رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه تعطیلی بازار، کاهش انس جهانی و نوسان بازار ارز باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد، گفت: احتمال کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده در بازار بسیار کم است.​

سایت شماره یک:

قیمت طلا و سکه در شروع بازار این هفته با کاهش همراه شد، نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار در شروع هفته گفت: روز شنبه بازار نیمه تعطیل بود و مبادلات فیزیکی انجام نشد، از طرف نرخ ارز نیز نوسان کاهشی داشت در بازارهای جهانی هم طلا ۸ دلار کاهش قیمت داشت به همین دلیل روند قیمت‌ها کاهشی بود.

وی افزود: پیش بینی بوده که قیمت انس جهانی افزایش یابد؛ اما این اتفاق تا به امروز رخ نداده است، ممکن است به مروز تا پایان سال بازارهای جهانی نیز تغییر و تحول داشته باشد باید منتظر باشیم ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: احتمال اینکه قیمت‌ها کاهشی باشد بسیار کم است احتمال دارد با نوسان بازار ارز و انس جهانی و اگر تقاضا نیز تشدید شود قیمت‌ها کمی افزایش یابد. 

وی درباره مسدودی حساب های ظلافروشان نیز گفت: تا کنون اقدامی خاصی برای حل این مشکل صورت نگرفته است، حدود چهار پنج حساب باز شده است. این مسئله باعث شده در رفع تعهدات فعالان بازار و مبادلات مشکل ایجاد شود. هم باعث برو آسیب های روحی و اجتماعی شده و هم شرایط بازار را تحت تاثیر گذاشه است. 

بذرافشان درباره ایجاد کارگروه تخصصی طلا و جواهر در اتاق اصناف نیز گفت: باتوجه به اینکه صنعت طلا دچار شرایط بحرانی، نوسانات و قانون‌های دست و پاگیر مانند سامانه جامع تجارت بوده و برای حل این مسائل کارگروه تخصصی طلا و جواهر ایجاد شده است. 

وی افزود: حکم های اعضای کارگروه این هفته از طریق اتاق اصناف صادر می‌شود و کار اجرایی را آغاز خواهد کرد. کارگروه طلا و جواهر می‌تواند نقش مهمی در از بین بردن این مشکلات صنعت به صورت تخصصی باشد. 

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۳۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است، قیمت سکه طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا ۱۱ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان است انس جهانی نیز به ۲۰۲۴ دلار رسیده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر