سهام عدالت

سود سهام عدالت که قرار است ۲۵ اسفند واریز شود حدود ۳۰ درصد کمتر از مبلغ پرداختی در آذر ماه است.

سایت شماره یک:

به گفته وزیر اقتصاد، در مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت، دارندگان این سبدها 30 درصد کمتر از میزان فاز اول دریافت خواهند کرد.در مرحله اول، صاحبان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی ۷۳۶ هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان دریافت می‌کنند؛ بنابراین می‌توان پیش بینی کرد که سود فاز دوم سهام عدالت برای دارندگان پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی، تقریباً ۴۰۰ هزار تومان، دارندگان پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی، تقریباً ۵۰۰ هزار تومان و دارندگان سبد سهام ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. از پرتفوی یک میلیون تومانی تقریباً ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

سهام عدالت یک برنامه‌ی اقتصادی در ایران است که به منظور ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در سهام شرکت‌های دولتی اجرا شد. به طور خلاصه، طبق این برنامه، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی به مردم عرضه شد تا افراد معمولی نیز به عنوان سهامدار در این شرکت‌ها شرکت کنند.

هدف این برنامه از یک سو افزایش مشارکت عمومی در سهام شرکت‌ها و از سوی دیگر افزایش درآمد دولت بوده است. مردم می‌توانند سهام عدالت را با خریداری سهام از بورس اوراق بهادار یا از طریق اقداماتی که توسط دولت برنامه ریزی می‌شود، تهیه کنند. این برنامه اقتصادی از طریق ارتقاء آگاهی مردم و فراهم کردن فرصت‌های مشارکت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای دولت اجرا شد.

بر اساس صحبت‌های وزیر اقتصاد حالا در مرحله دوم دارندگان این سبد‌ها نسبت به مبلغ دوره اول ۳۰ درصد کمتر دریافت خواهند کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر