قلی خانی با بازی در نقش به یاد ماندنی حضرت مریم (س) در این سریال، چهره شد.

سایت شماره یک:

قلی خانی با بازی در نقش به یاد ماندنی حضرت مریم (س) در این سریال، چهره شد. شبنم قلی خانی ۱۹ آبان ماه ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. او بازیگری را از سال هفتاد و شش با بازی در تئاتر «آنتیگونه» آغاز کرد و پس از آن به ایفای نقش در سریال ماندگار «مریم مقدس» پرداخت که با بازی ماندگار و درخشان در این سریال چشم ها را به سمت خود خیره کرد. با شبنم قلی خانی که این روزها بازی در تئاتر «چشم ها» را روی صحنه و سریال «آنام» را در جعبه جادویی دارد گفتگویی داشته ایم که با هم می خوانیم.

مصاحبه اختصاصی با شبنم قلی خانی

بازی در کنار گلچهره سجادیه و مهرانه مهین ترابی برایم افتخار است

نقش من در این سریال نقشی است که خیلی پر از عشق و پر از مهر است. نقشی است که به آن مهر ورزیده می شود و همه آدمهایی که اطرافش هستند خیلی مراقب این شخصیت و کاراکتر هستند. محوریت اصلی سریال با زنان بود و زنان را خیلی قوی نشان می داد که من این را خیلی دوست داشتم. همچنین همکاری با خانم گلچهره سجادیه و خانم مهرانه مهین ترابی که برای من افتخار بود در کنار این عزیزان بودم و بقیه عوامل خصوصا خود آقای جواد افشار که یکی از بهترین کارگردان های ما هستند و من خیلی لذت بردم در این زمینه با ایشان کار کردم.

دوست دارم در نمایش هایی با محوریت زن بازی کنم

در واقع موضوع اصلی تئاتر «چشم ها» زنها هستند. زن ها و صدمه ای که جنگ به زن ها می زند. من این اجرا را به این دلیل قبول کردم که همیشه دوست داشتم کارهای زنانه را انجام دهم و تئاترهایی که با محوریت زن است برای من خیلی قابل احترام هستند، این متن هم متن بسیار خوبی بود. کارگردان کار هم یک خانم بود و احساس کردم شاید یک جورهایی دغدغه مسائل زن ها برای من و این خانم کارگردان هم وجود دارد و کار را قبول کردم که از دوم بهمن در سالن شهرزاد اجرا شروع شده است.

حضور بازیگران سینما در تئاتر باعث رونق می شود

منظورتان حضور بازیگرهای سینما در تئاتر است؟ اگر منظورتان این است که من به شخصه موافق هستم به دلیل اینکه من احساس می کنم هر چیزی که باعث شود تئاتر و سالن های تئاتر رونق پیدا کند، حتی اگر مردم به خاطر دیدن یک هنرپیشه به سالن تئاتر می آیند، این باعث گردش تئاتر می شود و اینکه دیدن تئاتر رونق پیدا می کند، من با این قضیه موافق هستم.

تئاتر هم جزو تفریحات مردم است

امروز در تهران هر شب هشتاد و پنج اجرای تئاتر داریم، وقتی به سایت تیوال سر بزنید می بینید چند اجرا هر شب داریم، نمی دانم جزو الویت های مردم است یا نه ولی به هر حال جزو تفریحات مردم است، چون سالن های تئاتر واقعا شلوغ است و اینطور نیست که خلوت باشد و این باعث خوشحالی است.

همیشه نظر مخاطبانم را گوش می کنم

نظر مخاطبانم همیشه برای من مهم و قابل احترام است، چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی. به هر حال آنها اگر مخاطب کار من هستند و نظری می دهند و نظرشان هم درست باشد، مسلما من هم احترام می گذارم و گوش می کنم.

بازی در تلویزیون و سینما مینیمال تر است

تفاوت بازی در سینما، تئاتر و تلویزیون خودش دو ترم کلاس آموزشی است، من چطور اینجا بگویم!؟ مسلما بازی در تلویزیون و سینما مینیمال تر و در تئاتر می تواند غلو شده تر باشد به نسبت تلویزیون و سینما ولی این جوابی نیست که آدم بتواند در یک جمله خلاصه کند.

فیلمنامه برای من خیلی مهم است

برای انتخاب یک نقش فیلمنامه خوب مهمترین اصل است، در مرحله اول برای انتخاب فیلمنامه خیلی مهم است و در مرحله بعدی آن تیمی که قرار است با آن کار کنم، کارگردان و بقیه عوامل ولی باز هم می گویم فیلمنامه رکن اصلی است.

فیلم هایی مد شده که جوانتر ها می پسندند

به نظر من سینمای ما وضعیت خوبی دارد و فیلمهای خوبی ساخته می شود، فیلم هایی که اگر آمار فروش آنها درست باشد خوب می فروشند، به هر حال سینما هم یک صنعت است که باید چرخ این صنعت بچرخد، شاید در این دهه ها دارد فیلم هایی مد می شود و مخاطبان جوانتر فیلم هایی از این دست را می پسندند ولی همین که فیلم ها فروش خوبی داشته باشند این خودش باعث اتفاقات خوبی خواهد شد.

حسادت فقط مختص بازیگران نیست

فکر می کنم که این را نمی شود فقط راجع به بازیگری گفت. راجع به هر شغلی می شود گفت به شخص بستگی دارد که اگر یک شخص شخص حسودی باشد در بالاترین جایگاه هم که باشد بالاخره به همکار خودش حسادت می کند و این فقط مختص بازیگری نیست، در بسیاری از شغل ها می تواند وجود داشته باشد.

نقشی بازی کردم که در سینمای ایران ماندگار شد

من خودم نقشی را بازی کرده ام که این نقش در سینمای ایران ماندگار شده و نقشی بوده که دیگر تکرار نخواهد شد، بنابراین نمی توانم بگویم من آدم ماندگاری هستم، می توانم بگویم این نقش باعث ماندگاری من شده و از این بابت خوشحالم.

دوست دارم با انتظامی و معتمد آریا همبازی شوم

از بازیگران قدیمی تر خیلی دوست دارم با آقای جمشید هاشم پور همبازی شوم، خیلی دوست داشتم با آقای عزت الله انتظامی همبازی شوم که هیچوقت متاسفانه پیش نیامد و با خانم معتمد آریا خیلی دوست دارم همبازی شوم.

«مریم مقدس» را خیلی دوست دارم

از بین کارهای تصویری خودم چند کار است که خیلی دوستشان دارم، سریال و فیلم «مریم مقدس» را خیلی دوست دارم، «پنجمین خورشید» را به خاطر اینکه یک نقش کاملا متفاوت داشتم خیلی دوست دارم و سریال «هشت و نیم دقیقه» را هم خیلی دوست دارم.

غیر از بازیگری تدریس هم می کنم

غیر از بازیگری سال هاست در زمینه تدریس بازیگری برای کودک و نوجوان و سنین جوان فعالیت می کنم، در حال حاضر چند اموزشگاه است که با آنها همکاری دارم.

موسیقی همیشه در زندگی من هست

کتاب خواندن، فیلم دیدن، ورزش کردن و مهمتر از همه اینکه وقتم را با فرزندم بگذرانم، این واقعا بهترین تفریح  برای من است. موسیقی در زندگی هر شخصی که ذره ای از هنر را یاد گرفته باشد بخشی مهمی است، من هم موسیقی سنتی خودمان را دوست دارم و هم موسیقی مدرن را دوست دارم. با هر حال و روزی که داشته باشم یک جور موسیقی را می پسندم و گوش می دهم ولی همیشه موسیقی را در زندگی خودم داشته ام.

صدای آقای شجریان را خیلی دوست دارم

خواننده خاصی مدنظرم نیست، مثلا صدای آقای شجریان را خیلی دوست دارم ولی همه جور آهنگ و موسیقی رو با توجه به شرایط و حالم گوش می دهم.

«مریل استریپ» تواناترین بازیگران زن در دنیاست

میان کارگردانها من «اسکورسیزی» را خیلی دوست دارم، سینمایش را خیلی دوست دارم. در میان بازیگرها ما بازیگرهای قوی زیاد داریم ولی من همیشه خانم «مریل استریپ» را خیلی دوست دارم و همه کارهای ایشان را دنبال می کنم، به نظر من یکی از تواناترین بازیگران زن در دنیاست.

خانواده من هیچوقت جلوی راهم را نگرفتند 

خانواده من هیچوقت جلوی راهم را نگرفتند و راهم را سد نکردند اما من چون در خانواده ای بودم که هیچ کس در خانواده من هنری نبود، اهل کارهای سینما و تئاتر نبود، نمی توانم بگویم در زمینه پیشرفت کارم کمکی به من کردند ولی همین که حمایت کردند برای من خیلی کافی و خوب بود. این حمایت که جلوی راه من را سد نکردند خیلی برای من قابل احترام بود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر