب افزایش قیمت قبض برق خود باشند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که الگوی مصرف برق ماهانه مناطق عادی نظیر تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم است که این رقم در زمستان به ۲۰۰ کیلووات ساعت کاهش می‌یابد، گفت: با توجه به اینکه تعرفه برق برای مصارف بیش از الگو به صورت پلکانی و غیر یارانه‌ای افزایش دارد و قبوض افزایش پیدا می‌کند، استفاده از وسایل گرمازای برقی مانند هیترها یا اسپیلیت‌های ایستاده می‌تواند مبلغ قبوض برق را بالا ببرد.

وی افزود: استفاده از وسایل گرمازای برقی در فصل زمستان موجب افزایش مصرف برق و در نتیجه بالا رفتن رقم قبوض برق مشترکان می‌شود.

* با مصرف برق در ساعت کم‌باری تحفیف بگیرید

رجبی مشهدی‌ به تفاوت تعرفه برق در ساعت مختلف شبانه‌روز اشاره کرد و گفت: ما در ساعات شبانه روز 3 تعرفه کم‌باری، میان‌باری و اوج‌بار داریم که بر اساس تعاریف کنتورها، تعرفه میان‌باری از ساعت 7 صبح تا 12 ظهر و 16 بعدازظهر تا 19 شب، تعرفه اوج بار از ساعت 12 تا 16 و 19 تا 23 و تعرفه کم‌باری از 23 شب تا 7 صبح محاسبه و لحاظ می‌شود.

مدیرعامل توانیر توضیح داد: اگر مشترکان مصارف خود را مدیریت کرده و به ساعت کم باری منتقل کنند، می‌توانند از تخفیف کم‌باری استفاده کنند.

بنابراین گزارش صبح امروز خبری مبنی بر افزایش قیمت برق در رسانه‌ها دست به دست می‌شود که به نظر می‌رسد، اطلاع‌رسانی نامناسب تغییر الگو در فصل گرم و فصل سرد در کنار مصارف در ساعت اوج‌بار، دلیل افزایش قیمت برق در برهی از قبض‌ها است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر