شرایط جدید دریافت وام با کارت یارانه برای همه یارانه بگیران اعلام شد.

سایت شماره یک:

بانک دی یکی از بانک‌های خصوصی کشور بوده که به منظور افزایش رفاه مشتریانش طرح تسهیلاتی به نام «باران» را تدارک دیده است. سقف این وام برای اشخاص حقیقی به 300 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی به 750 میلیون تومان می‌رسد.​

وام طرح باران از نوع قرض الحسنه بوده و فقط به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات ضامن رسمی اعلام شده است و گذشته از این مورد، باید سپرده قرض الحسنه نیز افتتاح شود. حداقل میانگین سپرده این مجموعه 10 میلیون تومان اعلام شده است. گیرندگان این تسهیلات حداکثر ظرف مدت 60 ماه و حداقل شش ماه امکان پرداخت اقساط آن را دارند. افرادی که مایل به دریافت این تسهیلات نیستند، می‌توانند امتیاز ان را به اقوام درجه یک منتقل کنند. همچنین شرکت‌ها و افراد حقوقی نیز با ارائه معرفی نامه امکان انتقال امتیاز این تسهیلات را خواهند داشت.

افراد بعد از دریافت این وام 300 میلیونی با شرایط مذکور باید هر ماهه 5 میلیون و 454 هزار و 545 تومان قسط بپردازند. کل سود این تسهیلات به 36 میلیون تومان می‌رسد و جمع رقم وام و سود آن نیز 336 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود.

بانک دی طبق قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیردولتی مصوب بیست و یکم فروردین ماه 1379 شکل گرفت و انواع خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه داد. هدف از تشکیل این بانک تسهیل و فراهم کردن امکان مشارکت گسترده و فراگیر ملی و مردمی در همه فعالیت‌های سازنده، مثمر ثمر و موجه اقتصادی و مالی، به خصوص در زمینه‌های پولی، مالی و بانکی بود.

از جمله خدمات این بانک می‌توان به تسهیلات ارزی، سپرده‌ها و خدمات ارزی، تسهیلات ریالی و خدمات و سپرده‌های ریالی اشاره کرد.

شرایط دریافت وام با کارت یارانه

منظور از اخذ وام با کارت یارانه این است که متقاضی، به جای معرفی ضامن در ازاء دریافت تسهیلات، مبلغ یارانه واریزی از جانب دولت را به عنوان ضمانت بازپرداخت معرفی نماید. به عبارت دیگر، در این نوع وام، بانک و یا موسسه اعتباری وام دهنده، بدون معرفی ضامن، مبلغ وام را به حساب متقاضی واریز نموده و بازپرداخت اقساط آن؛ به صورت خودکار از طریق محل واریز یارانه ها و با کارتی تحت عنوان یارا کارت پرداخت خواهد شد.

با این که بانک مرکزی به منظور دسترسی اقشار مختلف مردم به خصوص، دهک‌ های کم برخوردار به تسهیلات و انواع وام بانکی، پرداخت «وام با یارانه» و «یارا کارت اعتباری» را مجاز دانسته است؛ اما در عمل؛ اکثر بانک ها به دلیل کمبود منابع مالی، وامی را با یارانه برای مشتریان در نظر نگرفته یا آن را محدود به قشر خاصی از متقاضیان نموده اند.

به طور مثال، بانک کشاورزی در اواخر دهه نود، به عنوان نخستین بانک در کشور، در راستای اجرای دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را با یارا کارت اعتباری برای کشاورزان، در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری بودند و یارانه خود را از طریق این بانک، دریافت می کردند؛ می توانستند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف 50 میلیون ریال از این کارت استفاده کنند و پشتوانه این کارت، حساب های یارانه ای اشخاص بود.

با این حال، ممکن است که در آینده، با ایجاد زیرساخت های لازم، بانک ها امکان اخذ وام با یارانه را برقرار نمایند. پیش بینی می شود که در صورت برقراری زیر ساخت های لازم، ضوابطی از قبیل داشتن حساب بانکی در بانک مزبور، نداشتن بدهی بانکی یا چک برگشتی، دریافت یارانه از دولت، سرپرست خانوار بودن و ... به عنوان شرایط دریافت وام با کارت یارانه، مطمح نظر بانک ها و موسسات اعتباری واقع شود.

مدارک لازم برای دریافت وام با کارت یارانه

از آن جایی که طرح اخذ تسهیلات به صرف یارانه، در حال حاضر؛ از سوی بانک ها و موسسات اعتباری اجرایی نمی گردد، نمی توان اسناد و مدارک قطعی در این خصوص را معرفی نمود، اما پیش بینی می شود که مدارکی از قبیل مدارک هویتی (کارت ملی، شناسنامه، عکس و ...)، اسناد مثبت دریافت یارانه، مدارک مربوطه به داشتن حساب بانکی در بانک مربوطه، اسناد مربوط به خدمت نظام وظیفه نظیر کارت معافیت سربازی و .... در این زمینه مورد نیاز باشد.

بدیهی است که در صورت فقدان و یا نقص در مدارک و اسناد فوق، درخواست دریافت تسهیلات از جانب بانک عامل رد گردیده و در نتیجه، وامی به فرد تعلق نخواهد گرفت. در صورت اجرایی شدن طرح وام با کارت یارانه، متن این مقاله به روز رسانی گردیده و اسناد و مدارک مورد نیاز در این قسمت اطلاع رسانی خواهد گردید.

مبلغ وام با کارت یارانه

در بخش های پیشین مقاله؛ به معرفی شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام با کارت یارانه پرداخته و توضیحات لازم را در این خصوص بیان نمودیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به توضیح مبلغ وام یارانه بگیران با کارت یارانه بپردازیم.

در خصوص این که، مبلغ وام یارانه بگیران با کارت یارانه چه قدر است؛ می بایست بیان نمود که با توجه به اجرایی نشدن این طرح، در حال حاضر، نمی توان در خصوص مبلغ و سقف این وام اظهارنظر قطعی نمود. با این حال، از آن جایی که ضوابط و نقدینگی بانک های مختلف با یکدیگر متفاوت است، انتظار می رود که بر اساس اعتبار حساب متقاضی، مبلغ وام یارانه بگیران در بانک های مختلف نیز متفاوت باشد.

به طور مثال ممکن است که بانک ها، سقف و مبلغ وام اعطایی را از مبالغ کوچک نظیر دو تا پنج میلیون تومان شروع نموده و بر حسب نیاز اشخاص تا مبالغ بالاتر نظیر 200 میلیون تومان نیز افزایش دهند. در صورت اعلام دولت، در خصوص مبلغ وام یارانه بگیران با کارت یارانه متن مقاله به روزرسانی گردیده و سقف جدید مبالغ ذکر خواهد شد.

منبع: رده

تگ های مرتبط

ارسال نظر