کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

سایت شماره یک:

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز شنبه ٢١ بهمن ١۴٠٢  بر روی عدد ١٠۶  قرار دارد که نشانه ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

شاخص آلودگی هوا در ٢۴ ساعت گذشته بر روی عدد٩٢ قرارداشت و شرایط قابل قبول بود.

گروه‌های حساس، شامل کودکان، سالمندان و افرادی است که دچار نقص ایمنی هستند. توصیه می‌شود این افراد از تردد غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت میزان آلاینده‌های تهران در صبح روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ اطلاع رسانی کرد.

براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها هم اکنون بر روی عدد ۱۰۱ قرار گرفته و از این رو هوا ناسالم است، روز گذشته نیز شاخص بر رو عدد ۹۲ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

منطقه ۱۷،۱۸، ۱۹،۲۰ نیز امروز در وضعیت قرمز و هشدار آلودگی هوا قرار دارند و منطقه ۲۲، ۱۵،۱۴،۱۳،۲ و ۷ نیز در وضعیت نارنجی و ناسالم قرار دارند.

هرچند پیش بینی می شود که در وضعیت پایدار جوی بر غلظت آلاینده ها افزوده شود اما تصمیم گیری درباره غیرحضوری شدن مدارس با کمیته اضطرار است که تاکنون چنین جلسه ای تشکیل نشده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: همشهری

تگ های مرتبط

ارسال نظر