کلیه پروازهای فرودگاه امام (ره) و فرودگاه مهرآباد تا فردا صبح دوشنبه 27 فرودین ماه لغو شد.

سایت شماره یک:

به دنبال حمله پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی اسراییل که در پاسخ به حمله چندی پیش این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از ساعت ۲ بامداد امروز (یکشنبه) پروازهای خود را باطل اعلام کرد.

بدین ترتیب اکنون فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با نوتام صادره شماره ۱۱۸۴، تمامی پروازها از مبدا و به مقصد مهرآباد تا ساعت ۶ صبح فردا (۲۷ فروردین) باطل شد.

در این خصوص رضا کارگر - مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران-  در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: با توجه به نوتام صادرشده، باطل شدن پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد، شیراز، اصفهان، بوشهر، کرمان، ایلام، سنندج و چند فرودگاه‌ها دیگر در غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا (۲۷ فروردین) تمدید شد.

کارگر پیش از این درباره بلیت کسانی که پروازهایشان باطل شده است، گفته بود در صورت باطل شدن پروازها روند این است که هزینه بلیت برگردانده می‌شود اما معمولا سعی می‌کنند مسافران را با پروازهای فوق‌العاده جابه‌جا کنند؛ البته در حال حاضر وضعیت پروازها مشخص نیست.

بازگشت هزینه بلیت پروازهای لغو شده امروز و بامداد فردا

وحید قربانی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی این وزارتخانه با اشاره به انجام عملیات شجاعانه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم کودک‌کش صهیونیستی و اطلاعیه‌های هوانوردی صادره مبنی بر لغو پروازهای داخلی و خارجی در برخی از فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: با توجه به اعلام باطلی پروازها و عدم استفاده از بلیت‌های خریداری شده توسط مسافران محترم، بدین وسیله اعلام می‌شود؛ طبق هماهنگی به عمل آمده، هزینه بلیت‌های خریداری شده برای پروازها از بامداد ۲۶ فروردین تا پایان زمان رفع محدودیت‌های پروازی که به دلیل ایمنی پروازها صورت‌گرفته، بدون کسر جریمه به مسافران بازگشت داده می‌شود.

وی افزود: مسافران محترم باید توجه داشته‌باشند که از محل خریداری بلیت (آژانس‌ها و سکوها و...)، هزینه‌های پرداختی را دریافت کنند.

کلیه پروازهای فرودگاه امام (ره) تا صبح فردا لغو شد

رکنا - به گزارش ایسنا، سعید چلندری درباره وضعیت پروازهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دنبال حمله پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی اسراییل که در پاسخ به حمله چندی پیش این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، بیان کرد: بر اساس اطلاعیه صادره هوانوردی از سازمان هواپیمایی کشوری تا ۶ صبح فردا (دوشنبه) کلیه پروازها لغو شده است.

وی درباره اینکه باطل شدن پروازها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ بیان کرد: اگر این هشدار تمدید نشود، پروازها برقرار خواهد بود و اگر تمدید شود، باطل شدن پروازها ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همچنین در خصوص وضعیت پروازهایی که باطل شده است، توضیح داد: بعد از اینکه پروازها برقرار شود، شرکت‌های هواپیمایی برای جابه‌جایی مسافران برنامه‌ریزی می‌کنند.

گفتنی است، پیش از این هم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرده بود با توجه به هشدار صادر شده، پروازهای فرودگاه مهرآباد، شیراز، اصفهان، بوشهر، کرمان، ایلام، سنندج و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا (۲۷ فروردین) باطل شده است.

تمدید ممنوعیت پروازی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تا ۶:۰۰ صبح ۲۷ فروردین

اطلاعیه پروازی تمامی پروازها از مبدا و به مقصد مهرآباد تا ساعت ۶:۰۰ صبح فردا مورخ ۲۷ فروردین باطل شد.

روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در پی انجام عملیات شجاعانه نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع نظامی رژیم کودک کش صهیونیستی، به اطلاع می رساند کلیه پروازهای امروز (یکشنبه) فرودگاه بین المللی مهرآباد با نوتام ۱۱۸۴ تا ساعت ۶:۰۰ صبح روز ۲۷ فروردین باطل شدند.

احتمال تمدید مجدد لغو پروازهای مهرآباد

 مدیر روابط عمومی فرودگاه مهرآباد: با توجه به اینکه بیشترین پروازهای کشور در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد انجام می‌شود، تا دقایق گذشته خبری مبنی بر بازگشایی این فرودگاه لحاظ نشده است.

باتوجه به نوتام «۱۱۳۵» اگر مجدد بنا به تمدید لغو پروازهای مهرآباد باشد، قطعاً پروازها باطل خواهد شد؛ اما تا بدین لحظه وضعیت پروازها مشخص نیست.

باطل شدن پروازها به مسافران پیامک داده می‌ شود

در پی حمله پهپادی ایران که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شده است، برخی پروازها از جمله پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تا ظهر امروز باطل شدند.

در این خصوص رضا کارگر - مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران- درباره وضعیت پروازهای فرودگاه‌های کشور به ایسنا، توضیح داد: به جز فرودگاه مهرآباد، پروازهای اصفهان، شیراز، بوشهر، سنندج، ایلام، کرمان و پرواز فرودگاه‌های غرب کشور نیز باطل شده است.

وی درباره بلیت کسانی که پروازهایشان باطل شده است، توضیح داد: در صورت باطل شدن پروازها روند این است که هزینه بلیت برگردانده می‌شود اما معمولا سعی می‌کنند مسافران را با پروازهای فوق‌العاده جابه‌جا کنند؛ البته در حال حاضر وضعیت پروازها مشخص نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: در صورت باطل شدن پرواز هر یک از فرودگاه‌ها، به مسافران پیامک داده می‌شود.

تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت 12 ظهر روز 26 فروردین باطل شد

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ پیرو نوتام صادره به شماره ۱۱۳۵ فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران مبنی بر اینکه؛ «از ساعت  ۲:۳۰ بامداد تا ۷:۳۰ صبح بسته و تمامی پروازهای این بازه باطل اعلام شد.» این بازه زمانی تا ساعت ۱۲ بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه تمدید و تمامی پروازها در این بازه باطل اعلام شد.

تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۷:۳۰ روز ۲۶ فروردین باطل شد

بر اساس نوتام صادره شماره «۱۱۳۵» فرودگاه مهرآباد از ساعت (۰۲/۳۰) بامداد تا (۰۷/۳۰) صبح امروز (۲۶ فروردین) بسته و تمامی پروازها در این بازه باطل اعلام شد.این بازه زمانی تا ساعت ۱۲ بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه تمدید و تمامی پروازها در این بازه باطل اعلام شد.

ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد شب گذشته ضمن تاکید بر شرایط پروازی نرمال این فرودگاه خاطر نشان کرد نوتام صادر شده به هیج وجه در خصوص پروازهای مسافربری نبوده و جامعه هدف این نوتام پروازهای VFR که عموما مرتبط با پروازهای آموزشی، ناوبری و...می باشد و در حال حاضر آسمان پایانه هوایی تهران آرام و پروازهای تحت هدایت و کنترل راداری کنترلرهای تقرب مهراباد در حال انجام می باشند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر